Voisi modetkin vähän ja muutkin katsoa miten turpaansa aukovat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bad Virgin-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Bad Virgin-

Aktiivinen jäsen
03.01.2008
43 331
1
36
Pinki,jos ahistaa mene muihin hommiin ja jätkäkin on heti metsolalle irvailemassa,olittekos te moderaattoreita vai ette?

Kertokaas mulle kaikki vielä mitä Lilius on tehnyt ansaitakseen 40000? kuukausittaisen eläkkeen?
Hyvät perustelut otetaan vastaan :attn:

Mistä nyt puhutaan. Siis Pinkin suhteen? Liliuksen suhteen huomaa taas millainen yhteiskunta tämäkin on, kun tuollainen on mahdollista. Ja en ole kateellinen rahoista vaan ulalla tuonkin henkilön moraalista, kun ottaa pokkana vastaan tuollaiset eläkkeet ja optiot.

Mie ymmärsin METSOLAN pointin ja osittain olen kyllä aivan samaa mieltä. Ja luulen, että ihmiset kannattaa ylisuuria eläkkeitä vain sen vuoksi, kun METSOLA teki tuon alotuksen :headwall: Katto noihin eläkkeisiinkin pitäisi saada, ehdottomasti ja pian!

Alkuperäinen kirjoittaja Nepsutin:
Onko sitä ketjua vielä täällä?

Ja huomenta kaikille! :wave:

Se on vissiin kolmossivulla

Samaan aikaan kun fortum jakaa palkkioita pomoille,niin kesätyöläisille sanotaan ettei ole mitään asiaa kesätöihin,kun pitää säästää jne :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Ja suurin osa noista kommentoijista ei tiedä asioista hölkäsen pöläystäkään,itsehän ne idiootiksi tekee mm kyseinen Pinki :wave:

On kumma, että yhtäkkiä kannatetaan verorahojen käyttöä toisten ihmisten omaisuuden kasvattamiseen tuhansilla euroilla kuukaudessa (elämiseen, ruhtinaaliseenkaan sellaiseen, ei uppoa millään kuukaudessa noin suuria summia), kun taas hetki sitten kitistiin toisten saamista sosiaalitusita esim. lasten vaatteisiin tai harrastuksiin. Monien ihmisten mielipiteet on todella ristiriitaiset.

Mä olen kyllä kateellinen ja katkera siitä, että mä joudun kituuttamaan minimiäippärahalla, ja sit tuollaanen äijä saa kk enemmän kuin mä 10 vuodessa. |O |O Ja mitään järkevää ei se tuskin oo tehny tuon rahan eteen.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:
Mä olen kyllä kateellinen ja katkera siitä, että mä joudun kituuttamaan minimiäippärahalla, ja sit tuollaanen äijä saa kk enemmän kuin mä 10 vuodessa. |O |O Ja mitään järkevää ei se tuskin oo tehny tuon rahan eteen.

me too ja lisään tähän vielä turhautumisen! nyt kun minä jäin työttömäks ei kela suostu edes lähettämään mulle sitä rahaa joka mulle kuuluu ja joku toinen vähintään yhtä nobody saa tuollasta eläkettä!

mutta hyvinvointivaltiossa vaan ehkä kaks voi oikeesti hyvin. tuo ja sit se yks joka saa verorahoilla puhelinlaskut maksettua.

Ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa. Syyttäkää niitä ihmisiä jotka ovat mahdollistaneet Liliuksen teidän mielestä liian isot tulot. Toisekseen Liliuksen aikana Fortum on jakanut ennätyssuuret osingot valtiolle ja eläkeyhtiöille, eli yhteiseksi hyväksi ne rahat ovat menneet. Keskittykää syihin eikä seurauksiin.

en sitä ketjua jaksa lukea, mutta lilius ei ole tehnyt mitään, eikä hänen työssä ole mitään vastuuta, kuten ei muittenkaan kähmivien ja kahmivien 55+ikäisten miespomojen työssä. aina jos hävität muiden rahoja tai teet pahoja mokia, hyvä veli järjestelmä vain palkitsee ja antaa vielä parempipalkkaisen ja paremmalla eläkkeellä palkitun viran. jos siis olet sisärinkiin päässtyt

lilius on laiska kakka ja pph:n työtä en jaksaisi ikinä. 2 lapsen hoito on jo raakaa duunia. pph:lla on vastuuta ja työtä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
en sitä ketjua jaksa lukea, mutta lilius ei ole tehnyt mitään, eikä hänen työssä ole mitään vastuuta, kuten ei muittenkaan kähmivien ja kahmivien 55+ikäisten miespomojen työssä. aina jos hävität muiden rahoja tai teet pahoja mokia, hyvä veli järjestelmä vain palkitsee ja antaa vielä parempipalkkaisen ja paremmalla eläkkeellä palkitun viran. jos siis olet sisärinkiin päässtyt

lilius on laiska kakka ja pph:n työtä en jaksaisi ikinä. 2 lapsen hoito on jo raakaa duunia. pph:lla on vastuuta ja työtä.

Mutta me naiset keskitymme aina kadehtiminaan ja haukkumaan toisiamme, emmekä näe, miten tyhmiä, laiskoja ja osaamattomia liliukset ja kumpanit ovat.
kuka vaan meistä kykenisi parempaan.

Suomi on demokraattinen maa.
Jokaisella on mahdollisuus edetä ja vain taivas on rajana.

En todellakaan haluaisi kommunismin mallia tänne, kuten tuossa toisessa ketjussa tuo kiihkoilija sanoi, että jokaiselle sama eläke.

Kun lopettaa peruskoulun voi valita lähteekö sinne lähihoitaja, keittiöapulainen linjalle tai alkaako väsäämään lapsia liukuhihnameiningillä
vai meneekö kauppakorkeaan ja raivaa tietään yhteiskunnan huipulle, hyvään palkkaan ja eläkkeeseen.

Tässä uravaihtoehdossa joutuu luopumaan perheen kanssa vietettävästä ajasta ja jos on nainen kyseessä joutuu luopumaan esim. suurperhe haaveesta.

Mutta jokaisella on eri tavoite, joku haluaa uran ja on valmis opiskelemaan, luopumaan joistain asioista ja käyttämään kyynerpäätaktiikkaa.

Joku haluaa nopeasti vähällä vaivalla jonkun ammatin ja sitten töissä kahdeksan tuntia.Menee kotiin ja voi unohtaa työpaikan ja keskittyä perheeseen ja aamulla takaisin sorvin ääreen jatkamaan siitä mitä pomo antaa ohjeeksi.

Mutta kun sieltä sorvin äärestä lähtee niin tuleeko mieleen, että työpaikalle jää henkilö joka on vastuussa seuraavan päivän töistä ja hänellä on pomo ja pomolla pomo, joiden tekemillä päätöksillä on vaikutus myös tämän sorvin ääressä työskentelevän työpaikkaan.

Joten pitäisikö tosiaankin palkkojen ja eläkkeen kulkea käsi kädessä ihmisten kanssa, jotka peruskoulun jälkeen ovat uurastaneet päästäkseen hyvään asemaan ja niiden jotka peruskoulun jälkeen ovat keskittyneet perheeseen ja jonkinlaisiin hommiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kysyn vaan:

En todellakaan haluaisi kommunismin mallia tänne, kuten tuossa toisessa ketjussa tuo kiihkoilija sanoi, että jokaiselle sama eläke.

Kun lopettaa peruskoulun voi valita lähteekö sinne lähihoitaja, keittiöapulainen linjalle tai alkaako väsäämään lapsia liukuhihnameiningillä
vai meneekö kauppakorkeaan ja raivaa tietään yhteiskunnan huipulle, hyvään palkkaan ja eläkkeeseen.

Tässä uravaihtoehdossa joutuu luopumaan perheen kanssa vietettävästä ajasta ja jos on nainen kyseessä joutuu luopumaan esim. suurperhe haaveesta.

Mutta jokaisella on eri tavoite, joku haluaa uran ja on valmis opiskelemaan, luopumaan joistain asioista ja käyttämään kyynerpäätaktiikkaa.

Joku haluaa nopeasti vähällä vaivalla jonkun ammatin ja sitten töissä kahdeksan tuntia.Menee kotiin ja voi unohtaa työpaikan ja keskittyä perheeseen ja aamulla takaisin sorvin ääreen jatkamaan siitä mitä pomo antaa ohjeeksi.

Mutta kun sieltä sorvin äärestä lähtee niin tuleeko mieleen, että työpaikalle jää henkilö joka on vastuussa seuraavan päivän töistä ja hänellä on pomo ja pomolla pomo, joiden tekemillä päätöksillä on vaikutus myös tämän sorvin ääressä työskentelevän työpaikkaan.

Joten pitäisikö tosiaankin palkkojen ja eläkkeen kulkea käsi kädessä ihmisten kanssa, jotka peruskoulun jälkeen ovat uurastaneet päästäkseen hyvään asemaan ja niiden jotka peruskoulun jälkeen ovat keskittyneet perheeseen ja jonkinlaisiin hommiin.

Niin suomessa voi opiskella mitä vaan kuka vaan.
Mutta en ymmärrä ihmistä, joka opiskelee kauppatieteitä. Minulla tökki jo ihan eka tunnit. kirjassa annettiin ymmärtää, että rajaton kasvu rajallisessa tilassa on mahdolllista.
Ihmisen täytyy olla niin tyhmä, että se on jo rikos, jos uskoo ahneuden periaatteisiin, joihin talous"tiede" perustuu. sana tiede lainausmerkeissä, koksa onhan tutkittu, etttä maallikko sijoittaa keskimäärin rahansa aivan yhtä hyvin kuin kouluja käynyt.

Mitään taloustiedettä ei ole. kaikki perustuu yhteen lauseeseen: myy kalliilla, osta halvalla, ole ahne, saastuta maapallo ja ota itse voitto. varasta muilta minkä ehdit.

Kukaan vähänkään "normaali", empaattinen ihminen ei jatka kyseisen aineen opiskelua.

ja toisekseen, nuo paikat todellisuudessa pedataan suhteilla ja verkostoilla. suomen yliopistosta valmistuu maistereita mutta yleensä ensimmäiset 10 vuotta pitää elää palkatta tai pyhällä hengellä saadakseen lopulta palkkatyön. ei siihen köyhä pysty.

Mutta en ymmärrä ihmistä, joka opiskelee kauppatieteitä. Minulla tökki jo ihan eka tunnit. kirjassa annettiin ymmärtää, että rajaton kasvu rajallisessa tilassa on mahdolllista.
Ihmisen täytyy olla niin tyhmä, että se on jo rikos, jos uskoo ahneuden periaatteisiin, joihin talous"tiede" perustuu. sana tiede lainausmerkeissä, koksa onhan tutkittu, etttä maallikko sijoittaa keskimäärin rahansa aivan yhtä hyvin kuin kouluja käynyt.

Mitään taloustiedettä ei ole. kaikki perustuu yhteen lauseeseen: myy kalliilla, osta halvalla, ole ahne, saastuta maapallo ja ota itse voitto. varasta muilta minkä ehdit.

Kukaan vähänkään "normaali", empaattinen ihminen ei jatka kyseisen aineen opiskelua.

No oli vain esim. On kyllä muitakin aloja joilta etenemään hyville palkoille pääsee.

Pointti on se, että jos ei viitti opiskella eikä tehdä mitään hyvien tulojen eteen niin sillojn ei pitäisi marista siitä, että elää tukien varassa tai pienellä palkalla

kolmanneksi, nykyään joutuu jo ihan pienipalkkaiset pomotkin kunnissa ja valtioilla tehdä ilmaiseksi ylitöitä ja jokainen vähänkään koulutettu on kovan vastuun alla- täysin ilmaiseksi, verrattuna noihin valtionyhtiön pomoihin. ei tarvitse olla kummoinenkaan koulutus, kun työ ei enää jää työpaikalle vaan tuleee kotiin mukaan. ja vastuuta on perhepäivähoitajalla varmasti enemmän kuin liliuksella. heillä ei ole vastuuta. piste.

No oli vain esim. On kyllä muitakin aloja joilta etenemään hyville palkoille pääsee.

Pointti on se, että jos ei viitti opiskella eikä tehdä mitään hyvien tulojen eteen niin sillojn ei pitäisi marista siitä, että elää tukien varassa tai pienellä palkalla

tuo ei pidä tänään paikaansa. tuo on vanhanaikaista höpinää. Juuri nuo suurituloiset ovat varastaneet kaiken itselleen, kouluttautuminen ei tuo hyötyä. suomessa on korkeakoulutettuja työttömänä ja mäkkärin tiskillä enemmän kuin aiemmin, ja ylipäänsä heidän palkat ovat heikommat kuin monien kampaajienn. siis jos et kuulu eliittiin, hyvä-veli-verkostoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Pomppiva Pallokala:
Mie ymmärsin METSOLAN pointin ja osittain olen kyllä aivan samaa mieltä. Ja luulen, että ihmiset kannattaa ylisuuria eläkkeitä vain sen vuoksi, kun METSOLA teki tuon alotuksen :headwall: Katto noihin eläkkeisiinkin pitäisi saada, ehdottomasti ja pian!

mä luulen aivan samoin ja ymmärsin myös METSOLAN pointin ja olen myös osittain samaa mieltä

Eiköhän tuon koulutuksen ja uurastuksen palkkio näy jo aikaisemmin kuin vasta eläkeiässä. Toki jonkinlaisia eroja eläkkeissä on ok, mutta kun ammutaan totaalisesti yli niin onko siinäkään mitään järkeä. Ne jotka kouluttautuvat ja tekevät työtä omaisuutensa eteen, tienaavat työikäisinä sellaisen omaisuuden, jolla sitten voivat rahoittaa eläkepäiviensä luxuselämän. Jos rahaa on jo valmiiksi niin paljon, ettei sitä ehdi käyttää niin onko siinä oikeasti mitään järkeä, että verorahoista maksetaan 20 000e/kk tilille makaamaan samaan aikaan kun supistetaan esim. pienten lasten tarpeista. Jos tilillä makaa 10 milj. niin oikeastiko sillä on jotain merkitystä ihmisen elämässä, saako sitten kuukaudessa lisää 10 000e vaiko 3 000e? Korotkin jo tuovat hurjan summan kuussa lisää rahaa. Olen sitä mieltä, että eläkkeeseen olisi saatava se kohtuullinen minimi ja jonkinlainen katto ja sen väliin sitten upotettaisiin kaikki...