Voinko ikinä tulla raskaaksi?? :( **** kuukautiset!

20.03.2009
160
0
16
Eli, söin e-pillereitä pari vuotta. Ennen sitä kuukautiset oli tosi epäsäännölliset. Lopetin pillerit noin puoli vuotta sitten. Pillereitä syödessä kierto oli 28 pvä, lopetettuani noin 40pvä, sitten se lyheni tasaisesti niin että viime kierto oli 31pvä. MUTTA NYT taitaapi olla jo kp 58 eikä menkkoja näy eikä kuulu! Mitä ihmettä? Voinko edes tulla raskaaksi, tapahtuuko koko ovulaatiota jos menkat tulee niin myöhäänkin välillä? Arvatkaa ottaako päähän. Oon tehnyt viimeksi tänään aamulla testin ja negaa näyttää.

Ja joo, kyllä, soitin lääkärille mutta ei saanut edes aikaa kun on niin täyttä kuulemma!
Onko siis mitään omia keinoja millä kuukautiskierron saa lyhyemmäksi? Epäilen kuitenkin että vois johtua kilpirauhasen ongelmistakin. Kilpirauhanen mulla on aika iso ja muistaakseni suvussa on sellaista. Mutta ei voi mitään kun ei lääkäriin pääse. Enkä tiiä korvaako vakuutus jos menee yksityiselle.

Mutta siis, jotain luontaistuotteita tms, ihan mitä vaan keinoja?

sijoitathan sä itteesi rahaa koko ajan kuitenkin, miksi kiikuttaisit ne luontaistuotekauppaan kun voit aloittaa tutkituttamalla asian kunnolla. Halvemmaksi käy aloittaa oikeasta paikasta.

no siks koska jos menee yksityiselle, ne tutkimukset maksaa ihan h*lvetin paljon jos vakuutus ei korvaa. pitää ottaa selvää mutta vakuutuslaput sun muut on vanhempien luona. Toivottavasti korvaa niin voi yksityiselle mennä.

Ai niin ja sitten vielä se, että niitä pillereitä siis en halua syödä, syystä että 1.haluamme lapsen ja 2. ne eivät sovi mulle.
Mietin vaan kun olemme aika nuoria, että tuskin mun ongelmaani vakavasti otetaan edes lääkärissä. Olen 19 ja kulta on 20. Koulu minulla on kohta loppu ja kultani on tällä hetkellä vakituisesti töissä.

No se kilpparitesti on ihan vaan verikoe. Maksanee satasen tai pari max. Pientä se on verrattuna siihen, mitä se lapsi tulee maksamaan =)

Soita ihmeessä ja kysy sitä hintaa. Sen nyt ei maksa kun puhelun verran.

Hieman infoa/ehdotuksia:

- pillereiden aikana ei ole menkkoja vaan tyhjennysvuoto. Tästä ei voi päätellä oman kropan toimintaa
- ainakin meillä päin yksityinen lääkäri kirjoittaa labrakokeet julkiselle puolelle, eli voipi siellä käydä ottaa
- kierto voi heitellä monesta syystä
- nimenomaan jos on nuori ja pahoja kiertohäiriöitä, se pitää tutkia, koska syynä ei ole ikä vaan joku muu!

Vaadi lääkäriaikaa ja tsemppiä :)

Ps. itsellä taustana 18v alkanut yritys, todella pitkät kierrot (pisin yli 100pv), sain sitten terolut nimisen lääkkeet tasoittamaan mutta ei auttanut.. nyt 21v ja edelleen vauva haaveissa, tosin kierrot nyt normaalit 36pv :) Toivottavasti teillä nopeammin onnistuupi tai saatte ainakin jatkotutkimuksiin ajan.. jos tietäisin paikkakunnan, osaisi paremmin neuvoa..

Kyllä kannattaa mennä lääkärillä käymään, mulla oli e-pillereiden lopetuksen jälkeen aivan sama tilanne. Tyhjennysvuoto tuli kun lopetin pillerit, sen jälkeen kuukautisia saikin odotella kaaaauan. Menin lääkäriin, joka ultrasi ja sanoi että kaikki pitäisi olla ok (siis ei kasvaimia tms.), mutta hormonitoiminta vaan ei aina käynnisty heti pillereiden lopetuksen jälkeen. Mulla ei ollut ovista eikä kohdun limakalvot olleet paksuuntuneet, siitä syystä menkkojakaan ei kuulunut. Sain Möhköfanttiksen jo mainitsemaa Terolut-lääkettä, ensin söin niitä 10 pvää ja siiten tuli tyhjennysvuoto. Noin 35 päivän kuluttua tuli kuukautiset ja innostuin jo: nyt se kroppa taas pelaa. Seuraavassa kierrossa menkkoja ei taas kuulunutkaan ja raskaustestit näytti negaa, joten n. kp 50 tienoilla aloitin taas Terot, tällä kertaa söin taas 10 pvää ja seuraavassa kuussa aloitin taas 10 pvän kuurin kun oli kp 15. (Lääkäri siis neuvoi näin.) Terolutien jälkeen tuli aina tietysti tyhjennysvuoto.

Nyt on mennyt n. 1,5 kk viimeisestä Terolut-kuurista, luulen tunteneeni oviksen kp 19 kieppeillä ja kuukautisetkin tulivat vihdoin viimein (tosin olivat tooosi niukat). Eli toivottavasti (*kop kop, koputan puuta*) nyt on oma hormonitoiminta käynnistynyt.

Pitkän tarinan lyhyt opetus: kannattaa mennä lääkäriin. :) Niin, ja mä kävin Hgin keskustassa yksityisellä lääkärillä, Kela-korvausten jälkeen hinnaksi tuli muistaakseni joku 65?. Ei siis ihan kovin kallis satsaus itseesi ja tulevaisuuteesi. Tsemppiä!

Hei pullero-pallero!!

Soita oman alueen TK:hon ja pyydä tk-avustajalta, että lääkäri laittaa siulle pyynnön labraan verikokeeseen kilpparitestiin-eikä maksa kuin puhelun hinnan!!=)..voit pyytää myös: pieni verenkuva, FSH ja Prolaktiini testit. Ole vain tiukkana jos lääkäri patistaisi yksityiselle, miekin sain lähetteen täällä Itä-Suomessa. Lääkärille voi myös varata soittoajan ensin, jos haluat keskustella.

Tsemppiä "vauvan teko" hommiin ja toivottavasti tärppää pian:heart:

Ps. Olet tosiaan nuori ja selvyyshän on saatava missä vika kun vaavi haave kova-ei kannata jäädä odottelemaan.
Hormonaalinen ehkäisy saattaa juuri tehdä tuon, että menkkoja ei sitten ala kuulumaan, kroppa hieman sekaisin. Itselläni oli kierukka melkein 5v. ja pikkasen itsekkin odottelin eka vuotoa-ensin tuli ns. "tyhjennysvuoto". Sitten 32vrk:n päästä "täti" porhalsikin tuttuun tapaansa ;)

Tuossa edellinen kirjoittaja(Siili H) kertoikin samantyylisen tarinan kun menkkoja ei vain kuulunut ei näkynyt ja apu vaivaan sitten löytyi-lääkäriin siis kipin kapin!!:wave:

Yhteistyössä