voinko juoda 4 siideriä vaikka lapset ovat kotona?

  • Viestiketjun aloittaja alkkisko
  • Ensimmäinen viesti
vieras
voi tekopyhyyden määrää..että oikein viisi vuotta sitten viimeksi kännissä.päästipä lohkaisemaan..mutta siis,anna mennä vaan.rauhassa kun hörpiskelet niin ei nouse päähän etkä todennäköisesti edes ehdi juoda niitä neljää kokonaan.

hauskaa uutta vuotta ja nauti nyt ansaituista siidereistäsi..toivottavasti ne ei ole päärynää. ;) =)
 
tää ja tää... :)
on kyl ihme palsta, kun aina tällasii kysellään.. voinko juoda yhden kaljan jne. Eipä kysele Välimeren maissa äidit näitä kysymyksiä, vaan reilusti ottavat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tää ja tää... :):
on kyl ihme palsta, kun aina tällasii kysellään.. voinko juoda yhden kaljan jne. Eipä kysele Välimeren maissa äidit näitä kysymyksiä, vaan reilusti ottavat.
Niillä on eri kulttuuri :) viini on päivittäinen ruokajuoma ja aika harva siellä juo vain juodakseen itsensä humalaan. Mä en kans ymmärrä sitä että Suomessa podetaan huonoa omaatuntoa viinilasillisen tai parin siiderin takia. Jos kontrolli pysyy eikä nouse liikaa hattuun niin mikäs siinä :) Eri asia se jos vanhemmat ovat näkyvästi humalassa ja käytös pelottaa lasta tai vanhemmat eivät kykene huolehtimaan lapsistaan.
 
tiukkis
Niinpä. Onko sitten kivampi juoda lasten aikana, kun on tällaiselta palstalta saanut 'luvan'?
tietämättä toisen painoa ja viinansietokykyä on mahoton vastata. Ykkösasiahan on että lapsilla on VÄHINTÄÄN YKSI täysin selvä aikuinen talossa. Joka osaa sitten soittaa sen taksin jos tarvitaan. Neljän siiderin jälkeen voi helposti tuntua ettei yhtään vaikuta, voin ottaa viidennen .. ja silleen. Ja neljän sidukan jälkeen voi aamuyöllä nukuttaa niin sikeesti että vaikka lapset tekis jotain, tai vaikka sairastuis, niin ehkä herääminen ei onnistu.. Auttaako sitten polilla selittää itselleen että sain mä ottaa, tuolla kaksplssan palstallakin sanottiin että ota vaan? Katsokaa Suomen lastensuojelulukuja ja ajatelkaa, että suurin osa niistä on viinan seurausta. Mitä se sanoo meistä? Millainen on lapsen ilta kännisten vanhempien kanssa? (Sievästi sanottu pieni hiprakka on ihan sama asia). Mun tiukkis kanta on että jos ottaa, lapset on jonkun muun hoivissa piste.
Millainen sukupolvi kasvaa lapsista joiden vanhempien ykkösasia on vakuutella ett 'on mullakin oikeus'!
Ei tartte provosoitua tästä eikä herjata takasin, olen tiukkis ja tiedän sen, eikä se oo muodikasta nykyään. lopetan tähän enkä kiusaa teitä enää.
 
tanja
Mulle on sama mitä muut tekee, mutta itse en käytä alkoholia ollenkaan lasten nähden. Itse olen joutunut lapsena katsomaan vierestä isäni juomista ja voin sanoa ettei ollut kivaa kun se sönkötti humalassa, samaa mielipahaa en omille lapsilleni halua.
 
äips
No, ota nyt ensin rauhassa lasillinen ja syökää siinä välissä. Älä nyt ainakaan kerralla kaikkea kisko. Sulla voi olla viinapää aika huono jos oot tottunu ottaa vaan yhen saunakaljan tätä nykyä. Ei se kuule haittaa yhtään vaikka kaksi jäisi saunareissuja varten. Lapset ei näytä sitä, mut ne kyl huomaa kun oman vanhemman käytös muuttuu ja se tuo heille epävarmuutta vaikkakin kaikki olis ok ja mitään riitoja yms ei tulisi. Ihminen vaan kun on sellainen et sitä ei huomaakaan kun oma käytös muuttuu....
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja alkkisko:
Oon viimeks ollut kännissä 5 vuotta sitten ja yleensä juon silloin tällöin saunasiiderin mut onko 4 ihan liikaa lasten nähden?
Enpä usko. Mut itse ehkä nappailisin pari ja sit kun lapset nukkuu, niin ne pari lisää...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tää ja tää... :):
on kyl ihme palsta, kun aina tällasii kysellään.. voinko juoda yhden kaljan jne. Eipä kysele Välimeren maissa äidit näitä kysymyksiä, vaan reilusti ottavat.
Voihan sitä syödä samalla ja maistella hitaasti, ottaa vaikka vettä väliin, jos tuntuu että kihoaa nuppiin. Ei minusta ole mitään pahaa siinä, että lapset oppii, että aikuiset voi esim. juoda viiniä aterialla, eikä siinä ole mitään mörköä mukana. Sivistynyttä käytöstä ja ei humalahakuista juomista. Tai juodaan vaikkapa kesällä saunaolut ulkona nautiskellen.
Eri asia jos pitää katsella kännisten örvellystä ja viina valuu joka viikonloppu. Suomalaisilla vaan on aivan helvetin huono suhtautuminen viinaan, se on "joko tai": Ei älytä kultaista keskitietä. Ei siinäkään tietenkään mitään pahaa ole, jos ei juo, kun ei halua juoda.
 

Yhteistyössä