Voinko mä perustaa kahvilan, vaikka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mimmi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Osaatko silti tehdä ihan kahvilatasoisia leipomuksia, ulkonäöllisesti myös

Ei tarvi olla koulujakäynyt jos taito on hyppysissä ja tulee ammattimaista jälkeä

Mutta jo leipomukset kotikutoisen näköisiä, niin ei kannata. Kukaan ei halua maksaa sellaisista, kun leipomoja ja kahviloita on joka nurkka täynnä nykyään

[QUOTE="Hmm";29504293]Osaatko silti tehdä ihan kahvilatasoisia leipomuksia, ulkonäöllisesti myös

Ei tarvi olla koulujakäynyt jos taito on hyppysissä ja tulee ammattimaista jälkeä

Mutta jo leipomukset kotikutoisen näköisiä, niin ei kannata. Kukaan ei halua maksaa sellaisista, kun leipomoja ja kahviloita on joka nurkka täynnä nykyään[/QUOTE]

Ei sinne kahvilaan omia leipomuksia tarvii myyntiin laittaa.
Ihan voi tilata haluamastaan leipomosta.

Että jos kahvit osaa keittää ja kassakonetta käyttää, niin mikä ettei. (No joo, on siinä vähän muutakin).

[QUOTE="V ieras";29504305]Ei sinne kahvilaan omia leipomuksia tarvii myyntiin laittaa.
Ihan voi tilata haluamastaan leipomosta.

Että jos kahvit osaa keittää ja kassakonetta käyttää, niin mikä ettei. (No joo, on siinä vähän muutakin).[/QUOTE]

Eikö tule kalliiksi. Maksat ensin leipomolle tuotteista ja vaikka saatkin siitä alennusta, niin täytyy olla niissä leipomuksissa katetta kun ne asiakkaalle myyt.

Miten muuten saa liiketilan vuokran ja oman palkan ja muut kulut maksettua.

tulee leipomuksista niin kalliita, että ei kovin montaa asiakasta tule.

täsä sen näkee eipä paljon tule kannustusta yrittäjyyteen, no tällä menolla suomi meneekin perseelleen.

Kannustatko sinä innolla ihmisiä mihin tahansa idioottimaiseen ideaan? Kannattais mun vaikka perustaa kauppa, jossa myydän vain ja ainoastaan vaaleanpunaisia lyijykyniä? Ku ainahan sitä pitää yrittää! :headwall:

Jos ihmisellä ei ole alasta koulutusta eikä työkokemusta, ei sille alalle kannata ryhtyä yrittäjäksi. Varsinkaan kun ala on vielä niinkin epävarma kuin kahvilayrittäminen.

Tämä ajatus tuli vain mieleeni, kun tuttavani pitää erästä liikettä ja haaveilee sen yhteyteen pientä kahvilaa. Liiketilat olisi siis valmiina, mutta mulla ei tosiaan ole mitään alan koulutusta. Tai siis myyntityön alan on, mutta mitään konditoria-alan.

[QUOTE="Hmm";29504316]Eikö tule kalliiksi. Maksat ensin leipomolle tuotteista ja vaikka saatkin siitä alennusta, niin täytyy olla niissä leipomuksissa katetta kun ne asiakkaalle myyt.

Miten muuten saa liiketilan vuokran ja oman palkan ja muut kulut maksettua.

tulee leipomuksista niin kalliita, että ei kovin montaa asiakasta tule.[/QUOTE]

Jahas, ja tämän tiedät mistä?

Itselläni useamman vuoden kokemus tästä touhusta. Ja kyllä putiikki vielä pystyssä on ;)

[QUOTE="aapee";29504334]Tämä ajatus tuli vain mieleeni, kun tuttavani pitää erästä liikettä ja haaveilee sen yhteyteen pientä kahvilaa. Liiketilat olisi siis valmiina, mutta mulla ei tosiaan ole mitään alan koulutusta. Tai siis myyntityön alan on, mutta mitään konditoria-alan.[/QUOTE]

Entä jos perustaisit kahvilan, jonkun toisen kanssa? Hän huolehtisi leipomuksista, sinä myyntipuolesta?

[QUOTE="aapee";29504334]Tämä ajatus tuli vain mieleeni, kun tuttavani pitää erästä liikettä ja haaveilee sen yhteyteen pientä kahvilaa. Liiketilat olisi siis valmiina, mutta mulla ei tosiaan ole mitään alan koulutusta. Tai siis myyntityön alan on, mutta mitään konditoria-alan.[/QUOTE]

Ja siis jos aikoo itse valmistaa, omavalvonta on tiukempaa kuin muualta tilattaessa. Toki sulla silti pitää olla kunnon kylmälaitteet, jonkinlainen omavalvontasuunnitelma (mittailet jääkaappien/pakastimien lämpötiloja säännöllisesti jne.), tietämystä elintarvikkeista ja hygieniapassi.
Että ei siltikään ihan helpolla pääse.

Sitä kahvilaa ei noin vain avata. Nykyään vaaditaan elintarvikkeita myyviltä juuri omavalvonta suunnitelmat. Sinun tulee miettiä mitkä ovat riskikohteet ja miten valvot niitä. Onko sinulla edes hygieniapassia. Jos sinulla on myyntityön koulutus niin sillä ei nyt kauheasti tuota talouspuoltakaan hoideta. Täytyyhän sinun tietää miten hoitaa kirjanpitoa, miten lasket tuotteille sopivan hinnan. Jotta kahvilasi jopa tuottaa jotain eikä vain tee tappiota.

Oletko ihan oikeasti miettinyt mitä kaikkea siihen liittyy vai onko se vain "kiva idea"?

Yhteistyössä