voinko saada jostakin rahallista tukea?

  • Viestiketjun aloittaja miina
  • Ensimmäinen viesti
miina
Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
päivärahaa saat jos olet lukenut ammatin, jos et ole lukenut ja olet alle 25v niin ei tipu mitään..
Juu, mutta vanhempien luona asuvalle maksetaan puolet normista.
mun vanhemmat ei maksa mulle mitään ja tälläkin hetkellä näen nälkää :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja miina:
Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
päivärahaa saat jos olet lukenut ammatin, jos et ole lukenut ja olet alle 25v niin ei tipu mitään..
Juu, mutta vanhempien luona asuvalle maksetaan puolet normista.
mun vanhemmat ei maksa mulle mitään ja tälläkin hetkellä näen nälkää :'(
Jos menisit johonkin töihin työmarkkinatuella?
 
miina
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja miina:
Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
päivärahaa saat jos olet lukenut ammatin, jos et ole lukenut ja olet alle 25v niin ei tipu mitään..
Juu, mutta vanhempien luona asuvalle maksetaan puolet normista.
mun vanhemmat ei maksa mulle mitään ja tälläkin hetkellä näen nälkää :'(
Jos menisit johonkin töihin työmarkkinatuella?
voisinko mä päästä? kuinka pian siitä saa rahaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja miina:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja miina:
Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
päivärahaa saat jos olet lukenut ammatin, jos et ole lukenut ja olet alle 25v niin ei tipu mitään..
Juu, mutta vanhempien luona asuvalle maksetaan puolet normista.
mun vanhemmat ei maksa mulle mitään ja tälläkin hetkellä näen nälkää :'(
Jos menisit johonkin töihin työmarkkinatuella?
voisinko mä päästä? kuinka pian siitä saa rahaa?
yleensä päiväraha tulee 4vk välein

 
Alkuperäinen kirjoittaja miina:
Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
päivärahaa saat jos olet lukenut ammatin, jos et ole lukenut ja olet alle 25v niin ei tipu mitään..
Juu, mutta vanhempien luona asuvalle maksetaan puolet normista.
mun vanhemmat ei maksa mulle mitään ja tälläkin hetkellä näen nälkää :'(
Se ei työkkärin/kelan tätejä kiinnosta maksaako vaiko eikö. Niin kauan ku asut vanhempies luona voit saada päivärahaa noin 12?/päivä miinus verot. Jos sulla siis on ammatti. Vaatii tosiaan sen että ilmottaudut työkkäriin. Mä ihmettelen suuresti että kuinka kukaan voi olla tietämättä näitä perusasioita. Mutta ilmeisesti niistä ei enää kerrota ennen valmistumista.
 
miina
Alkuperäinen kirjoittaja mn:
miten niin näet nälkää?
jos asia on oikeasti niin niin muuta pois niin sossu auttaa kyllä, en kyl ymmärrä miks vanhempasi eivät sua ruokkisi jos kotona viel asut?
mulla on kuukaudessa käytettävissä tuo 21 e ja käytän sen ruokaan ja näen nälkää..mulla on jo anoreksia ja voin pahoin. :'(
 
Haet asuntoa, menet sossuun ja kerrot tilanteen. Luulisin että tuossa tilanteessa saat kyllä avun takuuvuokraan, ja sitten jatkossa saat asumistukea ja työttömyysrahaa, tai jos vaikka työpaikan löytäisit. Etkö saa siis vanhempiesi luona asuessasi edes ruokaa? Aika julmalta kuulostaa! Voit myös kysyä apua oman seurakunnan diakonissalta, sieltä voit saada kiireellistä apua, ehkä oman ostolapun kauppaan, saat itsellesi edes ruokaa!
 
miina
Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Haet asuntoa, menet sossuun ja kerrot tilanteen. Luulisin että tuossa tilanteessa saat kyllä avun takuuvuokraan, ja sitten jatkossa saat asumistukea ja työttömyysrahaa, tai jos vaikka työpaikan löytäisit. Etkö saa siis vanhempiesi luona asuessasi edes ruokaa? Aika julmalta kuulostaa! Voit myös kysyä apua oman seurakunnan diakonissalta, sieltä voit saada kiireellistä apua, ehkä oman ostolapun kauppaan, saat itsellesi edes ruokaa!
en saa ollenkan ruokaa. vain juoda vettä.
 
miina
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
siis eikö sun vanhemmat muka osta sulle ruokaa?? oikeesti, miks siedät tuollasta? anoreksia on itseaiheutettua eli siitä et voi vanhempias syyttää!
ei osta ei. pakko kestää, kun ei ole muuta paikkaa minne mennä. :'(
 
yx
no miks sä asut vanhempiesi luona jos ne ei muka anna sun syödä edes? eikö ole ketään sukulaista, kaveria tai tuttua jonka luo menisit siksi aikaa kunnes saat oman kämpän sossulta?
 

Yhteistyössä