voinko mä hakea auton autoliikeessä, jos se on mahdollisesti miehen nimellä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Venakko Milanna

Vieras
Mutta en ole varma, onko hänen nimellä vai ei, ainakin jos hän on maksannut varma hänen nimellä? Kun se on tullut autoliikkeeseen tänään ja tuli mieleen jos meen hakemaan. Mies on reissulla, en saa yhteyttä edes kysyä, aamulla puhuin hänen kaa

[QUOTE="vieras";25671390]jos te ootte naimisissa siitä puolet on sun joten voit.[/QUOTE]

niin mutta jos siellä on hänen nimi niin voinko? Mutta en ole ihan varma kyllä

[QUOTE="vieras";25671435]Ei se mitään merkkaa. Te olette naimisissa ja siitä autosta on automaattisesti puolet sinun. Eli siis voit hakea sen vaikka miehesi nimellä.[/QUOTE]

..jaa et kuka tahansa voi mennä autoliikkeeseen ja väittää toista aviomiehekseen ja ne luovuttaa auton...Joo...Ihan varmasti...

Mä sain meidän auton ulos liikkeestä vaikka oli miehen nimissä, mutta olin mukana kun kauppoja tehtiin ja kyse ei ollut kuin päivistä siinä välissä joten muistivat kyllä minut ja minulle soittivatkin kun auto oli valmis..

[QUOTE="vieras";25671435]Ei se mitään merkkaa. Te olette naimisissa ja siitä autosta on automaattisesti puolet sinun. Eli siis voit hakea sen vaikka miehesi nimellä.[/QUOTE]

No ha! Ei se nyt ihan noinkaan mene. Vaikka kuinka olisi naimisissa, niin jos toimituksessa on jonkun nimi, niin se ei siitä muuksi muutu.

Ethän sä nyt pääse automaattisesti miehen tilillekään, tai saa postipakettia postista vaikka kuinka olisi puolet sinun.

Ajattele autoliikkeen vastuuta, jos autolle sattuisi jotakin heidän luovutettua sen ulkopuolisen henkilön käsiin. Autoliike siitä maksaisi pitkän pennin.

En väitä, etteivät voisi Milannan tapauksessa joustaa, mutta se olisi kuitenkin poikkeusjärjestely. Ainakin miehen itsensä pitäisi asiasta ilmoittaa.

No ha! Ei se nyt ihan noinkaan mene. Vaikka kuinka olisi naimisissa, niin jos toimituksessa on jonkun nimi, niin se ei siitä muuksi muutu.

Ethän sä nyt pääse automaattisesti miehen tilillekään, tai saa postipakettia postista vaikka kuinka olisi puolet sinun.

Ajattele autoliikkeen vastuuta, jos autolle sattuisi jotakin heidän luovutettua sen ulkopuolisen henkilön käsiin. Autoliike siitä maksaisi pitkän pennin.

En väitä, etteivät voisi Milannan tapauksessa joustaa, mutta se olisi kuitenkin poikkeusjärjestely. Ainakin miehen itsensä pitäisi asiasta ilmoittaa.

Hahhahhaa.. Viilatkaa nyt vaan pilkkua ja älkääkä vahingossakaan ymmärtäkö. Toki sun täytyy todistaa asia jollain keinoin

Anteeksi nyt, Milanna, mutta ei voi olla ydinfysiikkaa selvittää mikä liike myy Nissaneita Raisiossa. Vinkkinä, se on kerrottu tässäKIN ketjussa muutamaan kertaan.

[QUOTE="vieras";25671743]Postipaketin muuten saa postista, kunhan esittää omat henkkarinsa, jos sitä ei ole kielletty luovuttamasta kuin paketin saajalle itselleen.[/QUOTE]

Pitää olla valtakirja, vaikka olisi maksettu paketti :) Joten tuskin autoa annetaan, eihän tolla ole edes papereita esittää, vai miten se meni?

[QUOTE="vieras";25671763]Pitää olla valtakirja, vaikka olisi maksettu paketti :) [/QUOTE]

Ei tarvitse olla valtakirjaakaan, on riittänyt, että on ollut pakettikortti mukana. Mutta henkkarit aina kysyvät, että tietää kuka sen on hakenut, jos jotain ongelmia tulee.

On jotain papareita, just etsinytkin niitä.....

Lunatic. Joo ei mies ole melkein ikinä kotona, mä en vitsi odottaa taas viikon että saan auton. En mä halua ajaa sillä mill nyt ajaan, kun mä joskus sanonut jo, etten jokaisella autolla pystyy ajaa. Mä tarvin mukavan auton, mikä mulle sopii. Meillä vain 1 ainoa auto joka sopii oikeastaan minulle. Ehkä tottumuus, koska autokoulussa ajannut noin samanlaisella autolla, kokeilin jo muut autot ja hermot meni. Viimeks melkein kolariin ajannut, kun otin joku miehen isompi auto, että ei kiitos mulle

[QUOTE="vieras";25671782]Ei tarvitse olla valtakirjaakaan, on riittänyt, että on ollut pakettikortti mukana. Mutta henkkarit aina kysyvät, että tietää kuka sen on hakenut, jos jotain ongelmia tulee.[/QUOTE]

ITELLAn ohjeistuksen mukaan (ystäväni mukaan, joka on siellä töissä) kaikki paketit luovutetaan vain vastaanottajalle henkilökohtaisesti tai em. valtakirjalla/huoltajalle jne.
Se, että joissakin toimipisteissä näitä ohjeita ei nähtävästi noudateta, ei tarkoita sitä ettei niitä olisi.
Tämä ei sitäpaitsi liity enää mitenkään Milannan kysymykseen, joten se siitä sitten.

ITELLAn ohjeistuksen mukaan (ystäväni mukaan, joka on siellä töissä) kaikki paketit luovutetaan vain vastaanottajalle henkilökohtaisesti tai em. valtakirjalla/huoltajalle jne.
Se, että joissakin toimipisteissä näitä ohjeita ei nähtävästi noudateta, ei tarkoita sitä ettei niitä olisi.
Tämä ei sitäpaitsi liity enää mitenkään Milannan kysymykseen, joten se siitä sitten.

Totta, kerran jouduin kaupassa kirjoittamaan miehelle valtakirjan, koska mulla ei ollut henkareita mukana :) kysyttiin käykö se, ja kävi!

Yhteistyössä