Voinko viedä vieraan haudalle kukkia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
Menin käymään ystäväni haudalla ja katselin siinä sivussa muita hautoja. Siellä oli yksi 5-vuotiaana kuollut lapsi, alle 10 vuotta sitten kuollut, eikä hänen haudallaan ollut yhtä ainoaa kukkaa. Voinkohan viedä hänelle kukkia sinne, kun kuulin ettei vieraiden hautoja saisi edes kastella ilman omaisten lupaa?

Mä en veisi mitään kukkia. Vaikkakin se tuntuu pahalta ettei kukaan ole pikkuista muistanut. Mutta hauta on kuitenkin niin henk.koht aluetta. Mä en ainakaan tykkäis jos joku ventovieras olisi käynyt oman lapseni haudalla viemässä kukkia.

Ajatuksena musta vähän hassu, kun ei se kuollut niitä kukkia saa tai tiedä olevan olemassa.
Ja jos omaiset kuitenkin käy haudala vois se ihmetyttää jos siellä onkin kukkia joiden tuojaa ei tiedetä.
Musta hauta ei ole yleisen myötätunnon osoituspaikka vaan ihmisen viimeinen maallinen leposija ja samalla omaisille paikka jossa voi käydä muistelemassa ja suremassa.

mä vien sillon tällön "siskolle" kukkia. (siskopuoli. kuollu yli 10 vuotta ennenku mun isä ja sen äiti tapas) mut nykyisin kerron siskolle että oon viemässä. se aina ilostuu ku huomaa että sinne on joku vieny kukkia, kun se luulee että se on niitten isä. mut se ei koskaan oo....

Yhteistyössä