Voimaa laihdutukseen

Hei kaikille,

Kirjoittelen tänne laihdutuspäiväkirjaa, koska tuntuu, että aina kun olen pitänyt sitä vain itselleni olen repsahtanut täysin ja alkanut keksimään tekosyitä miksi ei ole juuri nyt hyvä aika laihduttaa.

174,5cm pitkä ja lähtöpaino on 100,3kg.
Aivan uskomatonta, että painan jo yli sata kiloa! Alle kaksi vuotta sitten olin 78kg eli noin 22 kiloa on tullut painoa lisää. Hirvittävää :(

Aloitan tämän laihdutuksen ja terveellisemmän elämän aluksi paastolla. Tavoite on 7 päivää, mutta jos tuntuu hyvältä niin jatkan muutaman päivän lisää. Tämän jälkeen lisäilen ruokavaliooni kasviksia ja proteiineja. Punaisen lihan haluaisin jättää kokonaan ruokavaliostani pois, katsotaan miten käy :)

Urheilen viikottain(minkä opiskelulta ja työltä ennätän), uin ja lenkkeilen. Urheilu ei sinällänsä ikinä ole ollut ongelma, tykkään siitä, mutta tämä ikuinen himo ja addiktio ruokaan on se todellinen syy, miksi vaaka näyttää mitä näyttää.

Minulla on aivan ihana mies, sellainen joka todellakin rakastaa minua juuri sellaisena kuin olen. Hän itse on kohtuullisen timmissä kunnossa, vaikka syö hyvänä päivänä kolmekin kertaa enemmän kuin itse syön. (Uskomattomia määriä! Tämä kai se on saanut minutkin syömään enemmän kuin sinkkuaikoinani, mutta eihän kukaan ole pakottanut minua tunkemaan niitä kaikkia lusikallisia suuhuni). Ikinä en ole tuntenut oloani epävarmaksi tai epäseksikkääksi. Tälle ihanalle miehelleni tosin soisin sen naisen, johon hän alunperinkin rakastui. Olisi ihanaa palata niihin mittoihin missä olin tuolloin.

Tavoitteeni onkin siis palata 75kiloon.
Pitkän tähtäimen tavoite (Se ultimate paino, josta olen aina haaveillut!) 65kiloa.

Tästä siis lähtee! Alan liittämään tänne pikkuhiljaa kuviakin tekstin seuraksi, mutta vielä en taida uskaltaa. Kiitos kuka jaksoikaan tänne asti lueskella, tästä lähti parempi elämä! :)
 
Paino 99,3kg eli turvotusta lähti kilo pois.

Vaikka ottikin koville käydä vaa-alla tämän alkaessa niin kyllä se sitten tuntuu hyvältä kun näkee pienempiä numeroita, vaikka ei tämä vielä sitä itse rasvaa olekaan :)

Olotila: Eilen olo oli ihanan kevyt ja ei tehnyt mieli hirveästi mitään suuhun laittaa. (Ainut houkutus oli miehen kotiin tuomat ruispiirakat, mutta ei niin ei :) )

Tänään tuntuu vähän kuin olisi krapula. Päässä humisee ja lihaksia särkee. Odottelen vielä että sellainen pakonomainen tarve syödä tulisi myös myöhemmin... Viimeksi kun tein niin neljäntenä päivänä oli vasta hyvä olo, eli huominenkin menee näissä fiiliksissä..

Tämä paastojuoma maistuu muuten paljon paremmalta tälläkerralla kuin viimeksi paastosin! Itseasiassa ihan hyvää! :) Nyt menen vähän venyttelemään ja joogaamaan omien rajojen mukaan. Tästä lähtee kakkospäivä!
 
Ja pam työpäivä iski :D Teen todella ruumiillista työtä ja en yksinkertaisesti jaksanut mennä päivää ilman ruokaa. Söin siis salaattia ja semmoisen Vitalinea jugurtin. Jatkoi samaa linjaa, kotona tein kanalientä (kanasuikaleita, vettä, sipulia ja mausteita) ja höyrytettyjä vihanneksia, eilen söin itsemaustettuja kanankoipia ja salaattia. Tänään aamu lähti salaatilla ja jugurtilla liikkeelle.

Iloista on, että paino meni silti alaspäin 98.8! Wuhuu!

Ihanaa naistenpäivää kaikille! :)
 
Paino 98,7kg!
Söin eilen taas kanaa ja vihanneksia (Tuntuu turvalliselta vaihtoehdolta), plus sain vinkin jugurttikastikkeeseen, joka maistui sitten vihannesten kanssa aivan täydelliseltä! (maustamatonta jugurttia, suolaa, pippuria, sinappia)
Illalla kävin ystävien kanssa ulkona ja tuli juotua yksi lonkero, mikä nyt ei diettiin kuulu, mutta menkööt :)
Tänään täytyy käydä kaupassa, ettei syötävä lopu. Olen tykästynyt nyt todella noihin vitalinea persikka jugurtteihin! Pullossa vain reilu 100 kaloria ja täyttää hyvin sen makeanhimon, joka silloin tällöin iskee. Toinen yllätys oli pinaatti. En ole koskaan syönyt, mutta salaattilehtien sijaan salaatissa maistuu todella hyvältä. Nam nam, aamupalalle...
 
98,6kg

Hitaasti mutta varmasti alaspäin! :)

Tulee mieleen MC Donaldsin mainos "Syökää kanaa, syökää kanaa!" Sillä sitä olen tehnyt. Kanaa ja vihanneksia, salaattia, jugurttia ja täytyy myöntää että herkutteluksi syön nykyisin jugurttimanteleita. Tiedän, että niissä on sokeria hirmuisesti, mutta tarvitsin suklaan korvikkeen ja näitä ei mene niin montaa kun himo iskee.

Nyt töihin!
 

Yhteistyössä