Voinko mä paistaa jauhelihan kattilassa? Vai vaatiiko se välttämättä pannun?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Muista ettei siinä sun kattilassa välttis ole teflon pintaa niin se jauheliha saattaa jämähtää äkkiä siihen... :)
Höps, eikä jämähdä. Eihän kunnon paistinpannuissakaan ole teflonpintaa.
Ai jos kuumaan metallikattilaan lyöt jauhelihan ilman rasvaa..Sopii käydä kokeilee, jämähtää aika pirun nopeesti... :whistle:

gg
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Mua saa nauraa :D :ashamed: :D

Ei tuossa ole teflonia, mutta jos mä sitten laitan rasvaa. Kiitti vinkistä...ois jäänyt rasvat muutoin laittamatta :ashamed: :LOL:
jos sulla on esim snelmannin jauhelihaa, niin turha laittaa rasvaa!!! siis halpa jauheliha-ei tarvii rasvaa teräskattilassakaan.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Muista ettei siinä sun kattilassa välttis ole teflon pintaa niin se jauheliha saattaa jämähtää äkkiä siihen... :)
Höps, eikä jämähdä. Eihän kunnon paistinpannuissakaan ole teflonpintaa.
Ai jos kuumaan metallikattilaan lyöt jauhelihan ilman rasvaa..Sopii käydä kokeilee, jämähtää aika pirun nopeesti... :whistle:
No ei kai kukaan ole niin pösilö että tyhjän kattilan kuumentaa tulikuumaksi.

maissihiiri
:LOL:

chef, mä ajattelin tänään sua ja sun kokkailuja kakkupohjaa vatkatessani, kun satuin huomaamaan että meidän sähkövatkaimen merkki on osuvasti Chef :LOL:

Mutta onneksi kakkupohja onnistui kuitenkin ihan hyvin =)

vähän faktaa
Atrian naudan jauhelihaa mulla on...en mä tiedä onko se halpajauhelihaa vai ei :/ Ei se paljon kyllä maksanut :D
Kaikki Suomessa myytävä suomalainen jauheliha on hyvälaatuista. Hinta perustuu siihen onko kyseessä sian, sika-nauta-, vai naudan jauheliha ja mistä osista ruhoa tehty. Mitä rasvattomampaa sen kallimpaa ja nauta kallimpaa kuin sika/porsas. Vähärasvainen jauheliha on joidenkin mielestä helpompi paistaa jos käyttää paistossa öljyä. Hyvin rasvainen jauheliha ei vaadi öljyä sitten ollenkaan.

gg
Atrian naudan jauhelihaa mulla on...en mä tiedä onko se halpajauhelihaa vai ei :/ Ei se paljon kyllä maksanut :D
sitten vaatii tilkan öljyä pohjalle. ja varmaan oli kallista, kun toi snelmanni on 1,69e aina pyllykaupoissa

Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
:LOL:

chef, mä ajattelin tänään sua ja sun kokkailuja kakkupohjaa vatkatessani, kun satuin huomaamaan että meidän sähkövatkaimen merkki on osuvasti Chef :LOL:

Mutta onneksi kakkupohja onnistui kuitenkin ihan hyvin =)
:LOL: Pitäisköhän munkin koittaa ettiä tunmerkkisiä koneita...jos niiden avulla sujuis kokkailu vieläkin paremmin :D

Yhteistyössä