Voimakas huimaus ja korkea leposyke

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mistä johtuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mistä johtuu

Vieras
Mulla aiemminkin ollut korkeahko leposyke ja myös huimausta ajoittain.
Nyt taas ollut tota huimauksen tunnetta ajoittain 1,5vkoa.
Oon lomalla ja tänään vaan maanut sängyssä ja lukenut lähes koko päivän.
Huimaus lisääntynyt kuitenkin tänään ja samoin pulssi tuntuu tosi nopealta vaikka vaan makaan. Äsken nousin ylös ja meinas jalat läheä alta, mittasin verenpaineen joka näytti 89/54 ja pulssi oli 116 vaikka sängystä nousin.
Kävin suihkussa ja nyt toi pulssi laskenut 104 ja verenpainekin hieman noussut, oli 94/68, mutta nyt huimaa koko ajan vaikka istun.
Mulla oli ton nopean pulssin takia alkusyksytä vuorokauden verran Holtermittari ja siinä ei todettu mitään erikoista ja lääkäri sanoi, että sydän kunnossa.
Kannattaisko nyt kuitenkin ottaa uudelleen yhteyttä lääkäriin? Aiemmin kun ollut tota tiheälyöntisyyttä (enimmilään terkkari mitannut 130) niin siihen ei liittynyt huimausta. Mua myös väsyttää tajuttomasti koko ajan.

No ei ole huimannut, mutta tuota korkeata leposykettä ja älytöntä väsymystä on tullut pari kertaa sen takia, että on ollut nestehukka. Siis tuntuu ihan siltä kuin sydän tulisi rinnasta ulos. Ja oudointa siinä on ollut se, että kummallakin kerralla ei ole ollut mitenkään erikoisen jano ja olen ihan juonutkin, mutta ei se vaan sitten ole kuitenkaan ollut tarpeeksi. Kun aina vaan jatkoin juomista (ja piti melkein pakottaa kun ei todellakaan ollut janoa) niin lopulta alkoi olo helpottamaan.

Yhteistyössä