"Voiks teille tulla?"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Keittiönoita

Vieras
Näin kysyi kaksi teinipoikaa vähän aikaa sitten tuossa oven takana. Toisen olen nähnyt ohimennen ja toista en koskaan. Huusin junnun yläkerrasta ovelle ja junnu vastasi, että "kyllä voi". Mä laskeskelen täälä ananasviipaleita, rapuja ja muuta ja mietin, että montakohan noita vielä tulee :D Jouduin lähettämään pari polkupyörällä tullutta kaveria jo ärrälle - tai jos se ei ole enää auki - niin vähän kauemmas huoltoasemalle, koska limsat on jo loppu ja herrasväki saa tyytyä huoneenlämpöiseen tuoremehuun, jos eivät lähde polkemaan. Ihan ei riitä suunniteltu menyy vaan on ollut pakko ottaa soveltaminen käyttöön. Grillataan kyllä, mutta grillataan huomisillankin sapuskat. Pelkkä perunasalaatti ei riitä, vaan nyt kiehuu potutkin hellalla muusia varten. Kasvisgratiinin tyrkkäsin hetki sitten uuniin. Konjakkipippurihärkäpata kiehuu hellalla. Kun perhekoko parissa tunnissa kuusinkertaistuu, pitää ruveta jo käyttämään mielikuvitustaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Kävin ostamassa Sockalta South African Marinadeja, chatneytä yms. Huomenna grillataan, toivottavasti on hyvää..

Oletko kokeillut?

Hauskaa vappua teille! Äläkä raada liikaa.
En ole marinadeja kokeillut, mutta ne South Africa -mausteseokset lihalle, mereneläville ja kasviksille on kertakaikkiaan nam :p Piripiri kastiketta ostin pullon ja jotain tomaattichilikastiketta. Niitä eteläafrikkalaisia.

En raada liikaa, itse asiassa en raada juuri ollenkaan. Viisi teiniä näkyy tuosta ikkunasta katsottuna raivaavan meidän pihaa, että päästään grillaamaan ( mulla on haravoidut puutarhajätteet siellä vielä ) . Mukavaa vaan, että toi nuoriso on täällä eikä kaupungilla huitelemassa. Hauskaa vappua teillekin!

Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Aika symppistä minustakin tuo, vaikka ruokaa halajavatkin:D Muistelevat sitten kymmenen vuoden päästä, että sä olit se kiva mutsi jonka kotona oli aina avoimet ovet pojan kavereille...:)
Tästä ei ole kovinkaan kauaa - taisi olla talveua - kun olin illalla bussipysäkillä. Samalla pysäkillä seisoi sellainen mustanpuhuva hevarijengi. Yks kaks porukasta irtosi mustatukkainen nuori kaveri, juoksi mua kohti ja halasi. Pikkasen aikaa kesti miettiä, että kukas tää on =) Kunnes selvisi, että junnun kavereitahan se muutaman vuoden takaa. Koko bussimatkan istuin takapenkillä sen nuorison keskellä ja tää kaveri kertoi muille, miten oli lapsena saanut aina olla meillä, jos vaan halusi. Muisti myös sen, että meiltä ei koskaan maha nälästä kurnien lähdetty =)

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Tästä ei ole kovinkaan kauaa - taisi olla talvella - kun olin illalla bussipysäkillä. Samalla pysäkillä seisoi sellainen mustanpuhuva hevarijengi. Yks kaks porukasta irtosi mustatukkainen nuori kaveri, juoksi mua kohti ja halasi. Pikkasen aikaa kesti miettiä, että kukas tää on =) Kunnes selvisi, että junnun kavereitahan se muutaman vuoden takaa. Koko bussimatkan istuin takapenkillä sen nuorison keskellä ja tää kaveri kertoi muille, miten oli lapsena saanut aina olla meillä, jos vaan halusi. Muisti myös sen, että meiltä ei koskaan maha nälästä kurnien lähdetty =)
:heart: Hih. Olet sä kyllä witch sen keittokauhas kanssa...! :D

Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:
Sä selvästi lahjot nuorison teille noilla keitoksillas :D
Niin taidan tehdä. Pieni hinta siitä, että tietää, missä oma nuori kavereineen on B)

Aivan! Ollappa itsekin noita köökissäni, tai jos joku edes taikoisi mut pitämään enemmän ruoanlaitosta... :whistle:

Tosi ihanaa että tällaisia vainhempia on olemassa!

Mulla omat vanhemmat kans olleet sellaisia että kaverit on saaneet tulla viettään meille aikaa. On saanu olla yötä, on saanu olla useempi kaveri kerrallaan ja siivouspäivänäkin on saanut tulla. Kun naapurustossa oli sellaisiakin perheitä joille ei saanut koskaan mennä sisälle ja siivouspäivänä ei edes pihalle. Jos sai mennä sisälle niin ei ainakaa mitään tarjottu ja jos tarjottiin niin sitten emäntä soitti kotiin että "ne kerjäs täällä ruokaa". =(

Mun vanhemmat otti lasten kavereita vastaan arkena ja juhlana, kuitenkin niin että vanhemmat ei ollu "joo, joo-kavereita" vaan säännöt oli kuitenkin olemassa.

Yks päättäjäispäivä muistuu mieleen elävästi. 17v. nuoria talo täys. Jokaisella vanhemman lupa ottaa siideriä tai kaljaa tietty määrä. Istuttiin grillikatoksessa turisemassa pitkälle yöhön. Osa veti överiksi (10 lonkeroa tunnissa) ja makasi ympäripäissään vessassa oksentamassa, mutta olivat kuiten valvovan silmän alla. Kurjapa se ois ollu jossain katuojassa herätä kun sitä lonkkua ois kuitenkin otettu joko meillä tai kylillä. Nyt sai herätä lämpimästä vuoteesta:) Osa otti siivosti ja hauskaa oli. Aikaa liki 15v. mutta muistellaan lämmöllä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tosi ihanaa että tällaisia vainhempia on olemassa!

Mulla omat vanhemmat kans olleet sellaisia että kaverit on saaneet tulla viettään meille aikaa. On saanu olla yötä, on saanu olla useempi kaveri kerrallaan ja siivouspäivänäkin on saanut tulla. Kun naapurustossa oli sellaisiakin perheitä joille ei saanut koskaan mennä sisälle ja siivouspäivänä ei edes pihalle. Jos sai mennä sisälle niin ei ainakaa mitään tarjottu ja jos tarjottiin niin sitten emäntä soitti kotiin että "ne kerjäs täällä ruokaa". =(

Mun vanhemmat otti lasten kavereita vastaan arkena ja juhlana, kuitenkin niin että vanhemmat ei ollu "joo, joo-kavereita" vaan säännöt oli kuitenkin olemassa.

Yks päättäjäispäivä muistuu mieleen elävästi. 17v. nuoria talo täys. Jokaisella vanhemman lupa ottaa siideriä tai kaljaa tietty määrä. Istuttiin grillikatoksessa turisemassa pitkälle yöhön. Osa veti överiksi (10 lonkeroa tunnissa) ja makasi ympäripäissään vessassa oksentamassa, mutta olivat kuiten valvovan silmän alla. Kurjapa se ois ollu jossain katuojassa herätä kun sitä lonkkua ois kuitenkin otettu joko meillä tai kylillä. Nyt sai herätä lämpimästä vuoteesta:) Osa otti siivosti ja hauskaa oli. Aikaa liki 15v. mutta muistellaan lämmöllä.

Musta on ollut aina mukavaa, että lasten kaverit ovat olleet meillä. Olen laiska ja mukavuudenhaluinen, joten en halua stressata siitä, missä lapseni on. Mieluummin siis koko kööri meillä kuin että olisivat ties missä. Alkoholin suhteen olen ehdoton, tosin olivathan nuo kipanneet olvia ollessani reissussa. Parempi kuitenkin meillä kuin taivasalla. Ja itse aloitin vuotta nuorenpana kuin junnu. Sitä ei tosin tarvitse kenenkään junnulle kertoa :D

Voi miten ihana lukea että joku välittää omista murkuistaan nuin.
Minusta on niin mahtava että huolehdit junnustas ja hänen kavereistaan.
Totisesti on parempi että he ovat teillä kun kaupungilla hillumassa.

Oikein onnellista vappua teille kaikille!!

Alkuperäinen kirjoittaja TUittu:
Voi miten ihana lukea että joku välittää omista murkuistaan nuin.
Minusta on niin mahtava että huolehdit junnustas ja hänen kavereistaan.
Totisesti on parempi että he ovat teillä kun kaupungilla hillumassa.

Oikein onnellista vappua teille kaikille!!

Peesaan täysin tätä, suhun taitaa päteä sanonta "Pieni on sen äidin sydän johon ei mahdu muita kuin hänen omat lapsensa." :heart: :heart: :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja kräm:
Peesaan täysin tätä, suhun taitaa päteä sanonta "Pieni on sen äidin sydän johon ei mahdu muita kuin hänen omat lapsensa." :heart: :heart: :heart:
Mä voin kyllä ainakin nyt sanoa, että pieni on se äiti, jolla teinit tekee vapun :D Hetki sitten huusi joku alakerrasta, että "onks toista perunankuorimaveistä". Pihalla junnu sytytteli grilliä ja - mulla on ikkuna auki - kuulin, kun joku kysyi "pitäskö toi linnunpesä laittaa kans jätesäkkiin". Junnu siitä sitten kiskas pihaoven auki ja huusi, että "mitä tollle linnunpesälle tehdään?". Kiljaisin takaisin, että "onks se uus vai vanha pesä?". Oli kuulemma vanha, joten sai viskata mäkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja kräm:
Mä voin kyllä ainakin nyt sanoa, että pieni on se äiti, jolla teinit tekee vapun :D Hetki sitten huusi joku alakerrasta, että "onks toista perunankuorimaveistä". Pihalla junnu sytytteli grilliä ja - mulla on ikkuna auki - kuulin, kun joku kysyi "pitäskö toi linnunpesä laittaa kans jätesäkkiin". Junnu siitä sitten kiskas pihaoven auki ja huusi, että "mitä tollle linnunpesälle tehdään?". Kiljaisin takaisin, että "onks se uus vai vanha pesä?". Oli kuulemma vanha, joten sai viskata mäkeen.

Ei, ystävä hyvä, se ei ole pienuutta. Se on taitavaa delegointia. :D

Oikeesti tollaset nuoret varmaan paljon mielummin menisikin johonkin tolleen vaan grillaamaan jne. Siis näin yleisesti. Eikä pyöris jossain kaupungilla. Ehkä ne meneekin sinne kaupungille pussikaljalle just siks, kun ei oikeen ole muutakaan paikkaa/tekemistä.

Hatunnosto ap:lle!

Näin kysyi kaksi teinipoikaa vähän aikaa sitten tuossa oven takana. Toisen olen nähnyt ohimennen ja toista en koskaan. Huusin junnun yläkerrasta ovelle ja junnu vastasi, että "kyllä voi". Mä laskeskelen täälä ananasviipaleita, rapuja ja muuta ja mietin, että montakohan noita vielä tulee :D Jouduin lähettämään pari polkupyörällä tullutta kaveria jo ärrälle - tai jos se ei ole enää auki - niin vähän kauemmas huoltoasemalle, koska limsat on jo loppu ja herrasväki saa tyytyä huoneenlämpöiseen tuoremehuun, jos eivät lähde polkemaan. Ihan ei riitä suunniteltu menyy vaan on ollut pakko ottaa soveltaminen käyttöön. Grillataan kyllä, mutta grillataan huomisillankin sapuskat. Pelkkä perunasalaatti ei riitä, vaan nyt kiehuu potutkin hellalla muusia varten. Kasvisgratiinin tyrkkäsin hetki sitten uuniin. Konjakkipippurihärkäpata kiehuu hellalla. Kun perhekoko parissa tunnissa kuusinkertaistuu, pitää ruveta jo käyttämään mielikuvitustaan :D

Meillä vain yksi kaveri tuli yllättäen yökylään, syomistä riittää.

Yhteistyössä