Voinko olla raskaana, vaikka testi on negatiivinen?

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Minulla on menkat myöhässä 5 päivää, yleensä on hyvin säännöllinen kierto. Menkkoja edeltävät mielialaoireet ja painajaiset tulivat "ajallaan" 8 pv sitten, ja oikeastaan aina ennen menkat ovat alkaneet niistä tiukasti 2-3 päivän sisällä. Raskauden mahdollisuus varmaan on, ehkäisyä ei ole ollut 6 kk, vaikka emme mitenkään laskekaan ovulaatiopäiviä tms.

Rinnat aristavat (kuten aina menkkojenkin aikana tosin), turvottaa paljon, naama on puhjennut poikkeuksellisen pahasti kukkaan ja oksensin aamulla 3 päivää sitten ja nyt kun nämä kirjoittaa tähän, niin vähän jännältä näyttää. Mutta testien mukaan en ole raskaana.

Olen tehnyt kaksi erilaista raskaustestiä, tänään clearbluen ja eilen halvan liuskan. Molemmat olivat negatiiviset.

En tiedä mitä ajatella, onko tällainen mahdollista? Vai ovatko hormonit muuten vaan ihan sekaisin? En vaan ole varautunut tai syönyt vitamiineja, en tosin juhlinutkaan villisti tms.

vierailija
Tuskinp olet jos erimerkkisiäkin testejä olet tehnyt ja jos menkat on ollut säännölliset tähän asti.
Mulla oli monta kuukautta ehkäisyrenkaan poiston jälkeen säännölliset menkat, kunnes ne sitten oli viikon myöhässä ja varasin ajan lääkärille kun testit näytti negaa. Syytä pitkään kiertoon ei löytynyt, kaikki näytti normaalilta ja ovulaatio vaan tuli tosi myöhään. Lopulta menkat alko kp45.

Yhteistyössä