Voimakas äitikausi (1v 4kk), onko muilla vastaavaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kausi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kausi

Vieras
Jätin imetyksen pojalta pois juuri ja siitä käynnistyi äitivaihe - en saisi kadota näköpiiristä lainkaan. Ei kelpaa isän hoito. Aina ollut enempi mun perään, mutta nyt siis itku tulee jos käyn ihan missä vaan piipahtamalla, vaikka talon toisella puolella pihalla ja lapsi on isänsä kanssa silloin. Onko muilla ollut vastaavaa, kauankohan moinen kestää? Ihanaa toki olla niin tarpeellinen, mutta kun... Lapsi ollut koko ajan kotihoidossa, perusasiat kunnossa, imetin pitkään, saa huomiota, nukkunut perhepetissä jne eli läheisyyden ja turvallisuuden tarpeet pitäisi olla ok.

Meillä on vasta nyt tuo vaihe kun tyttö täytti justiin 3v! Mihinkään en sais mennä, edes toiseen huoneeseen välillä, jos en pian ole näköpiirissä niin hän jo huutelee että missä sä äiti oot. ja vaikka minäkin aina sanon että mihin meen ja mitä teen ennenkuin lähden niin silti.. Kyllä se joskus on rasittavaa, mekin kaksin asutaan, hän on joka toinen vkonloppu isällään, joskus useimminkin mutta pääasiassa ollaan kahestaan. Yks päivä mentiin päikkäreille ja mä heräsin vähän aikasemmin ja lähdin olkkariin niin likka kun heräs jonkin ajan päästä niin kauhee huuto että älä äiti jätä mua tänne yksin..

ei kannata antaa liikaa pienen pompottaa. meilläkin perusturvallisuusasiat ok. tyttö 2.5v ja vauva 5kk. tyttö yrittää kovasti omia minua. myös mummun perään on. kotona norm. ydinperhe.

Yhteistyössä