voinko opettaa 2kk ikäisen omaan sänkyyn?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huono äitikö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huono äitikö

Vieras
kun yöunille meno alkaa vaatii veronsa ku 4h hyssytellään, kannellaan, välillä nukahtaa, herää, nukahtaa, sylistä syliin mennään...

ni voinko pistää hänet sänkyyn, laulaa, antaa tuttia, silittää, paijata... vaikka vauva siinä vähän huutaisikin niin onko siitä haittaa?
jos oikeen kovasti huusi,otin syliin kunnes rauhoittui ja laskin taas sänkyyn ja tsadaa, nukahti puolessa tunnissa.

mutta saako näin pienelle näin tehdä, nyt siis tein, kokeilin.

miksei saisi?? siis mun mielestä lapsen huudattaminen on väärin...jos olet vauvan lähellä ja hän saa syliä jos sitä tarvitsee niin ihan turvallinen olo hänellä varmasti on! nukutaanko teillä illalla ennen nukkumaan menoa vielä jotkut tirsat jos yöunille käymiinen on hankalaa? yritä valvottaa pientä hieman ennen yöunia niin luulisi ehkä väsyttävän vauvaa paremmin :)

Alkuperäinen kirjoittaja huono äitikö:
kun yöunille meno alkaa vaatii veronsa ku 4h hyssytellään, kannellaan, välillä nukahtaa, herää, nukahtaa, sylistä syliin mennään...

ni voinko pistää hänet sänkyyn, laulaa, antaa tuttia, silittää, paijata... vaikka vauva siinä vähän huutaisikin niin onko siitä haittaa?
jos oikeen kovasti huusi,otin syliin kunnes rauhoittui ja laskin taas sänkyyn ja tsadaa, nukahti puolessa tunnissa.

mutta saako näin pienelle näin tehdä, nyt siis tein, kokeilin.

Kyl voit noin tehdä, eihän pieni oo siin yksin kuitenkaan.
Noin mäkin tein ja melkeen siitä asti nukahtanut yksin, tuttia vaan pariin kertaan oon käyny laittamassa.

mä en pystyny ja nukuin vauva vieressä. kun ostettiin iso sänky ni oli pakko laittaa se pinnikseen kun ei enää saanut sänkyä seinäävasten. enkä keskelle vauvaa ota kun mies ei osaa varoa. onneks vauva oli jo niiiiin iso että otti sänkyyn siirtymisen iisisti. varsmistelin sen siirtymisen niin että laitoin lakanan sänkyyn missä oli mun tuoksu. ehkä se auttoi. ei huutanut laisinkaan. vauva tais olla n.3kk ikänen kun nukkui ekanyön omassa sängyssä.

Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
voit mun mielestä, jos ei siitä nyt ihan armoton huuto tule =) parempi vauvan olisikin tottua omaan nukkumapaikkaansa =)

kenen kannalta parempi?sopii varmasti monille perheille noinkin, mutta on myös ihan yhtä sallittua antaa vauvan nukkua vieressä, jos se sopii kaikille. Ei näihin asioihin ole yhtä oikeaa tapaa. Minusta on maailman luonnollisin asia,että pieni vauva haluaa olla äitinsä/vanhempiensa lähellä. Ja kaksi kuukautinen vauva on mielestäni vielä aika pieni. Oli vaan pakko ilmaista mielipiteeni, kun mulla aina kalskahtaa korvaan se, että "vauvan ei olisi hyvä oppia siihen ja siihen..yms".

imettäminen oli kyllä helppoo kun vauva oli vieressä. ei tarvinnu nousta. aikalailla heti kun rupes nukkuun sängyssään niin yöimetyskin loppui. päivällä vauva ei halunnu tissiä nähdäkkään. pinnis on mun vieressä ja vauva nukahtaakin niin että pitää kädestä kiinni. siihen en pystyis että pinnasänky olis tuolla omalla paikallaan (siirrän aina illalla sen viereeni) kaukana musta. saatika omassa huoneessa. tunnen jo nyt tuskaa kun kesällä siirtyy omaan huoneeseen. tai isoveljenkanssa yhteiseen.

Meillä vauva nukkui ensimmäisestä yöstä lähtien omassa sängyssä Viereen ei otettu nukkumaan. Ensin oli äitiyspakkauksen laatikko pinnasängyssä ja n. kuukauden ikäisenä
laitettiin omaan sänkyyn. Siitä lähtien on nukuttu omassa sängyssä. Alkuunsa poika huusi
yökaudet ja kannoimme ja kannoimme. Ainoa mikä sitten rauhoitti oli tärisevä sitteri. Se oli
siellä sängyssä. Se kyllä auttoi hieman nukkumaan.
Ton ikäisillä ei ole vielä sitä selkeää rytmiä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
voit mun mielestä, jos ei siitä nyt ihan armoton huuto tule =) parempi vauvan olisikin tottua omaan nukkumapaikkaansa =)

kenen kannalta parempi?sopii varmasti monille perheille noinkin, mutta on myös ihan yhtä sallittua antaa vauvan nukkua vieressä, jos se sopii kaikille. Ei näihin asioihin ole yhtä oikeaa tapaa. Minusta on maailman luonnollisin asia,että pieni vauva haluaa olla äitinsä/vanhempiensa lähellä. Ja kaksi kuukautinen vauva on mielestäni vielä aika pieni. Oli vaan pakko ilmaista mielipiteeni, kun mulla aina kalskahtaa korvaan se, että "vauvan ei olisi hyvä oppia siihen ja siihen..yms".

no juu, mielestäni kaikki ihmiset, pienet ja suuret tarvitsevat unirauhan =) oli se sitten missä tahansa... mutta mielestäni oma sänky on paras paikka kaikkien ihmisten unille =) terveisin kahden tytön äiti, molemmat nukkuneet 7viikkoisista alkaen 12h putkeen yöunia omassa sängyssään äidin sängyn vieressä. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Vepasto:
Alkuperäinen kirjoittaja johnu83:
Kyllä minä ainakin aion laittaa vauvan pinnasänkyyn jo ihan pienenä. Meille ei tule perhepetiä ollenkaan.

Juu, niin mäkin aikoinaan sanoin, mutta kuinkas sitten kävikään... :whistle:

Näin meillä varmaan ihan oikeasti tulee oleen, kun en uskalla viereen ottaa. Pinnis on kuitenkin sängyssä kiinni, eli ihan vieressä vauva silti.

Alkuperäinen kirjoittaja ås:
että lapsella ei ole omaa petiä .enkä koskaan nähnyt etteikö olisi jokaisella. Taas näitä tumpeloita jotka tekee uusia tumpeloita.

On meilläkin vauvalla oma peti...se ei vaan nuku siellä ollenkaan...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no nyt tuli paha mieli...kai sitä sylistä syliin juttua on jatkettava.

miksi :o ei saa olla noin herkkänahkainen, olihan täällä meitäkin, jotka kauniisti sanoivat, että vauvan oma peti on hyvä paikka nukkua =) ota se pinnis siihen sun oman sängyn viereen ja pötköttele vauvan vieressä ja silittele ja taputtele siitä?

Meiän poika on nukkunut aina omassa sängyssä. Imetin, mutta omaan sänkyyn siirtyi aina sen päätteeksi, oli siis meidän sängyn vieressä alkuun. Liekö tuo saanut sitten hereillä ollessaan riittävästi läheisyyttä, koska ei se siitä ole koskaan kitissyt tai huutanut.

Ja tuli vaan mieleen että jos se omassa sängyssä nukkuminen olisi niin kamalaa ja traumatisoivaa, niin ei kai ne jo laitoksella antaisi käärölle omaa pikku petiä? Kai ne sen äidin sänkyyn lykkäisivät.

Yhteistyössä