Voinko hankkia tyttärelleni kuukupin?

  • Viestiketjun aloittaja Liisa
  • Ensimmäinen viesti
Liisa
Tyttärelläni on vasta alkaneet kuukautiset, kolme kertaa nyt tulleet. Itse olen vasta siirtynyt kuukupin käyttäjäksi ja tykännyt kovasti, mutta voinko hankkia tyttärellenikin sellaisen? Vaikka onkin neitsyt vielä?
 
Tinii harmaana
Tottakai voi neitsytkin kuppia käyttää mutta kannattaa selvittää mikä on pienin kuppi markkinoilla kun paikat tytöllä on varmaan aika tiukat...

Eri asia että tykästyykä tyttö vielä kuppiin... Oletteko puhuneet asiasta ja onko hän kiinnostunut?
 
ap
On ollu puhetta kupista ja kiinnostunut kyllä olisi. Vähän tosin epäilyttää minuakin että kuinka se käyttö onnistuisi, etenkin kun itsellenikin on aika uusi asia tämä kuppeilu.
 
hoitaja
Ei missään tapauksessa vielä tuossa vaiheessa! Nyt on tärkeää että tyttö oppii seuraamaan vuotojaan ja käyttää terveyssidettä ja vaihtaa sitä riittävän usein ja hoitaa hygieniansa muutenkin hyvin. Sisäänsä ei kannata työntää tuossa ensimmäisten kuukautisten ollessa kyseessä vielä yhtään mitään - ei tampooneja eikä kuukuppeja infektioriskin takia.Niiden aika on sitten myöhemmin.Sitä paitsi alkuun kuukautiset ovat vielä usein hyvin epäsäännölliset ja vuodon määrä niukkaa tai hyvin vaihtelevaa.
 
pikkusiskon puolesta
Mun pikkusiskoni alkoi käyttämään kuppia 13-vuotiaana noin puoli vuotta siitä kun menkat ekan kerran alkoi, ja siitä sain minäkin vinkin kokeilla. Mulla itsellä niukka vuoto johon kuppi mielestäni hyvä koska ei kuivata paikkoja samalla tavalla kuin tamponi tekee.
 
Kuukautiskupin paikalleen asettaminen vaatii jonkun verran harjoittelua, erityisesti jos käyttäjä ei ole jo ennestään tottunut tamponeiden käyttöön tai on neitsyt.

Kuukautiskuppia, kuten tamponejakin, voidaan käyttää ensimmäisistä kuukautisista lähtien, vaikka käyttäjä olisikin neitsyt.

Lähes jokaisella (mutta ei kaikilla) naisella on syntyessään immenkalvo, ohut kalvo joka peittää emättimen aukkoa. Siinä on reikä kuukautisvuodon poistumista varten. Jos immenkalvo ei ole jo repeytynyt tai venynyt liikunnan tai seksin takia, voi olla, että se täytyy rikkoa kuukautiskupin ensimmäisellä asetuskerralla. Se saattaa olla jonkin verran kivuliasta, mutta se tarvitsee tehdä vain kerran.

Nämä ihan wikipediassa tämän tiedon kopion. Joten itte en lähtis käyttämään =)
 
höh
Alkuperäinen kirjoittaja Saara09:
Kuukautiskupin paikalleen asettaminen vaatii jonkun verran harjoittelua, erityisesti jos käyttäjä ei ole jo ennestään tottunut tamponeiden käyttöön tai on neitsyt.

Kuukautiskuppia, kuten tamponejakin, voidaan käyttää ensimmäisistä kuukautisista lähtien, vaikka käyttäjä olisikin neitsyt.

Lähes jokaisella (mutta ei kaikilla) naisella on syntyessään immenkalvo, ohut kalvo joka peittää emättimen aukkoa. Siinä on reikä kuukautisvuodon poistumista varten. Jos immenkalvo ei ole jo repeytynyt tai venynyt liikunnan tai seksin takia, voi olla, että se täytyy rikkoa kuukautiskupin ensimmäisellä asetuskerralla. Se saattaa olla jonkin verran kivuliasta, mutta se tarvitsee tehdä vain kerran.

Nämä ihan wikipediassa tämän tiedon kopion. Joten itte en lähtis käyttämään =)
Ei kai nyt kukaan ole niin toope, että uhraa neitsyytensä jonkun kuukupin takia?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Alkuperäinen kirjoittaja Saara09:
Kuukautiskupin paikalleen asettaminen vaatii jonkun verran harjoittelua, erityisesti jos käyttäjä ei ole jo ennestään tottunut tamponeiden käyttöön tai on neitsyt.

Kuukautiskuppia, kuten tamponejakin, voidaan käyttää ensimmäisistä kuukautisista lähtien, vaikka käyttäjä olisikin neitsyt.

Lähes jokaisella (mutta ei kaikilla) naisella on syntyessään immenkalvo, ohut kalvo joka peittää emättimen aukkoa. Siinä on reikä kuukautisvuodon poistumista varten. Jos immenkalvo ei ole jo repeytynyt tai venynyt liikunnan tai seksin takia, voi olla, että se täytyy rikkoa kuukautiskupin ensimmäisellä asetuskerralla. Se saattaa olla jonkin verran kivuliasta, mutta se tarvitsee tehdä vain kerran.

Nämä ihan wikipediassa tämän tiedon kopion. Joten itte en lähtis käyttämään =)
Ei kai nyt kukaan ole niin toope, että uhraa neitsyytensä jonkun kuukupin takia?
Joo se onkin neitsyyden menettämistä. Huokaus.

Itselläni oli niin tiukka immenkalvo, että ei mennyt tampooni sisään eikä tasan mitään muutakaan. Netisyyteni olen "menettänyt" gynellä, kun tämä ultrasi ja katsoi, että kohtu on siellä missä pitääkin. Siis jos nyt ajatellaan, että neitsyyden menetys on se, kun immenkalvo puhkaistaan. Ja sen tuo gyne siis teki. sen jälkeen vasta onnistui yhdyntäkin. Ja voin kertoa, että edes lähes väkivaltainen yhdynnän yrittäminen ei tuottanut mitään tulosta. Ainoastaan järjettömän kipeän alapään seuraavaksi päiväksi ja sai kävellä kuin ankka, kun joka hetki sattui alapäähän. Tampooneista sain tahrittua vain päät, mitään ei mennyt sisään.
 
amppari
En sinuna hankkisi, koska rikkoo immenkalvon. Tamponeja kannattaa ensin kokeilla.

Tosin kuukuppikunnan nettisivuilla joku kehuu käyttäneensä lähes alusta asti.

Tuon "hoitajan" kommenttia ihmetteln. Millään muulla kuukautisvälineellä ei vuotonsa määrää saa niin tarkasti seurattua kuin kuukupilla. Eikä normaalisti hygieniastaan huolehtiva mitään infektioita saa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hoitaja:
Ei missään tapauksessa vielä tuossa vaiheessa! Nyt on tärkeää että tyttö oppii seuraamaan vuotojaan ja käyttää terveyssidettä ja vaihtaa sitä riittävän usein ja hoitaa hygieniansa muutenkin hyvin. Sisäänsä ei kannata työntää tuossa ensimmäisten kuukautisten ollessa kyseessä vielä yhtään mitään - ei tampooneja eikä kuukuppeja infektioriskin takia.Niiden aika on sitten myöhemmin.Sitä paitsi alkuun kuukautiset ovat vielä usein hyvin epäsäännölliset ja vuodon määrä niukkaa tai hyvin vaihtelevaa.


Miten hygienia, epäsäännölliset vuodot yms. liittyy kupinkäyttöön. Mun mielestä niukkoihin vuotoihin varsinkin kuppi on aivan loistava.

Mun mielestä isommalle tytölle voisi kuppi sopia jo menkkojen alkutaipaleilla, mutta ihan 10 vuotiaalle sen laittaminen ei varmaankaan ole miellyttävää.
 
e
No itse en ole edes täysi-ikäinen, kuukautiset alkoivat 11-vuotiaana, melko niukkoina ja siinä ne pysyivät muutaman vuoden kunnes räjähti. Siinä iässä en todellakaan olisi halunnut mitään kuukuppeja tungettavan itseeni, tampoonien käytön aloitin 13-vuotiaana ja sillä mennään..
 

Yhteistyössä