VOINKO jättää vajaa 15-v ja vajaa 12-v tytöt yksin kotiin yöksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ent.vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ent.vaimo

Vieras
Asumme tod.rauhallisessa kerrostalossa ja lasten isä ,entinen mieheni on sitä mieltä ettei tyttöjä voi jättää yöksi yksin kun käyn uuden miesystäväni luona noin 1-2 krt.kuukaudessa.
Olen samalla paikkakunnalla 6 km päässä ja tuln vaikka heti kotiin jos tarvis vaatii.Soitan myös tytöille hyvät yöt ym.
Isompi tytöistä pääsi kesällä ripille ja on todella vastuuntuntoinen,kiltti ja rauhallinen .Pienempää en yksin kotiin jättäisikään ,mutta ison-siskon kanssa kaikki sujuu.
Tytöt itse ovat sitä mieltä että kaikki on ok.Ja kaikki onkin mennyt hyvin.

Eksäni mielestä h voivat tukehtua esim.makkaranpalaan!!!!Eivät he yöllä syö:)Makkaraan voivat tukehtua iltapäivällä kun olen töissä ja h tulevat kotiin koulusta.
En käsitä tätä hysteriaa...olnko ihan hakoteillä?
Erosimme jo silloin kun tytöt olivat 5-ja 8 -vuotiaat ja tähän päivään saakka olen pitänyt heistä huolta ,mutta nyt mielestäni saavat itsenäistyä.

Mä jouduin jättämään nuoremmat lapset yksin kun tein kolmivuorotyötä. Lapsethan nukkuu, tai ainakin niiden pitäisi nukkua, yöaikaan. Mun muksut tottui aika äkkiä siihen,että lähden töihin kun he menevät nukkumaan ja tulen kotiin, kun he heräävät mennäkseen kouluun.

No itse tunnet lapsesi joten sen mukaan päätät, mutta tietysti pitää ottaa huomioon lasten isän mielipide. Eli sieltä tullee sitten hankaluuksia jos jätät. Itse luultavasti jättäisin vastaavassa tilanteessa. Olin itsekin n. 13-14 vuotiaana viikon kaksisteen kaverini kanssa meillä kun vanhempani olivat etelässä :) kivat muistot jäi tuosta ja hyvin pärjättiin! Eikä ollu edes kännyköitä tuolloin ;)

Jättäisin, jos kyse olisi töistä. Meillä on ollut jo monesti se tilanne, että ollaan miehen kanssa yhtä aikaa yötöissä. Toistaiseksi lapset ovat olleet mummilla yötä, kohtapuoleen alkavat olla kahdestaan kotona. Ja ovat nuorempia kun ap:n tytöt.

Miehen takia en jättäisi, koska se ei olisi ns. pakko.

Yhteistyössä