Voinko avata vauvalle tilin YKSIN?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Money
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Money

Vieras
Ollaan naimisissa lapsen isän kanssa, eli tietenkin lapsi yhteishuollossa. Haluan nyt avata lapselle oman pankkitilin. Mies työmatkalla viikon. Voinko mennä avaamaan tilin yksin? En viitsisi turhaan lähteä sateeseen ja kaupungille, ellei onnistukaan. Pankista ei äskön vastattu.

Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
miks sille lapselle pitää avata se pankkitili?

No meillä sinne menee lapsen mahd. lahjarahat ja muuten joka kk 10e säästöön lapsen tulevaisuutta ajatellen. Ja mikäli lapsi joskus jonkin isomman hankinnan tarvii, siellä on jo rahaa jemmassa.

toiset pankit antaa avata yksin ja toiset tarvitsee kummankin huoltajan suostumuksen. meillä lasten tilit odottelee vieläkin isänsä allekirjoitusta vaikka tilit ollu auki jo vuoden.

Kyllä voi avata, ainakin minä olen molemille lapsille avannut ihan itse ne tilit.

Utelias, siksi pitää avata kun me laitetaan joka kuukausi lapsille säästötilille 30e nenä omille tileilleen rahaa niin saavat ne sitten 18v ulos. On ajokortti rahat kasassa ja vähän päällekin sitten.

Tiedän että yksinhuoltaja voi avata yksin. Mutta entä siis kun meillä tietty yhteishuolto kun naimisissa olemme?

Minkälaisia tilejä olette avanneet? Sellaisen että tilikirjan kanssa pääsee nostamaan? Vai saako vauva oikein automaattikortin? En vielä tiedä vaihtoehdoista.

kyllä voit,meet pankkiin sanot että avaat tilin ja pyydät paperit allekirjoitettavaksi kotiin ..niin mäkin tein kun mies päivät töissä,vein paperit myöhewmmin pankkiin

Alkuperäinen kirjoittaja voi:
Kyllä voi avata, ainakin minä olen molemille lapsille avannut ihan itse ne tilit.

Utelias, siksi pitää avata kun me laitetaan joka kuukausi lapsille säästötilille 30e nenä omille tileilleen rahaa niin saavat ne sitten 18v ulos. On ajokortti rahat kasassa ja vähän päällekin sitten.

Toi on mun mielestä tosi huono idea. Rahan arvo laskee koko ajan, edes korot ei korvaa infaaltiota. Tietty pankit suosittelee tapaa ihmisille, jotka ei osaa ottaa inflaatiota huomioon.

Inflaation takia myöskään ei kannata tallettaa esim lapsilisiä yli kymmeneksi vuodeksi, koska se rahan arvo laskee siinä ajassa huomattavasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Money:
Tiedän että yksinhuoltaja voi avata yksin. Mutta entä siis kun meillä tietty yhteishuolto kun naimisissa olemme?

Minkälaisia tilejä olette avanneet? Sellaisen että tilikirjan kanssa pääsee nostamaan? Vai saako vauva oikein automaattikortin? En vielä tiedä vaihtoehdoista.

Mä avasin lapselle etutilin. Vuodessa saa nostaa sieltä rahaa 12 kertaa maksutta, sen jälkeen menee joku maksu nostosta. Kertaakaan ei olla nostettu sieltä rahaa ja tili näkyy mun verkkopankissa. Sen voi poistaa sieltä sit aikanaan. Tilikirjallisia tilejä ei oo kuulemma enää olemassakaan (vuos sit kyselin kun tiliä avasin, ainakaan Nordeassa) vaan ihan vaan tilinumero on tiliä varten ja tilille siirrot teen verkkopankissa jos tarvetta ja tilinumeron kera menen pankkiin jos tilille haluan rahaa laittaa.

Tilin voi vaihtaa sit aikanaan käyttötiliksi ja siihen liittä mitä korttia sitten haluaa.

Toi on mun mielestä tosi huono idea. Rahan arvo laskee koko ajan, edes korot ei korvaa infaaltiota. Tietty pankit suosittelee tapaa ihmisille, jotka ei osaa ottaa inflaatiota huomioon.

Inflaation takia myöskään ei kannata tallettaa esim lapsilisiä yli kymmeneksi vuodeksi, koska se rahan arvo laskee siinä ajassa huomattavasti.

:D kyllä siinä ei kuule inflaatiot kiinnosta, kun alkaa ajokortti ikä molemmilla olla niin eipä meillä ole varmaan varaa hatusta repäistä niitä summia tiskiin. Joten olkoot inflaatiot mun puolesta mutta kyllä se raha siellä on ja pysyy.
Eikä pankki tätä ole suositellut, ihan itse tämän olen halunnut ja keksinyt.
Eli määräaikainen talletustili, ei automaattikortteja tms. eikä tarvinnut miehen nimeä yhtään mihinkään.

Alkuperäinen kirjoittaja täti:
et voi. minäkään en voinut avata 10v:lle ilman toisen huoltajan allekirjoitusta. ja tyttö ei ole nähnyt isäänsä 5 vuoteen eikä tiedetä missä asuu....

No kannattaisko sun alkaa hoitaa itselles yksinhuoltajuus. Tosta ei nimittäin asiat tule helpottumaan, varsinkaan kun lapsi menee kouluun. Tarvitset kaikkeen toisen huoltajan allekirjoituksen ja suostumuksen.

Kannattasi varata aika lastenvaljvojalle ja alkaa hoitaa yksinhuoltajuutta nyt jo ajoissa. Passia etkä mitään virallisia juttuja saa yksinäsi.

Kyllä voi. meillä yhteishuoltajuus ja siis yhdessä myös asutaankin ja silti pystyin avamaan ihan yksin lapselle tilin. Samoin tilin pystyi avaamaan lapselle myös mummo ilman ettu kumpikaan vanhemmista oli paikalla. Se että tarvitaan isä paikalle tarkoittaa sitä että myös isälle avataan käyttöoikeus tiliin, mutta jos sitä ei tarvita niin tilin voi avata yksinkin.

Alkuperäinen kirjoittaja täti:
et voi. minäkään en voinut avata 10v:lle ilman toisen huoltajan allekirjoitusta. ja tyttö ei ole nähnyt isäänsä 5 vuoteen eikä tiedetä missä asuu....

No kannattaisko sun alkaa hoitaa itselles yksinhuoltajuus. Tosta ei nimittäin asiat tule helpottumaan, varsinkaan kun lapsi menee kouluun. Tarvitset kaikkeen toisen huoltajan allekirjoituksen ja suostumuksen.

Kannattasi varata aika lastenvaljvojalle ja alkaa hoitaa yksinhuoltajuutta nyt jo ajoissa. Passia etkä mitään virallisia juttuja saa yksinäsi.

no kunta laittoi kyselyä isälle. en tiedä onko tavoittaneet. koulussa ei ole koskaan ollut mitään mihin pelkkkä mun nimmari ei riittäis. passikin olisi tarvittu mut en saa sitä ilman isän hyväksyntää. isä siis on etsinnässä ja yksinhuoltajuus hakusessa

:D kyllä siinä ei kuule inflaatiot kiinnosta, kun alkaa ajokortti ikä molemmilla olla niin eipä meillä ole varmaan varaa hatusta repäistä niitä summia tiskiin. Joten olkoot inflaatiot mun puolesta mutta kyllä se raha siellä on ja pysyy.
Eikä pankki tätä ole suositellut, ihan itse tämän olen halunnut ja keksinyt.
Eli määräaikainen talletustili, ei automaattikortteja tms. eikä tarvinnut miehen nimeä yhtään mihinkään.

Olet aika yksinkertainen. Se rahan arvo tosissaan laskee 18 vuodessa niin paljon, että tuo on ihan idioottimasta touhua. tuo on kaikkea muuta kuin säästämistä.

olempa selkeä sori ap. Tarkoitin että ne tilit jotka minä aukaisin niin niihin halusin ehdoksi että vain lapset sitten täytettyään 18v saavat rahat ulos, eli vanhemmilla ei mitään asiaa tässä välillä sinne tai muillakaan mennä sorkkimaan.

Yhteistyössä