Voinkohan mä huokasta helpotuksesta, en voi uskoa vieläkään todeksi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja annina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

annina

Vieras
Me ollaan yritetty vauvaa 6v.

Keskenmenoja, paljon. Pisin raskaus on kestänyt 9 viikolle.

NYT, tuli 14 viikko täyteen. :o en voi uskoa. En uskalla puhua kenellekään yhtään mitään. Jos kerron, tuntuu että silloin menee heti kesken. Miten ihmeessä saisin vietyä tämän nyt loppuun? :/ Pelottaa!!!

Toivotaan että raskaus menee hyville viikoille ja teille syntyy ihana vauva.:) Kun pääsee tuonne 30 viikolle asti niin on jo hyvin ja vauva selviää vaikka syntyisi etuajassa. Itsellä eka on syntyny 29+5. Toivotaan paljon viikkoja!!! :hug:

Pidetään kovasti peukkuja. Kyllä se varmaan kaikkia pelottaa vaikkei olisi keskenmenojakaan pohjalla. Ja sitten kun vauva syntyy niin pelätään että tulee kätkytkuolema tai isompana jää auton alle... taitaa olla ikuista pelkoa?

Alkuperäinen kirjoittaja annina:
Alkuperäinen kirjoittaja hui:
Oletko käynyt np-ultrassa?

en. aika on maanantaille. en uskaltanut aiemmin, ettei se pistäisi keskenmenoa alulle :( tiiän, oon kauhuissani ihan kaikesta. seksiäkään en varmasti uskalla harrastaa.

Jaa, itse luulin olevani selvillä vesillä ja np-ultrassa paljastui karmiva totuus. :'(

Pelko ei lähde pois edes vauvasi synnyttyä aikanaan :laugh:
Zemppiä raskaudenkulkuusi ja kyllä se vauva siellä pysyy jos kaikki asiat on kunnossa ja joskus vaikkei olisikaan!

Mutta huoli sikiöstä ja vauvasta ja lapsesta taitaa olla ikuista.-.. Huolimatta iästä.

Alkuperäinen kirjoittaja se sama hui:
Alkuperäinen kirjoittaja hui:
Oletko käynyt np-ultrassa?

en. aika on maanantaille. en uskaltanut aiemmin, ettei se pistäisi keskenmenoa alulle :( tiiän, oon kauhuissani ihan kaikesta. seksiäkään en varmasti uskalla harrastaa.

Jaa, itse luulin olevani selvillä vesillä ja np-ultrassa paljastui karmiva totuus. :'(

VOI KAUHISTUS. :o apua. voi herranjumala. :(

Alkuperäinen kirjoittaja mun muru:
Zemppiä raskaudenkulkuusi ja kyllä se vauva siellä pysyy jos kaikki asiat on kunnossa ja joskus vaikkei olisikaan!

Mutta huoli sikiöstä ja vauvasta ja lapsesta taitaa olla ikuista.-.. Huolimatta iästä.

Minusta ei ole naurun asia. tää on erittäin kipeä asia mistä en ole enään hetkeen uskaltanut puhua edes ystävieni kanssa. ainoastaan mieheni. joka kerta pudonnut ja kovaa :(

Kylla olisi kannattanut menna sinne np-ultraan heti kun mahdollista, siis ihan oman mielenrauhan kannalta. Siella jos on kaikki ok niin ollaan jo tosi hyvassa vauhdissa, muuten ei noillakaan viikolla oikein voi sanoa. Toivottavasti kaikki menee hyvin.

toivon tosiaan että kaikki on hyvin. tsemppiä!

muistan vielä kuin eilisen päivän sen kolmen vuoden takaisen np-ultran kun täti ultrasi ja ultrasi ja oli ihan hiljaa. lopulta sanoi, että en minä kyllä täältä mitään sikiötä löydä... ja silloin alkoi kyyneleet vuotamaan. eikä sitä sikiötä sitten löytänyt lääkäsikään.

en ollut koskaan kuvitellut että tuulimuna raskaus voisi jatkua niin pitkälle (oletin olevani vkolla 13) aivan normaalisti.

nyt vihdoin sylissä 7 kk poika, joten paistaa se aurinko risukasaankin.

Näin kaikki aikanaan sanoi mullekkin, kun olin samanlainen kuin ap.
Mutta ei kyllä pitänyt paikkaansa ainakaan mun kohdalla. Huoli loppui tasan siihen kun vauva syntyi terveenä ja pirteänä. Nyt jo iso tyttö, enkä mä stressaa ollenkaan samalla tavalla kun sillon joskus raskausaikana.

Raskausaika on niin kamalaa kun sinne vatsaan ei näe, onko vauvalla kaikki kunnossa. Nyt kun lapsi touhuaa tuossa vieressä niin tunnen olevani paljon paremmin kärryillä.

Tsemppiä ap, kyllä se siitä helpottaa!

Alkuperäinen kirjoittaja ninni:

Mutta ei kyllä pitänyt paikkaansa ainakaan mun kohdalla. Huoli loppui tasan siihen kun vauva syntyi terveenä ja pirteänä. Nyt jo iso tyttö, enkä mä stressaa ollenkaan samalla tavalla kun sillon joskus raskausaikana.

Raskausaika on niin kamalaa kun sinne vatsaan ei näe, onko vauvalla kaikki kunnossa. Nyt kun lapsi touhuaa tuossa vieressä niin tunnen olevani paljon paremmin kärryillä.

Kiitos. Kun sais edes sen vauvan. tää on niin turhauttavaa ollut. Ja tää pelko, koska alkaa vuoto, hyvä kun pystyn ja uskallan enää käydä vessassa.

Alkuperäinen kirjoittaja ninni:

Kiitos. Kun sais edes sen vauvan. tää on niin turhauttavaa ollut. Ja tää pelko, koska alkaa vuoto, hyvä kun pystyn ja uskallan enää käydä vessassa.

Kyllä minäkin menin paljon aikaisemmin ultraan. Ihan siitä syystä, että kun sydänäänet oli havaittu, putosi keskenmenon "riski" paljon pienemmäksi".

Olen kutonut pienet villasukat, mitkä annan joskus meidän vanhemmille =) sitten kun sen aika on. En tiedä uskallanko puhua kenellekään ennen 20 viikon ylitystä. mies ja minä (sekä nlan täti sekä lääkäri) ollaan vaan tietoisia.