Voiks ajaa, jos juo yhen siiderin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Periaatteessahan se ei nosta veren alkoholipitoisuutta vielä niin paljon, että viisari värähtäisi, ainakaan normaalikokoisella miehellä. Itte en pystyis ottamaan, koska mulla menee tuo yksikin jo päähän...

Viimeviikonloppuna oltiin iltaa viettämässä, kaveri joi alkuillasta kaksi lonkeroa ja puolen yön aikaan poliisi puhallutti ja nollaa näytti. Mutta siinä oli ainakin kolme tuntia väliä.

tuli tuossa hiljattain juuri tuollainen tilanne vastaan. Olin yhden sidukan melkein juonut ja sitten tuli kuskin puute. Olin vahiten juonut porukassa ja kaikki olivat sita mielta etta ei se yks sidu viela merkkaa mitaan. Mulla on kuitenkin periaatteet etta tipallakaan ei rattiin ja lahdin sitten lopulta kuskiksi, kolmen tunnin kuluttua tosin.

Kyllä mä ajaisin. Tosin jos kiskasisin sen siiderin minuutissa huiviin, niin odottelisin jokusen tunnin. Mutta jos sille hissunkissun meikäläisen pullo tunnissa vauhtia, niin voisin lähteä vaikak heti kun pullo on tyhjä.

itse en vois...sen verran pienikokoinen, et ykskin siideri vaikuttaa jo sen verran.

sisko joskus aatteli, et voi ajaa, kun oli satamassa syömässä ja ruuan kanssa joi yhden siiderin ja sit läks ajamaan vähän ajan päästä autolla kotio ja olikin poliisit puhalluttamassa, ni ylitty promilleraja 0,1:llä, mut poliisit anto anteeks...

Mä en ajaisi. Nyttenkin yksi siideri nousee niin kovin päähän, etten voisi kuvitella lähteväni auton rattiin saatikka, että olisin yksin lasten kanssa kotosalla. Pienimmäinen on jo 10 kk ja silti jo yksikin siideri tuntuu päässä :whistle: Tosin saunasiiderin otan n.1 x kk, eli taitaa olla ns. harjoituksen puutetta :D

Todennäköisesti voit ajaa, jos et ole hirveän pieni ja hentoinen, pysyt alle 0,5 promillen.

Äsken tosin vasta kuulin, että vakuutus ei kuulemma korvaa jos puhallat vaikka 0,1 mikäli jotain on sattunut :whistle:

Mulla on se periaate etten aja jos otan eli olen vesilinjalla jos olen autolla liikkeellä. Siis varmaan vois sen yhden ottaakin mutten halua sille linjalle lähteä. Näin muuten "painajaistakin" asiasta ts. olin unessa autolla liikenteessä ja menin parkkiin ja siinä sit ajattelin olutpullon juoda niin eikös heti olleet poliisit paikalla ja veivät paikalliseen terkkariin verikokeisiin. Siis en kertakaikkiaan uskalla ottaa sitä riskiä.

Onneksi ne kaavailee suomeenkin samaa eu-linjaa kuin muuallakin eli 0,2 on raja. sit ei voi ottaa edes yhtä olutta, jos ei pidä kunon paussia perään.

Ap:lle: mene taksilla!

Yhteistyössä