Voimme tarjota

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onnen pekka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Onnen pekka

Vieras
Jos tunnet itsesi yksinäiseksi ja haluat lähteä kylään voimme tarjota jotain juotavaa terv. pm vaimoineen.

Naapurieni teksturi minulle tänään illalla. He tuntevat elämäntilanteeni/mme ja kutsuivat kylään. Varsin hyvin tietäen, että en kovin hyvää seuraa tällä hetkellä ole kun en itsenikään kanssa pysty olemaan. Lähdin tietenkin.

Haluatko kahvia tai teetä. Kumpikin käy, ihan sama. Ihan tavallista jutustelua lapsista, perheestä, harrastuksista ja työstä.

Hetken päästä omat juniorini soittivat ovikelloa. Onks meidän iskä täällä. Ei kun ovesta sisään ja teetä tarjolle. Olivat siinä hetken jutustelemassa ja lähtivät omiin puuhiinsa.

Olen tässä jo jonkin aikaa ihmetellyt miksi kohtaan niin hyviä ihmisiä kaiken aikaa. Vaikka oma tilanne tuntuu kurjalta ja pahalta ja vaikka on tultu hölmöiltyäkin enemmän kuin laki määrää niin ympärilläni on ihmisiä, jotka välittävät.

Jos tarvitset apua niin soita tai poikkea, kyllä me jeesataan. Onko kaikki kunnossa? Miten olet voinut jne jne. Tätä kuulen ympäriltäni.

En voisi keneltäkään enempää odottaa. Saan jotain mitä en osakseni kuvitellut.

Naapureistani vielä. Tulee kuulluksi jos haluaa. Ei kysellä, ei udella. Enemmän olen itse se kyselevä osapuoli. Katsotaan valokuvia, juodaan sitä teetä ja puhutaan niitä näitä.

Tavallista arkipäivää, hyvänolontunnetta ja kodikkuutta. Kas kummaa se oma olokin helpottaa.

On niin helppo upota itseensä ja piehtaroida siinä iisäälissä. Olen todella onnellinen, että minulla on nämä kaikki ihmiset.

Yhteistyössä