voinko jäädä vuokralle miehen omistamaan taloon.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja asumusero
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

asumusero

Vieras
Mieheni osti talon muutama vuosi sitten johon muutimme asumaan.meillä on kolme lasta. Minulla ei ole luottotietoja joten en saanut lainaa,asuntovelka siis miehellä.

Nyt olemme eroamassa ja kaikista vaihtoehdoista helpointa olisi että mies muuttaisi pois ja minä jäisin lasten kanssa asumaan tähän vuokralle..eli maksaisin ex miehelle vuokraa.

voiko näin toimia? saisinko omakotitaloon asumistukea yms?

auttakaa!

En osaa sanoa tuosta pankista mitään mutta todennäköistä on ettet saa etkä voi jäädä asumaan. Itse en ainakaan ole niin armelias että antaisin ex-puolison jäädä omistamaani taloon loisimaan, ei vaikka tarjoutuisi maksamaan tonnin vuokraa.

Vaikka toi kuulostaisi miten helpolta vaihtoehdolta en suosittele. Exän ei ole mikään pakko antaa sun siinä asua ja muutenkin voi tulla turhanpäiväisiä kiistoja kaikesta.

Saa tukea myös omakotitaloon

Asumistuessa on jonkinlaiset neliörajat siitä miten iso asunto voi olla suhteessa siihen montako henkilöä siinä asuu. Eli vuokra ei voi olla kamalan iso jos meinaa että siihen saa asumistukea. Tai siis koko vuokraa ei silloin oteta huomioon asumistukea määritettäessä, jos asunto ja vuokra ovat liian suuret. Omavastuun osuus jää isommaksi.

[QUOTE="vieras.";29416448]En osaa sanoa tuosta pankista mitään mutta todennäköistä on ettet saa etkä voi jäädä asumaan. Itse en ainakaan ole niin armelias että antaisin ex-puolison jäädä omistamaani taloon loisimaan, ei vaikka tarjoutuisi maksamaan tonnin vuokraa.[/QUOTE]

Jos sekä talo että laina ovat molemmat miehen nimissä niin asia ei pankille kuulu.

Se on sitten teidän kahden välinen asia jos saat jäädä asumaan normaalina vuokralaisena. Onko se fiksua on sitten toinen juttu. Kun parisuhde loppuu ei ehkä kannata tehdä uusia taloudellisia sitoumuksia elareitten jne lisäksi.