Voinko laittaa lapsen ulos...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap.

Vieras
nukkumaan??? Kun asteita -17. Saattaa ehkä lauhtua asteella vielä ennen kun laittasin, koska laitan vasta noin tunnin päästä ja pikkuhiljaa on aamusta tullut lauhempaan päin asteet. Ikää neidillä nyt 11kk.

Ja päälle laittaisin bodyn, potkari, gollegeasun (housut sekä paita), villavaatteet, villatumput, villasukat, toppatöppöset ja -tumput, kypärälakki, ehkä toinenkin? Ja vielä pipo. Haalarit, ja haalareiden huppu päähän. Ja jos laittasin nyt vaunuosaan, on parempi pitämään tuulta, kuin rataosa. Alle talja, tyttö makuupussiin, jalkapeite, kuomun päälle viltti ja siihen vielä sadesuoja, tarkeniskohan?? Kun ei meinaa sisällä nukkua, sitten on ilta pilalla, kun kitistään. Laitatteko te ulos nukkumaan??

Mun 8 kk on nukkunut reilun tunnin ulkona.
Päällään vaippa, villahousut, body, ruskovillasukat+pässinvillasta kudotut villasukat :D , toppatöppöset, tumput, toppatumput, fleecehaalari + äp:n toppapuku ja äp:n makuupussi. Niin ja toppalakki.
Vaunuissa allaan on lämmin karvatalja.

Niin ja ulkonanukkumiselle meillä pakkasraja on -20.

Vielä lisäys, meillä siis -16 astetta tällä hetkellä.

niin ja lisään, että oletteko te koskaan ottaneet huomioon, kuinka lämmin sielä vaunussa oikeasti on, esim. juuri mainitsemallani varustuksella? Mä olen laittanut aina lämpömittarin anturin makuupussin PÄÄLLE, ja silloin on ollut asteita melkein +10 sielä vaunuissa. Ja sitten lisäks tyttö vielä makuupussissa, sielä vielä lämpöisempi.

Alkuperäinen kirjoittaja NetanJahu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Saanko mielenkiinnosta kysyä teiltä, jotka ette laittaisi, että miksi?

Aika raakaa on hengittää tuo ilma ulkona kovalla pakkasella. Ja helposti tulee kylmä kun on paikallaan ja nukkuu, vaikka ois kuinka päällä.

Eihän sinne vaunuun pääse raakaa ilmaa, kun siinä on päällä viltti ja vielä sadesuoja, joka estää täysin raa`an ilman pääsyn vaunuun.

Alkuperäinen kirjoittaja NetanJahu:
Miksi sitten on pakkasraja vaunuissa nukkumiselle? Ei varmaan ihan huvikseen.. Oletko esim.neuvolasta kysynyt asiaa?

En ole kysynyt neuvolasta. En tiedä kyllä miksi on raja. Tosin, ensimmäinen lapsi minullakin, ja kaikki ihan uuttaa. Siksi kyselen. Ja kun "laitan vastaa", niin mua vaan ottaa päähän, kun ei vois laittaa, koska ilta menee suoraan sanottuna päin helv.

kuopus nukkui koko viimevuoden ulkona, ihan kaikilla pakkasillakin.. sitten vain oli säänmukaisesti päällä, kovalla ilmalla juuri sadesuoja ja harso tai pari hengitystä suojaamassa vaunun suulla =)

Yhteistyössä