Voinko käyttää lapsella kenkiä "tälleen?"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
mummo osti syyskengät,sellaset välikausimallit. eivät ole goretexit, mutta sellaset vuorelliset, hiukka varrelliset lenkkarin tyyppiset. kalliit oli.
niin, eli osti koon liian isoa. tiesi kyllä koon, mutta oli ajatellut että "ei se haittaa" -eli pohjan mitta on nyt reilu 18cm (ehkä 18,5cm) kun lapsen jalka on n. 16cm. Eli liian isot taisi olla? Ostin sinne pohjallisen??? saako näin tehdä? ja kenkä "kutistui" näin reiluun 17cm, eli olisivat hyvät????
onko tämä ok????
piru jos oisin rikas, menisin kenkäkauppaan ja ostaisin sellaset kun ovat just hyvät mutta kun en ole...

minä sitten olen varmaan huono äiti kun ostan aina kenkiin numeron kasvunvaraa.. kun nuo lasten jalat kasvaa NIIIN nopeasti ainakin meillä, että en viitsi ostaa kaksia kenkiä samalle kaudelle..
Ja hei, ollaan ihan tyytyväisiä.

Miten paljon varpaiden eteen jää tilaa, jos laitat lapsen seisomaan pohjallisen päälle lattialla? 1,5 cm on ohjeiden mukaan sopiva kasvu- ja käyntivara. Minkäkokoinen jalka lapsellasi muuten on ja minkä kokoinen kenkä on? Mitä pienempi lapsi, sitä kolhommat on isot kengät jalassa. Pieni voi kompastella, jos on liian isot kengät.

...sillä ovat varmaan ihan hyvät lisäpohjallisten kanssa... Se vielä menettelee jos kasvunvaraa on 2 cm:n paikkeilla, vaikka 1,5cm riittää. Mutta lisäpohjallisia voi pitää alkuun, niin sitten vaan kenkien käyttöikä lapsella pitenee kun ottaa pohjalliset pois, kun jalka taas kasvanut vähän, ja a vot, taas menee jonkin aikaa. Liian pienet olis kurjempi juttu :) Toki siinäkin on rajansa, että jos lapsi on esim.kovin pieni, ei ole kauaa kävellyt vielä, siis että käyttää kenkiä jotka on esim.kokoa alle 22-23, niin jos on kovasti isot kengät niin se ulkomittakin on sitten isompi, niin saattaa tehdä kävelyn kömpelöksi...Mutta tuolla kasvunvaralla tuskin sitä pelkoa ... ;)
Pikkujalat.fi verkkokaupan sivuilla oli juttua jalan koon mittaamisesta ym

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis suositus on talvikenkiin 2cm kasvu- ja käyntivaraa ja muihin kenkiin 1,7cm. Toi 1,5cm on vanha ohje.

ja 2mm:llä on sitten suuri vaikutus mihin? Mutta ap, jos lapsesi pystyy kengillä kompastelematta käveleen niin ne on ok ja ainahan voi käyttää lisänä vielä, jos kenkä tuntuu väljältä niin paksumpaa sukkaa.

2-2,5cm on ainakin meidän lapsilla ollut liikaa kasvuvaraa.
Kävely on tönkömpää ja pojat kompastelivat enemmän . Laita kengät jalkaan ja seuraa liikkuuko kantapää kengässä ja pysyykö kenkä yleensäkin paikallaan ja onko liikkuminen vaikeampaa.

Siis suositus on talvikenkiin 2cm kasvu- ja käyntivaraa ja muihin kenkiin 1,7cm. Toi 1,5cm on vanha ohje.

Mä ostin just anton&ninasta coretexit lapsille ja itse mittasin että 2cm jää varaa. Kassalla onneksi vielä tarkasti että onko tarpeeksi varaa ja vaihdatti numeroa isompiin että jää 2,5cm. Keväällä kuulemma palelee varpaat jos on vähemmän kuin tuo 2,5cm..

Alkuperäinen kirjoittaja Silti Onnellinen:

Mä ostin just anton&ninasta coretexit lapsille ja itse mittasin että 2cm jää varaa. Kassalla onneksi vielä tarkasti että onko tarpeeksi varaa ja vaihdatti numeroa isompiin että jää 2,5cm. Keväällä kuulemma palelee varpaat jos on vähemmän kuin tuo 2,5cm..

Mä ostan yleensä joulun jälkeen alesta uudet kengät mitkä menee loppu talven ( jos on jo liian pienet edelliset , ei ole kyllä vielä kertaakaan ollu ) ja menee sit seuraavan alkutalven . Itse tykkään, et on sopivat, eikä liian isot. Mut kukin tyylillään, en vaivaa päätäni, miten muut =0)

Yhteistyössä