Samaa mieltä.Mä olen päinvastoin ollut tyytyväinen kun ovat eskari ikäsenäkin nukahtaneet.Päiväkoti on rankka paikka lapselle meluineen yms. ettei tulis mieleenkään kieltää nukkumasta.Iltasin kuitenkin 21 menneet sänkyyn ja nukahtaneetkin pian.Alkuperäinen kirjoittaja Kreecher:Voi ei, älä sano... Tai siis kyllähän lapsi pidetään päiväkodissa hereillä, jos vanhemmat niin pyytävät. Useimmiten vaan kolmevuotias ei jaksa päiväkotipäivää ilman lepoa. Mahtaako iltavalvominen johtua päiväunista? Meillä pojilla venähtää ilta helposti, jos on ollut liian aktiivinen päivä ja ovat yliväsyneitä eivätkä saa siksi rauhoituttua.
Liian monta kertaa vaan olen itsekin yrittänyt päiväkodissa pitää hereillä lapsia, jotka meinaavat nukkua pystyyn, kun vanhemmat ovat kieltäneet päiväunet.
eipä tasaantunut koko viime vuonna.Joku tässä mättää.mutta en tiedä mikä?Alkuperäinen kirjoittaja anneka66:Kyllä 3-vuotias vielä päikkärit tarvitsee. Päiväunet on tosi tärkeät aivojen kehityksen kannalta. Ja jos lapsi nukahtaa, niin hän on väsynyt. Tilanne tasaantuu ajan kanssa ja illatkin helpottuu.
Ai jaaha. Mä herättelin esikoista kotonakin joskus, kun olis muuten nukkunut vielä illalla viideltäkin.Alkuperäinen kirjoittaja näin muuten on:herätetyistä lapsista tulee luonnevikaisia, kuten muistakin nisäkkäistä. Lapsi kyllä valvoo adrenaliinin voimalla mutta se rasittaa kroppaa ja on pois terveestä kehityksestä