voinko vielä käyttää (jauhoja)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mammam
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mammam

Vieras
mulla on myllyn paras pizzajauhoja, joissa parasta enne päiväys on ollut 04.03.10
uskallankohan enään kayttää??
mies soitti, että tulee ruokkikselle kotiin ja ajattelin yllättää ja pyöräyttää muutaman pikku pizzan.

tai oisko jollain jotain hyvää ohjetta pizza pohjalle venhäjauhoista.....
tjm... mitä voisin tehä
mies tulee tunnin päästä

Meillä tehdään pohja aina tällä ohjeella... tykätty kun ei tarvii hiivaa niin jos rupee tekemään mieli pizzaa niin ei tarvii kauppaan lähteä hiivapaketin takia.

Pizza (pellillinen)

sekoita keskenään
6dl vehnäjauhoja
3tl leivinjauhetta
1tl suolaa

lisää

100-130g sulatettua voita/margariinia
2½dl maitoa

Paista 250 asteessa n.15min.

Alkuperäinen kirjoittaja mammam:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Uskallat hyvinkin!

2dl vettä
2tl kuivahiivaa
tl suolaa
4rkl öljyä
jauhoja sopivasti

kuinka iso taikina tästä ohjeesta suurinpirteen tulee? kuinka monta pikku pizzaa?

Tost tulee pellillinen. Pikkupitsoja saat ihan mukavan määrän. Tai riippuu siitä kuinka "pieniä" meinasit. Itse teen kämmenelle mahtuvia.

Itse oon käyttäny joskus jopa pari vuotta vanhoja jauhoja ja hyvin on leivonnaiset onnistuneet. Ainoa tuossa on että jauhot kuivuu, joten niitä saattaa joutua käyttämään enemmän taikinaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Cosmo:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmo:
Tarkista ensin ettei jauhoissa ole elämää.

Eikös tuota elämää ilmesty yhtä lailla vanhoihin kuin tuoreisiinkin jauhoihin. Siis jos on tullakseen.

Enempi kuitenkin vanhoihin. ;)

Eri mieltä.
Esim riisihäröt voi tulla jo myllystä jolloin niitä voi olla ihan tuoreessakin tavarassa.

Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:
:laugh: PIZZAJAUHOJA?

Jauhoista ei tule vaarallisia iän myötä jos ne on säilytetty oikein, vain niiden ravintoarvo heikkenee. EI tuollainen parasta ennen -päivän ylitys vielä ole edes epäilyksiä herättävä.

Oonko mä vähän tyhmä kun en ymmärrä mitä sä naurat?

Hyvä tai siis paras pitsapohjanohje on 4dl vehnäjauhoja, 2 munaa ja yksi pullo kaljaa. Sekoitetaan keskenään hyvin ja kaadetaan pellille ja täytetään kuten normi pitsa.

nonni, nyt on 4 ''pikku'' pizzaa uunissa. savu poro, sipuli ja juusto päällisellä. + ripaus musta pippuria, kun ei ollu oregaanoa.
saas nähä mitä sieltä tulee..
toivottavasti ei niitä matoja

Yhteistyössä