Voinko viiä lapsen pk:iin vaikka ois sairaslomalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Siis lapsella ollu kuumetta yöllä 37,4, joten käytin aamulla terv.keskuksessa hakemassa todistuksen ittelleni töihin. Tänään päivällä mitattu kuume 3 kertaa ja kuumetta ei ollut yhdelläkään kertaa. Jos siis lapsella ei ole huomennakaan kuumetta, niin voinko viedä lapsen to päiväkotiin vaikka hoitaja kirjoitti loma-ajaksi ti-to. Mun ois pakko mennä töihin hoitamaan rästihommat ja toi lapsi on aivan terveen olonen jo nyt..

Voit viedä. Joku tällä palstalla joskus kertoi jopa tuttavastaan, jolla oli tapana viettää lapsen tervehdyttyä omaa lomaa se loppuaika (en suosittele kuitenkaan).

Aikuinen ei sais mennä sairauslomalla töihin, mutta mun mielestä terveen lapsen saa kyllä viedä. Ei se työnantaja pahalla katso vaikka töihin menetkin ja päiväkodissahan niiden ei tarvitse edes tietää montako päivää saikkua saitte. Yks kuumeeton päivä mun käsittääkseni riittää, jos lapsi muutenkin on ihan virkeä ja leikkii.

Aikuinen ei sais mennä sairauslomalla töihin, mutta mun mielestä terveen lapsen saa kyllä viedä. Ei se työnantaja pahalla katso vaikka töihin menetkin ja päiväkodissahan niiden ei tarvitse edes tietää montako päivää saikkua saitte. Yks kuumeeton päivä mun käsittääkseni riittää, jos lapsi muutenkin on ihan virkeä ja leikkii.

Just ton takia sitä mietinkin, kun aikuinenhan ei saisi mennä sairaslomapäivänään töihin, kun vakuutukset ei korvaa mitään, jos töissä sattuisi jotain ja olikohan siinä joku muukin syy..

Niin joo, eihän ne pk:ssa tiedä monta päivää sai s-lomaa ja jos nyt töissä ois ongelma et meen sinne päivää aiempaa (!!voiks toi ees olla ongelma!!) ni voishan vaik sanoo et mummo hoitaa lasta ja mä oon nyt täällä.

Yhteistyössä