Voinko mä olla mielisairas vaikka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lakka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"lakka"

Vieras
mulle ei ole tapahtunut mitään järkyttävää traumatisoivaa...? Tai no mistä sen varmaksi voi tietää, jos lapsuudessa on tapahtunut niin pienenä ettei sitä muista?

vai voiko vaan syntyä mielenvikaiseksi? vai miksi esim joku on patologinen valehtelija? entä miksi joku on narsisti?

joskus mietin olenko mä pöpi... :(

Kuka tahansa voi sairastua koska tahansa arvovaltaan tai asemaan katsomatta. mutta harvemmin sairastunut osaa itse epäillä olevansa sairastunut. Sairastunut luulee viimeiseen asti jottei ole sairastunut. Ei kannata kelata, sekoaa vähemmälläkin :)

Tottakai voit, periaatteessa. Ei kaikkiin mielensairauksiin ole syynä traumaattinen lapsuus. Mutta mielensairautta voi olla sekin, että luulee (hetkittäin) olevansa sairas narsisti tms. Huono itsetunto/itsetuntemus voi riittää siihen, ettei tunnista missä menee.. Minkälaisissa tilanteissa mietit olevasi "pöpi"? Vaivaako ahditus päivittäin vai vain silloin tällöin? Tutkiskele itseäsi ja tapojasi reagoida/toimia, kertoisivatko ne jotain sinulle?

Itse koin tarpeetonta syyllisyyttä ja pelkäsin olevani mm.narsisti. Ei ollut todellisuudessa niin. Psykoterapia auttoi ja olen päässyt eroon kipeistä ajatuksistani. Voimia sinulle!

Yhteistyössä