VOINKO jättää vajaa 15-v ja vajaa 12-v tytöt yksin kotiin yöksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ent.vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ent.vaimo

Vieras
Asumme tod.rauhallisessa kerrostalossa ja lasten isä ,entinen mieheni on sitä mieltä ettei tyttöjä voi jättää yöksi yksin kun käyn uuden miesystäväni luona noin 1-2 krt.kuukaudessa.
Olen samalla paikkakunnalla 6 km päässä ja tuln vaikka heti kotiin jos tarvis vaatii.Soitan myös tytöille hyvät yöt ym.
Isompi tytöistä pääsi kesällä ripille ja on todella vastuuntuntoinen,kiltti ja rauhallinen .Pienempää en yksin kotiin jättäisikään ,mutta ison-siskon kanssa kaikki sujuu.
Tytöt itse ovat sitä mieltä että kaikki on ok.Ja kaikki onkin mennyt hyvin.

Eksäni mielestä h voivat tukehtua esim.makkaranpalaan!!!!Eivät he yöllä syö:)Makkaraan voivat tukehtua iltapäivällä kun olen töissä ja h tulevat kotiin koulusta.
En käsitä tätä hysteriaa...olnko ihan hakoteillä?
Erosimme jo silloin kun tytöt olivat 5-ja 8 -vuotiaat ja tähän päivään saakka olen pitänyt heistä huolta ,mutta nyt mielestäni saavat itsenäistyä.

Voit jättää, jos se on lapsille ok. Tuossa iässä on hyvä alkaa harjoittelemaan "yksin" oloa. Toisethan muuttavat kotoa jo 15-vuotiaana lähtiessään vieraalle paikkakunnalle opiskelemaan.

Mä oon itse hoitanut 12-vuotiaana 1 ja 3-vuotiasta lasta, siis yön yli. Siskon kanssa alettiin olemaan öitä keskenämme kun oltiin 8 ja 10-vuotiaita. Tämä siksi, koska äitimme oli yh ja teki vuorotöitä, eli siis yövuorot oltiin keskenämme. Mielestäni lapsesi ovat niin isoja, että voit heidät jättää yöksi keskenään ja itsehän heidät parhaiten tunnet ja tiedät.

No eikös voi kokeilla miten sujuu kaikkien kannalta? Kännyaikana saavat sinut kiinni ja tosinpäin jos tarvitsee ja olet kuitenkin aika lähellä "kylässä". Saattaa tehdä hyvää tuommoinen pikku "ero" ja lapsetkin kokevat, että luotetaan?

Joku kysyi että miksi mies ei tule meille.Kyllä tulee ja on muutamia kertoja ollutkin yötä.
Miehen luona saamme olla kuitenkin edes joskus aivan kahden .Koen että suhteen alkuaikoina se on tärkeää.

Voi elämä näitä kysymyksiä.

Voit jättää jos tytöt ei ole aivan vastuuttomia tampioita. Jotkut 15-vuotiaat asuu jo yksin ja minä olin 12-vuotiaana joskus kotona monta päivää ihan yksin kun muu perhe oli kesämökillä.

Jep, minäkin asuin jo 14veenä poikaystävän luona, 12veenä hoiin koliikkilasta kun vanhempansa oli tansseissa... Mutta lapset on tietty hyvin yksilöllisiä, jos sinä heihin luotat että pärjäävät niin wihän siinä sillon mitään ole! Mut jos isä ei tahdo heidän keskenään olevan niin miksi ei sitten ota sillon luokseen kun sinä tahdot uuden kumppanin luo mennä?

Alkuperäinen kirjoittaja Näkymätön Ninni;24519115:
Jep, minäkin asuin jo 14veenä poikaystävän luona, 12veenä hoiin koliikkilasta kun vanhempansa oli tansseissa... Mutta lapset on tietty hyvin yksilöllisiä, jos sinä heihin luotat että pärjäävät niin wihän siinä sillon mitään ole! Mut jos isä ei tahdo heidän keskenään olevan niin miksi ei sitten ota sillon luokseen kun sinä tahdot uuden kumppanin luo mennä?

Isällä aina muuta menoa:(Eli päivällä saattaa olla tyttöjn kanssa 5-6 -tuntia ,mutta sitten jo illalla jossain rilluttelemassa.

Yhteistyössä