Voinko saada syytteen jos heitän ukon kamat pihalle mun kämpästä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minna

Vieras
Eli siis meillä takana 5vuotta yhdessä eloa, ja meillä 1,5vuotias lapsi.

Olen yksinhuoltaja ja virallisesti asun kahdestaan lapseni kanssa tässä kämpäsä, ukola oma kämppä.

Mies on alkoholisti ja nyt meni lopullisesti hermot häneen.. petti viimeisen kerran lupauksensa.
Otin eron ja pakkasin hänen kamansa ja käskin hakea klo 21 mennessä ne pois. Nyt hän uhkaa nostavansa syytteen mua kohtaan jos heitän ne parvekkeelta alas?
Voinko saada tuosta hommasta sakot vai onko mun todellakin pakko säilyttää hänen vaatteitansa ja hygieniatarvikkeitansa täällä niin kauan kunnes hän päättää ne tulla hakemaan?

Tahdon hänestä vaan nyt nopeaa eroon..

ei ole ku vaatteita suurin osa. Kolme repullista ja kolme muovipussillista. sekä nuo perhanan lääkkeet :/

Mä olen vaan niiiiin kyllästyny sen jatkuvaan ryyppäämiseen ja lupausten pettämisiin.. ja nyt eilenki hän sanoi ettei mua rakasta kun olen niin vmäinen ja ärsyttävä,aina pahalla päällä. Mutta hän ei näe sitä minkä takia olen pahalla päällä ja ärsyyntyny :/

Ja ku mun täytyy olla hänelle ku joku perhanan äiti.. kokee kaikki normaali kotiaskareet niiiin raskaiksi ja kaikki mun käskemäksi sun muuta.

Tottakai hänenki osallistuttava silloin kun on täällä, onhanhan hän itse aikuinen ja lapsemme isä! Eikä käy töissä

Nosta tavarat säkeissä käytävään ja huolehdi, että kaikki hänen tavarat varmasti on siinä. Näin minäkin olen kerran yhdelle sialle tehnyt, vaihdoin vielä samaan syssyyn ennen ukon tuloa lukotkin sekä asennutin takalukon. Siinä ei äijä paljon mitään voinut, kun yöllä kännissä yritti tulla "kotiin"...

Kuulostat ihan siltä, että aiot kuitenkin ottaa takaisin :(. Toivottavasti olen ihan väärässä. Pelkkää hyvää toivon sinulle. Tuo "hänenkin on silloin osallistuttava, kun on täällä" vain kuulosti siltä.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Kuulostat ihan siltä, että aiot kuitenkin ottaa takaisin :(. Toivottavasti olen ihan väärässä. Pelkkää hyvää toivon sinulle. Tuo "hänenkin on silloin osallistuttava, kun on täällä" vain kuulosti siltä.

Siis mä olen miljoona kertaa ottanu takas mutta nyt tää oikeasti loppu!
Takas en enää ota.. Kännisä ei koskaansaa tulla tänne ja milloinkaan ei saa enää yöksi jäädä, sillä siinä olen virheen aikaisemmin tehnyt kun olen yötä antanu olla, siinä sitä ollaan sit yhtäkkiä taas oltu niinku mitään ois koskaan tapahtunutkaan.

Kerran lopetti eron jälkeen juomisen kolmeksi viikoksi kun tahtoi olla mun kans,kun sitten oltiin yhessä niin se lupaus unohtui ja ratkes.. nyt alkanu olemaan peräti 4päivän putkia..sit täytyy saada nukkua se 1-2päivää ja ollaan kunnolla joku 2päivää ja lähetään taas :( en jaksa enää

Kysyn samaa, että jos et kehtaa rappuun niitä laittaa, niin miten kehtaat parvekkeelta ulos heittää?

Siis pistät vaikka ihan sinne rappukäytävän ulko oven viereen ja ilmoitat, että ne on nyt siinä, mutta ei välttämättä kauan.
Tuosta tavasta et voi saada mitään seuraamuksia, vaikka tavarat varastettaisiinkin.

Alkuperäinen kirjoittaja NalleKarhuÄiti:
ei oo mitään miehen sukulaista tai kaveria jolle voisit tavarat viedä ja laittaa ukolle sitten viestiä, että ne löytyy sieltä?

No sepäs siinä ku mulla ei ole autoa saatikka korttia. Ja minusta hällä on velvollisuus hakea omat kamansa, mikä minä niitä olen enää kuskaamaan minnekään kun sentään olen ne menny jo pakkaan, senki kyllä olis saanu itte tehdä

Alkuperäinen kirjoittaja f:
Kysyn samaa, että jos et kehtaa rappuun niitä laittaa, niin miten kehtaat parvekkeelta ulos heittää?

Siis pistät vaikka ihan sinne rappukäytävän ulko oven viereen ja ilmoitat, että ne on nyt siinä, mutta ei välttämättä kauan.
Tuosta tavasta et voi saada mitään seuraamuksia, vaikka tavarat varastettaisiinkin.

Juu, eli kun ilmoitan hänelle että tavarat ovat nyt ulko-oven edessä niin tästä lähin sit vastuu on hänen ja en voi saada syytettä vaikka hän sen nostaisikin?

Olen aina ollut liian kiltti hänelle,enkä tahdo sitä enää olla

Alkuperäinen kirjoittaja minna:

Takas en enää ota.. Kännisä ei koskaansaa tulla tänne ja milloinkaan ei saa enää yöksi jäädä, sillä siinä olen virheen aikaisemmin tehnyt kun olen yötä antanu olla, siinä sitä ollaan sit yhtäkkiä taas oltu niinku mitään ois koskaan tapahtunutkaan.

Kerran lopetti eron jälkeen juomisen kolmeksi viikoksi kun tahtoi olla mun kans,kun sitten oltiin yhessä niin se lupaus unohtui ja ratkes.. nyt alkanu olemaan peräti 4päivän putkia..sit täytyy saada nukkua se 1-2päivää ja ollaan kunnolla joku 2päivää ja lähetään taas :( en jaksa enää

No, se on hyvä!kyllä sinuna toimittaisin tavarat esim. Verkkovarastoon ja kertoisin, että sieltä löytyvät. Ja lukot vaihtaisin. Mies saa tavata lasta ilmeisesti, vaikka olet yksinhuoltaja - siis selvänä ollessaan ja omassa kodissaan. Vai kuinka?

Alkuperäinen kirjoittaja Sama vieras:

No, se on hyvä!kyllä sinuna toimittaisin tavarat esim. Verkkovarastoon ja kertoisin, että sieltä löytyvät. Ja lukot vaihtaisin. Mies saa tavata lasta ilmeisesti, vaikka olet yksinhuoltaja - siis selvänä ollessaan ja omassa kodissaan. Vai kuinka?

Joo saa tavata,selvinpäin ja niin usein kun tahtoo. Mutta nykyhetkelläkin hän on ehkä 3päivää viikosta selvänä,nyt juo varmaan enemmän.

Täällä saa tavata mut en todellakaan luota häneen yhtään sen vertaa että ottaisi tytön joskus yökylään :/ kuulostaa kauhealta koko ajatuskin,jos alkaisikin uomaan ja hoitelis pikkukänneissä ja sisällä kiskos tupakkia :(

Alkuperäinen kirjoittaja f:

Juu, eli kun ilmoitan hänelle että tavarat ovat nyt ulko-oven edessä niin tästä lähin sit vastuu on hänen ja en voi saada syytettä vaikka hän sen nostaisikin?

Olen aina ollut liian kiltti hänelle,enkä tahdo sitä enää olla

Juurikin niin. Tavarat ovat hänen vastuullaan, sillä ette ole saman talouden asukkaita, joten sinulla ei ole mitään velvoitetta pitää hänen tavaroitaan silmällä, jos on ollut tarkoitus että hän noutaa ne tiettyyn määrä aikaan mennessä.
Annoit miehelle mahdollisuuden tulla hakemaan tavaransa suoraan sinun luotasi, jossa ne ovat tallella, mutta koska ei kunnioittanut pyyntöäsi, ei sinun ole mikään pakko niitä säilyttää asunnossasi.

Voihan hän toki yrittää nostaa syytettä, mutta tiedän kokemuksesta, että se ei tule menemään läpi.
Olen yhden sukulaisen ja yhden ystävän tukena ollut eron aikaan ja kummallakin on ollut niin "ihana" ukko, että ovat oikeasti nostaneet syytteen, kun tavarat eivät enään viikon parin päästä olleetkaan rappukäytävässä tai tavaroita oltiin tongittu tai tavaroita oli rikkoutunut.

Kunhan kyseessä ei ole selkeä ilkivaltainen teko, esimerkiksi juuri tavaroiden heittely partsilta, ei poliisi voi pahemmin mitään saatikka että todella tekisivätkään mitään.
Oma vika jos ei tavaroitaan heti nouda jos on ilmoitus annettu.

Alkuperäinen kirjoittaja Sama vieras:

Joo saa tavata,selvinpäin ja niin usein kun tahtoo. Mutta nykyhetkelläkin hän on ehkä 3päivää viikosta selvänä,nyt juo varmaan enemmän.

Täällä saa tavata mut en todellakaan luota häneen yhtään sen vertaa että ottaisi tytön joskus yökylään :/ kuulostaa kauhealta koko ajatuskin,jos alkaisikin uomaan ja hoitelis pikkukänneissä ja sisällä kiskos tupakkia :(

Miten itse voit sitten jatkaa omaa elämääsi ollenkaan? Voiko mies tavata lasta vanhempiensa luona tai valvotusti muualla? Joskus sellaisia järjestelyjä kuulee. Miten sitten, kun aikanaan ehkä löydät toivottavasti uuden, luotettavamman ja turvallisemman puolison? Kannattaa varmaan neuvoa kysyä jostain.

Jos asunto on sinun, niin pakkaa sen ukon kamppeet vaikka jätesäkkeihin ja laita ne oven viereen. Ilmoita etukäteen koska ne ovat noudettavissa ja mihin asti säilytät ne. Esimerkiksi viikko, ja sitten ne viedään kaatopaikalle. Jos ei hae niitä, niin oma vikansa.
Parempi olisi ilmoittaa kirjeitse ja säilyttää siitä kirjeestä kopio, niin että sulla olisi näyttöä mikäli se alkaisi möyhötä että olet ilman varoitusta tuhonnut sen omaisuutta.

Keskusteltiin juuri puhelimessa ja minä kilttinä myönnyin taas siihen hänen tahtoonsa etä hommaa sen kyydin huomenna ja huomenna hakee tavaransa!
Eikä hän tuossakaan asiassa nähnyt mun kiltteyttä.. oikea sika jätkä, ei näe musta ku huonon puolen vaan kokoajan, ei edes sitä kun hän on 4päivää juomassa,ja nukkuu 2päivää niin minä YKSIN olen kotona hoitanut meidän lastamme sen kokonaiset 6päivää ja kotia myös!

Olkoot huomiseen asti,sit pistän ne ulko-ovelle.

Yhteistyössä