Voinko mä tehdä tänään makaroonilaatikon muuten valmiiksi mutta paistaa vasta huomenna?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hölmö?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hölmö?

Vieras
Päivällä tehtyä kastiketta ja perunaa jäi sen verran että illasta syödään vielä koko poppoo niistä, tarkoitus kun oli että mä teen tänään maksaroonilaatikon, mutta se jääkin vasta huomiseksi ruuaksi, jos teen sen muuten valmiiksi mutta en laita uuniin kuin vasta huomenna? Mahtaako säilyä "raakana" kylmävarastossa (n. +2 astetta siellä) yön yli?

Eihän makaronilaatikon tekoon mene kun yks hujaus joten miksi tehdä jo tänää?Kyllä sen luulis viileessä säilyvän ihan yhtä hyvin kun kypsänäkin, tosin en tiiä menisinkö laittaa vielä munamaitoo sekaan ja tiiä sit kuinka makaronit kuivahtaa...

No mä en kyl tekis valmiiks. Jos ihan perinteisen makaronilaatikon munamaitoon oot aatellu tehä. Mahtaa olla aikas mössöö kun makaronit lilluu siä munamaidossa... :x Jauhelihan kun paistaa valmiiks, niin nopeestihan sen loppulaatikon teko huomenna sujuu.

Mä teen _aina_ makaronilaatikon niin, että illalla paistan jauhelihat ja keitän makaronit ja sekoitan vuokaan valmiiksi. Seuraavana päivänä kotiin tullessa sekoitan munamaidon, kaadan vuokaan ja vuoka uuniin.

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Alkuperäinen kirjoittaja öö:
Alkuperäinen kirjoittaja gd:
Eihän sitä kannata syödä muutenkaan, kun on roskaruokaa ;)

Eipä me tiedetä, mitä aloittaja makaronilaatikkoonsa panee.
öö itelles. Tässä tarkoittettiin sitä, että makaroonilaatikko julistettiin täällä pari päivää sitten roskaruuaksi.

Anteeksi. En ole täällä ihan joka päivä, ja olen oikeastaan ihan tyytyväinen asiantilaan.

Alkuperäinen kirjoittaja öö:
Alkuperäinen kirjoittaja gd:
Eihän sitä kannata syödä muutenkaan, kun on roskaruokaa ;)

Eipä me tiedetä, mitä aloittaja makaronilaatikkoonsa panee.
öö itelles. Tässä tarkoittettiin sitä, että makaroonilaatikko julistettiin täällä pari päivää sitten roskaruuaksi.

Ai miksi? Jos tekee paistijaukkarista, tummasta makaronista ja laittaa lisäksi kasviksia sekaan?

paista jauhelihat jääkaappiin valmiiksi, muu tuleekin nopeasti.
Vastaukseni oli tämä ja se oli ensimmäinen. Nyt muut jauhaa tätä samaa ohjetta kohta sivutolkulla.

Toi sun ohje on ihan tyhmä. Toivottavasti ap huomaa sun ylimielisyytes ohi kuitenkin meidän joidenkin paremman ohjeen, jossa myös makaronit keitetään valmiiksi.

Minä en nykyisin edes keitä makaroneja löydettyäni Myllyn Parhaan ohjeen "Helppo lihamakaronilaatikko - ilman makaronin keittämistä":

http://www.myllynparas.fi/portal/suomi/kuluttajat/reseptit/paaruoat/pasta-_ja_makaroniruoat/laatikot_ja_paistokset/helppo_lihamakaronilaatikko_-_ilman_makaronin_keittamista/

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Vastaukseni oli tämä ja se oli ensimmäinen. Nyt muut jauhaa tätä samaa ohjetta kohta sivutolkulla.

Toi sun ohje on ihan tyhmä. Toivottavasti ap huomaa sun ylimielisyytes ohi kuitenkin meidän joidenkin paremman ohjeen, jossa myös makaronit keitetään valmiiksi.
Makaroonien keittoon menee muutama minuutta. Laatikkoon niitä ei keitetä kypsiksi, koska ne kypsyy uunissa lopuksi.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:

Makaroonien keittoon menee muutama minuutta. Laatikkoon niitä ei keitetä kypsiksi, koska ne kypsyy uunissa lopuksi.

Niin, ei keitetä kypsiksi. Sama homma keittämisessä silti, olivatpa ne siellä kuinka monta minuuttia hyvänsä.