Voinko uhata ottaa 1,5v tukasta....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuon ikäisellä mikään ei auta. Oma 1,5-vuotiaani heitteli minua puupalikoilla. Ainut, mitä saattoi tehdä, oli estää heittely. Kielloilla ei ollut tehoa.

Sitä voit tietysti kokeilla, että kiljut kovaa, jotta lapsi ymmärtää, että sattuu.

Mä en kyllä alkaisi kiljumaan, koska se vaan provosoi lasta repimään lisää tukasta. Kiva vaan kun saa äidistä kunnon reaktiot irti. Minä kolmen lapsen kokemuksella laittaisin lapsen heti pois sylistä ja kieltäisin napkasti"ei, ei saa vetää äitiä tukasta. Se sattuu". Jos jatkuu, toistan saman. Kolmannella kerralla lähden pois lapsen luota.

Esitä kuolevasi. Rojahdat koristen ja sätkien lattialle, silmät nurin, ja jää hengettömänä makaamaan, mieluiten kasvot lattiaan päin, ettei lapsi huomaa, että tapettua äitiä naurattaa.

[QUOTE="vieras";23317833]Mä en kyllä alkaisi kiljumaan, koska se vaan provosoi lasta repimään lisää tukasta. Kiva vaan kun saa äidistä kunnon reaktiot irti. Minä kolmen lapsen kokemuksella laittaisin lapsen heti pois sylistä ja kieltäisin napkasti"ei, ei saa vetää äitiä tukasta. Se sattuu". Jos jatkuu, toistan saman. Kolmannella kerralla lähden pois lapsen luota.[/QUOTE]
Lapset erottavat mikä on aitoa ja mikä teeskentelyä yllättävän hyvin. Olen kiljunut aidosti lapsen purressa. Se tehosi. Ainahan voi kokeilla, miten lapsi suhtautuu. Kolmen lapsen kokemuksella minäkin.

[QUOTE="vieras";23317833]Mä en kyllä alkaisi kiljumaan, koska se vaan provosoi lasta repimään lisää tukasta. Kiva vaan kun saa äidistä kunnon reaktiot irti. Minä kolmen lapsen kokemuksella laittaisin lapsen heti pois sylistä ja kieltäisin napkasti"ei, ei saa vetää äitiä tukasta. Se sattuu". Jos jatkuu, toistan saman. Kolmannella kerralla lähden pois lapsen luota.[/QUOTE]

Minä ehdotan myös tätä linjaa. Painotan vielä sitä, että sulla on vakava ilme naamalla, ettei sano sitä kieltoa hymyissä suin.

Tuolla joku jo sanoikin, että tiukka EI, kun lapsi tekee pahuuksia ja jos ei tehoa, niin ei uudestaan ja nostetaan pois tilanteesta. Kolmen äitinä ainakin meillä on tehonnu :) Toki se lapsi huutaa ja kapinoi, mutta pitää sen oppia, ettei toista satuteta.

Yhteistyössä