Voikohan sitä koskaan enää olla täysin onnellinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huh, tulipa pitkä sepustus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huh, tulipa pitkä sepustus

Vieras
En vaan enää tiedä miten voisin iloita elämästä. Ainut ilon aiheeni on pieni tyttäreni. Isommasta lapestakaan en enää juurikaan iloa saa.

Ongelman ydin on mieheni. Yllätys, yllätys.
Siis se, että rakastan häntä, mutta en vaan jaksa enää sitä miten hän kohtelee minua. Mitä enemmän olen asioita miettinyt sitä vahvemmin olen tajunnut, että hän ei mitenkään voi rakastaa minua. Kuitenkin aina joskus on sanonut, että rakastaa, mutta alkaa tuntua, että sekin on vaan mun lepyttämiseksi tai siksi, että haluaa seksiä.
Riidatkin hän sopii vasta sitten, kun tarvitsee minua johonkin mistä tietää, että en ala pahalla mielellä tekemään.
Välillä ajattelen, että olisin onnellisempi, kun lähden,koska hänen kanssaan on niin paha olla, mutta tiedän, että ikävöisin silti häntä.
Varmasti paras ratkaisu olisi, että meillä olisi omat asunnot, mutta silti olisimme yhdessä, mutta en ole edes uskaltanut ehdottaa, kun suuttuisi kuitenkin. Olen sanonut monesti, että en ole onnelline etkä varmaan ole sinäkään, mutta tuohon asiaan ei ole kommentoinut mitään.
Ei ole koskaan luvannut muuttaa mun kohtelua, mutta, kun riitoja sovitaan niin on kai sen jälkeen siinä uskossa, että kaikki on taas hyvin. Hän ei kai koe asioita sitten niin raskaasti, kuin minä. Tai kyllä minäkin aina seuraavaan riitaan asti luulen niin, mutta sitten iskee epätoivo entistä raskaammin, että taas tämä ei lopu koskaan...

Tällä hetkellä on menossa viikon jatkunut mökötys kausi. Turha on kuulemma tulla anteeksi pyytämään. Enkä menekkään, koska tiedän saavani kylmän torjunnan.
Puhui erosta, mutta tuskin lähtee vieläkään.
Asioista ei voi keskustella, kun hän vetää ne heti riidaksi ja, kun riita sovitaan ilman syvempää keskustelua niin sitten on kaikki olevinaan taas hyvin...

Ymmärrän sinua täysin :) koska täällä tunnetaan samoin...:(
Kehoitan vain puhumaan miehellesi koska täällä palstaillessa ne eivät ratkea....
Jos sinusta tuntuu ettet halua olla suhteessa niin parempi erota, kaikille, niin no lapsethan siitä kärsii mutta ei lasten takia jäädä ikävään suhteeseen....
Joskus ero on paras ratkaisu!

Mun kokemus muuten vanhempien erosta oli positiivinen, kärsin päinvastoin siitä ku ne oli yhdessä, ja kauheen ahdistava tunnelma koko ajan. Ei siis suoranaisesti liittyny tähän mut tohon "muun" kommenttiin et lapset kärsii, ni ei ihan aina.

Niin noita lapsia mä olen tässä miettinytkin, että minkälaisen jäljen jättää niihin... Mä taidan olla ihan yhtä onneton yksin, kuin nytkin, että eipä se mun elämään juurikaan vaikuta sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
mänkee avioliittoleirille!! Oikeesti!!

Voi ei. Luuetko tosiaan, että mieheni lähtee?
Itse olisin jo valmis siihen vaikka olen ajatellut, että ne on huuhaata, mutta en pysty tuon miehen kanssa puhumaan ongelmista ehkä se voisi auttaa siihen...

En voi edes ehdottaa asiaa, kun laittaa mua halvasta, kun edes ehdotan tai sitten nostaa siitäkin riidan.

Alkuperäinen kirjoittaja muu:
Ymmärrän sinua täysin :) koska täällä tunnetaan samoin...:(
Kehoitan vain puhumaan miehellesi koska täällä palstaillessa ne eivät ratkea....
Jos sinusta tuntuu ettet halua olla suhteessa niin parempi erota, kaikille, niin no lapsethan siitä kärsii mutta ei lasten takia jäädä ikävään suhteeseen....
Joskus ero on paras ratkaisu!

Haluan olla suhteessa, mutta vain silloin, kun ei ole riitaa. En pysty puhumaan miehelle, kun se nostaa siitä riidan ja riidan aikana kertomani ahdistus ohitetaan eikä siihen palata, koska se on sitten taas riita, koska miehen mielestä kaikki on hyvin silloin, kun riitaa ei ole.

Musta tuntuu, että mun sisällä on haava, joka vuotaa, ja aina, kun se alkaa parantua niin siihen osuu isku, joka saa sen uudelleen vuotamaan, eikä sen iskun tarvise olla iso, koska haava ei ole vielä parantunut.
Nyt musta tuntuu, että se haava on tulehtunut ja vuotaa mätää...

Ensinnäkin tsemppiä sinulle! Tilanteesi kuulostaa inhottavalta, etenkin kun puhuminen miehesi kanssa ei tunnu mahdolliselta. Ulkopuolisena on hankala antaa neuvoja, mutta sen haluan sanoa, että jos päädytte eroamaan, ansaitsevat lapset mielestäni ennemmin onnelliset erillään olevat vanhemmat kuin vanhemmat, jotka ovat onnettomia yhdessä. Tämän sanoessani en tarkoita, että ero olisi oikea ratkaisu, "oikean" ratkaisun tiedätte vain sinä ja miehesi. Jaksamista!

Yhteistyössä