VOILEIPÄKAKKUUUUU *****OSAATKO AUTTAA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja naminami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

naminami

Vieras
Ajattelin väkertää voileipäkakun iltapalaks, mut kaikissa ohjeissa on täytteeksi sitä kermaviiliä tai ranskankermaa..

Mulla olis tuubi sitruunamajoneesia, 5dl kuohukermaa, mastamatonta ja maustettua tuorejuustoa+

sitten löytyy kinkkua, maksamakkaraa, tonnikalaa, katkarapuja...

Saisko näistä kakun aikaiseksi?

mä en ole koskaan käyttäny kermaviiliä enkä ranskankermaa, mä menens sieltä mis aita matalin eli italiansalaattia kinkun, tuorekurkun yms. seuraksi vaan.

kyllä sä noilla aineksillas saat varmasti kakun tehtyä :)

Saat.

Kostuta leivät hyvin, että tulee mehevä. Maito, lihaliemi, maustekurkun liemi, joku niistä.

Tee vaikka sitruunamajoneesista,tuorejuustosta tonnikalasta ja katkoista tahna sauvalla. Sitä väliin.

Jätä päällysteeseen majoneesia ja katkoja.

Tee päällyste paksuksi vatkatusta kermasta ja majoneesista, mausta. Koristele katkoilla ja mitä nyt löytyy.

Käytä sitä tuorejuustoa,jonka sekaan voit hiukan sekoittaa majoneesia.Lisäät tonnikalaa ja vaikka sitruunapippuria hiukan.Hyvää tulee varmasti.Sitten koristeeksi katkarapuja kakun päälle.

Minä tekisin kinkkutäytteen, kinkkua ja maksapasteijaa sekasin ja jos löytyypi italiansalaattia niin sitä myös joukkoon + majoneesia. Tuorejuuston laittasin päälle, mun mielestä parhainta päällystämiseen.

Voileipäkakku pitäs aina tehdä vähintään vuorokausi ennen tarjoilua (mielellään kaksi vuorokautta ennen) eli ei taida ehtiä maustua jos täksi illaksi suunnittelit..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voileipäkakku pitäs aina tehdä vähintään vuorokausi ennen tarjoilua (mielellään kaksi vuorokautta ennen) eli ei taida ehtiä maustua jos täksi illaksi suunnittelit..

Kostuta reilummin ja pidä pari tuntia kelmun alla painossa jääkaapissa niin ihan syötävä tulee.

Yhteistyössä