voinko käyttää koiran toisenki kerran pesulla tänään?kun näyttää et se läkähtyy..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä oon suihkutellu nyt joka päivä pariin kolmeen otteeseen meijän koiran viileällä vedellä...
Sellasen 10-15 minuuttia/kerta, että kastuu kunnolla... Ja sen jälkeen se on saanut maata tuulettimen edessä.. Vesikuppiin oon laittanut jääpaloja ajoittain, että pysyy vesi viileämpänä ja vaihdan sitä usein..

Alkuperäinen kirjoittaja dog:
onko koiralla miten tihee alusvilla? hot spot ei nimittes oo mikään ihan kamalan mukava juttu :( pitäis antaa turkin kuivaa välillä.

Just tulin tätä samaa kommentoimaan tänne. Meidän toiselle koiralle tulee helposti noita hot spotteja, ja sit ei ole mitään asiaa uimaan vähään aikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
vie todellakin koira suihkuun tai uimaan, shampoolla pesua suositellaan vain muutaman kerran vuodessa.

No bichon friseillä ne suositukset on shampoopesua kerran viikossa/ kerran kahdessa viikossa, jos turkin haluaa hyvänä pitää. Eli jokunen kerta tulee vuodessa pesuja..

HOT SPOT on äkillisesti puhkeava pinnallinen kostea ihotulehdus. Tämä märkäinen ihotulehdus iskee usein kesällä ja usein silloin, kun koiran turkki on jäänyt kosteaksi uinnin tai pesun jäljiltä. Karvat liimautuvat yhteen tahmeaksi möykyksi. Hoito on yksinkertaista. Tulehtuneen alueen karvat leikataan pois riittävän laajalta alueelta niin, että tulehtuneen alueen ympärillä on myös tervettä ihoa. Tulehdusaluetta voi hoitaa puhdistamalla muutaman kerran päivässä jodipitoisella puhdistusaineella (Betadine), apteekista saatavalla Cothivetillä tai Dermacool-suihkeella sekä Bascibact-pulverilla. Pahemmassa tapauksessa hot spot vaatii antibioottikuuria parantuakseen. Jostain syystä hot spotia esiintyy useammin uroksilla joten luultavasti myös hormoneilla on osuutta asiaan. Joskus rasvahappojen lisäys ruokaan auttaa, jos koiralla on taipumusta saada hot spot toistuvasti.

Yhteistyössä