Voinko postittaa kirjeen joulupostimerkillä?

• Viestiketjun aloittaja "tyhmä"
  • Ensimmäinen viesti
"aapee"
Ok eli tarttis kaksi joulumerkkiä olla kuoressa?Voinkohan käyttää yhden tuollaisen merkin lisäksi, joka on vuodelta 2007 ja se on 0,7 arvoinen? Eli 1 joulupostari ja yksi sellainen 3v vanha merkki? Yhteensä niiden arvo olis sit 1,25.

?
Hmm.. Joulukortitkin voi lähettää kirjekuoressa ja se 0,55€ merkki riittää, miksi ei voisi kirjettä lähettää sillä merkillä? Mistäs sitä kukaan tietää mitä siellä kuoressa on? Noilla halvoilla merkeillä varustetut postit piti viim. 15. pvä laittaa postiin, että enää ei kyllä kerkeä.

Ne joulumerkillä menevät kuoret pitää olla nimenomaan siinä punaisessa postin joulukuoressa, mutten ne ei kyllä taida liikkua mihinkään.. Ja niiden joulumerkillä menevien postien piti olla lähetettynä 15.12. mennessä. Kyllähän se joulumerkki vieläkin käy, mutta siihen pitää jostain hommata se 20 senttiä lisää maksua, esim. postista saa 10 sentin merkkejä..

[QUOTE="aapee";22709350]Ok eli tarttis kaksi joulumerkkiä olla kuoressa?Voinkohan käyttää yhden tuollaisen merkin lisäksi, joka on vuodelta 2007 ja se on 0,7 arvoinen? Eli 1 joulupostari ja yksi sellainen 3v vanha merkki? Yhteensä niiden arvo olis sit 1,25.[/QUOTE]

Osta sen 0,55e arvoisen merkin lisäki 0,20e arvoinen merkki tai sen 0,7e merkin lisäksi 0,05e merkki. Tai liimaa ne molemmat siihen tai osta kokonaan uusi 0,75e merkki :)

No ei tartte!!!5
Ne joulumerkillä menevät kuoret pitää olla nimenomaan siinä punaisessa postin joulukuoressa, mutten ne ei kyllä taida liikkua mihinkään.. Ja niiden joulumerkillä menevien postien piti olla lähetettynä 15.12. mennessä. Kyllähän se joulumerkki vieläkin käy, mutta siihen pitää jostain hommata se 20 senttiä lisää maksua, esim. postista saa 10 sentin merkkejä..
Askartelen joka vuosi kortit itse. Tuohon punaseen kuoreen menis maks. korttia. Me lähetetään vuosittain n. 35 korttia. Aina olen vaan pudottanu pelkät kortit kuorissa joko postin laatikkoon tai vieny postiin. Ihan ilman sitä punasta kuorta. Ja hyvin on aina menny perille. Ps. Olen varmistanut asian postista, en siten riko mitään lakia.. :D

Pps. 0,55 sentin merkit ei enää yksistään kelpaa. Tuikkaa se vanha merkki siihen lisäks, jo menee. :)

"vieras"
Höpö höpö, joka vuosi olen joulukortit kirjeessä lähettänyt, ilman punaista kuorta ja joulumerkeillä varustettuna, hyvin on perille menneet.

"Aino"
Tietenkään se punainen kuori ei liity siihen mitenkään! Helpottaa vaan lajittelijoiden työtä. Itse ainakin vein ilman kuorta ja pyysin postimerkkejä, niin muija antoi joulumerkkejä.

P.s. Voit koittaa lähettää sen noinkin. Postin työntekijöillä on ohje, että jos postimaksu on liian alhainen (joku raja siinä oli), niin liimaavat noita halvempia merkkejä ja varmistavat postin kulun. Varmaan helpompaa kuin palautella kortteja, ja onhan se palvelua.

kortti
mietin tätä jo jossain aiemmassa ketjussa, mutta siis, onko noilla joulumerkeillä jokin tietty alkamispäivä milloin niitä voi alkaa liimata? Jos haluaa vaikka marraskuussa lähettää kortin edellisvuoden merkillä, niin sanooko postissa että vielä ei saa laittaa? Ja jos laittaa samana vuonna viimeisen postituspäivän jälkeen, että nyt sit taas on liian myöhäistä? Miksei voisi käyttää nyt, ja kortti menee sit vaikka joulun jälkeen perille?

Yhteistyössä