Voinko olla raskaana??

• Viestiketjun aloittaja Maikki
  • Ensimmäinen viesti
Maikki
Lopetin e-pillerit n. vuosi sitten. Kuukautiset tulleet 3 kertaa epäsäännöllisesti sen jälkeen. Viimeiset kahden päivän kuukautiset oli elokuussa, ja yhdynnässä olin lokakuun alussa(kondomi hajosi),mies kyllä ilmoitti,ettei mitään ole tapahtunut. Nyt olen ruvennut ajettelemaan,että ellei ole kuukautisia,niin ei kai raskaaksikaan voi tulla,vaikka muutama ilotippa olisi mieheltäni lirahtanutkin?? Mitä mieltä sinä olet? Ikää on jo 50 vuotta. Voiko ja kannattaako tehdä raskaustesti?? Minkäänlaisia erityisiä tuntemuksia ei minulla??

tuoda tuoda
Kyllä sulla on vaihdevuodet alkaneet. Kuukautiset tulee harvemmin. Ite oon 46 v ja en enää käytä ehkäisyä kolmeen vuoteen. Kuukautiset on säännlliset, mut ilmeisesti ei tuu ovista.

Maikki
Voi taivas,kuinka sä voit olla ilman ehkäisyä vaikka sulla vielä tulee kuukautiset...onhan ennenkin käynyt "meille vanhoille" vanhanaikaiset??
Vaihdevuosista sen verran,että hormonitaso on mulla ihan normaalin rajoissa,että ei vielä vaihtareita,epäsäännölliset kuukautiset johtuneen e-pillereiden lopetuksesta.

miiu
Tee ihmeessä testi! Raskaaksi voi tulla vaikkei niitä ensimmäisiäkään kuukautisia olisi tullut. Ovis ja hedelmöittyminenhän tapahtuu jo ennen kuin vuoto alkaa. Testaamalla se asia selviää.

Yhteistyössä