Voileipäkakku

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kuorrutukset:

Juusto.
Voita 100g vatkaa vaahdoksi
emmentalia 150g raasta ,lisäávoin joukkoon vatkaa hyvin
majoneesi 1dl tai 0.5 maitoa/0.5kermaa lisäá kermamaito tai majoneesi váhitellen vatkaa kunnes helposti pursotettavaa

muna.
voita100g vatkaa vaahdoksi
keitettyjá munia n 5kpl kuori ja silpo pieneks/raasta sekoita voin joukkoon .vatkaa
majoneesia tai kermamaito 1dl

voileipäkakku liha
vaalea vuokaleipä
savukinkkua 100g hienonnettuna
keittolihaa 250g n2mm siivuina ja leikkaa tulitikkumaisiksi suikaleiksi
kurkku tuore 200g tulitikkumaisiksi suikaleiksi
paprika tuore 150g " "
voita 100g vatkaa vaahdoksi
majoneesi tai kermamaito 1dl lisäá voihin vatkaa sekaisin lisäá savukinkku, keittokinkku, paprika ja kurkku sekoita tasaiseksi ÄLÄ vatkaa
vichyvettä 1/4 pullo Levitä viipaleet pöydälle ja kostuta vichyllä .Käytä sivellintä

Ota yksi viipale sivuun kanneksi.
Levitälopuille täyteseos tasaiseksi. Nost 3 viipaletta päällekkäin sekä myös kansiviipale. Pane kakun päälle kevyt paino ja vie kylmään n 0.5 t. Hae leipä kylmästá tasoita reunat ja päá .Päällystä ja koristele

Mä laitan lihakakkuun maustamatonta tuorejuustoa, paprikaa, palvikinkkua tai metukkaa, pippurisekoitusta mausteeks. Määriä en sen kummemmin osaa sanoa, mut yhden vuokaleivän levyiseen ja kaksi väliä olevaan kakkuun, tuorejuustoa tahnapohjaks menee noin 400g, joskus käyttänyt osan maustamatonta ja osan maustettua tuorejuustoa, esim. pippurilla maustettua. Palvikinkkua menee noin 300g ja yksi paprika. Tohon tahnaan voi laittaa myös tuorekurkkua tai suolakurkkua, persiljaa, mistä itse tykkää.
Toisena tahnana käytän lihakakussa italian salaattia, helppo, ei tartte tehdä kuin toinen tahna itse.

Yhteistyössä