voinko mä hakea auton autoliikeessä, jos se on mahdollisesti miehen nimellä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
On jotain papareita, just etsinytkin niitä.....

Lunatic. Joo ei mies ole melkein ikinä kotona, mä en vitsi odottaa taas viikon että saan auton. En mä halua ajaa sillä mill nyt ajaan, kun mä joskus sanonut jo, etten jokaisella autolla pystyy ajaa. Mä tarvin mukavan auton, mikä mulle sopii. Meillä vain 1 ainoa auto joka sopii oikeastaan minulle. Ehkä tottumuus, koska autokoulussa ajannut noin samanlaisella autolla, kokeilin jo muut autot ja hermot meni. Viimeks melkein kolariin ajannut, kun otin joku miehen isompi auto, että ei kiitos mulle

No mene sitten hakemaan se auto, kai ne sen sulle antaa.

[QUOTE="vieras";25671435]Ei se mitään merkkaa. Te olette naimisissa ja siitä autosta on automaattisesti puolet sinun. Eli siis voit hakea sen vaikka miehesi nimellä.[/QUOTE]

No ei voi. Tarvitsee valtakirjan. Meillä siis vastaava juttu ja valtakirja mieheltä vaadittiin.

Taas asian vierestä, mutta ei mee noin postipakettien kanssa. Jos on henkkarit ja lähetystunnus tai saapumisilmotitus, saa paketin antaa vaikka olis kenen nimellä se paketti, jos ihan postipaketista kyse siis. Henkkareista sitten postissa otetaan se loppuosa ylös. Erikseen sitten kirjatut kirjeet tms. jotka annetaan vain vastaanottajalle tai valtakirjalla jollekkin muulle.

Alkuperäinen kirjoittaja Taas asian vierestä;25672340:
Taas asian vierestä, mutta ei mee noin postipakettien kanssa. Jos on henkkarit ja lähetystunnus tai saapumisilmotitus, saa paketin antaa vaikka olis kenen nimellä se paketti, jos ihan postipaketista kyse siis. Henkkareista sitten postissa otetaan se loppuosa ylös. Erikseen sitten kirjatut kirjeet tms. jotka annetaan vain vastaanottajalle tai valtakirjalla jollekkin muulle.

No eipä kyllä sääntöjen mukaan anneta vieraalle paketteja, vaikka ne olisi jo maksettu tilauksen yhteydessä :) Näin on ainakin Siwan asiamiespostissa :)

No ei todellakaan saa autoa muu kuin se joka on kauppakirjan allekirjoittanut -> tämä henkillö on auton omistaja mikä merkitään rekisteriotteelle.

Auto rekisteröidään niillä tiedoilla mitkä on kauppakirjassa. Se että aviopuoliso ostaa auton ei tee toisesta automaattisesti toista omistajaa.

Luovariin tulee omistajan allekirjoitus. Allekirjoittajan on todistettava henkilöllisyytensä.

Ei olisi ainakaan onnistunut siinä autoliikkeessä missä olen ollut töissä.

Yhteistyössä