Voikohan hääpukua räätälöidä ja mitä hintaluokkaa mahtaa olla...MITEN TEILLÄ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmmmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmmmm

Vieras
Mitä mahtaa kustantaa puvun kaventaminen, on ehkä kokoa liian suuri ylhäältä :)

Ja kun takana vetoketjukiinnitys ja haluaisin sen silkkinauharistikon sinne...onnistuukohan sellanen ja mitä mahtaa maksaa moinen?

Mitä räätälöinti on teille maksanut ja missä kävitte hoitamassa ko asian?

MinulL pukuani muokattiin siellä mistä sen ostin, kavennettiin ja laitettiin vähän tehostekanttausta.. maksoi muistaakseni n.100e ei paljoa.. en enää tarkkaan muista kun häät oli 2006 : )

Vaikealta kuulostaa.. Mulle sanottiin n 8v sitten jossain morsiusliikkeessä,että mitään isoja muutoksia pukuun ei voi tehdä,muuten puvun malli/istuvuus muuttuu kun alkuperänen malli muuttuu.. Yhden koon verran voi varmaan kaventaa,mutta en tiedä voiko vaan yläosasta vai tehdäänkö kavennus aina koko pukuun. Toi ristikko kuulostaa hankalalta,mutta voiskohan onnistua vetoketjun päälle? Jos siihen vois vaikka kiinnittää jonkun ylimääräsen kankaan minkäalle vetskari jää piiloon ja sitten nauhat siihen päälle? Jos tuo on sulle siis ulkonäköseikka,eikä mikään "haluaisin että mies avaa solmut/nauhat jne.."

Pohjois-phjanmaalta. Siis olin aina halunnut jotain viininpunaista hääpukuuni, niin laitettiin helmaan ja ylös semmoiset kanttinauhat ja nyöritys vaihdettiin viininpunaiseksi ja laitettiin niskalenkki, kun halusin.. tuli muuten ihana:heart:

Jos siis tarkoitat silkkinauharistikolla nyöritystä, niin sen kyllä pitäisi onnistua aika huokealla.
Olen itse tehnyt nyöritykset mm. hääpukuuni jonka ompelin itse, sekä iltapukuuni jonka ostin valmiina mutta vetoketjullisena.
Ja yleensä hääpuvuissa on varaa joko kaventaa hieman tai sitten suurentaa hieman, ihan sen vuoksi kun kaikki morsiamet ovat hieman eri mallisia :)

Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;22456204:
Jos siis tarkoitat silkkinauharistikolla nyöritystä, niin sen kyllä pitäisi onnistua aika huokealla.
Olen itse tehnyt nyöritykset mm. hääpukuuni jonka ompelin itse, sekä iltapukuuni jonka ostin valmiina mutta vetoketjullisena.
Ja yleensä hääpuvuissa on varaa joko kaventaa hieman tai sitten suurentaa hieman, ihan sen vuoksi kun kaikki morsiamet ovat hieman eri mallisia :)

Se olisi helpoin kavennustapa, koska vaikka tulisi pieni ryppy taakse sen takia niin ei haittaa yhtään kun siihen tulee rusetti päälle :D
Hei missä päin asut? :D

Se olisi helpoin kavennustapa, koska vaikka tulisi pieni ryppy taakse sen takia niin ei haittaa yhtään kun siihen tulee rusetti päälle :D
Hei missä päin asut? :D

Keski-Suomessa, mutta jos ajattelit töitä tarjota niin en ota vastaan :D ei houkuta ottaa vastuuta kenenkään toisen hääpuvusta :)
Siis mikä ryppy? Jos sulla on tarve myös kaventaa pukua, siitä vetoketjun kohdaltahan voi taittaa kangasta sisäänpäin ja laittaa nyörityksen entisen vetoketjun tilalle. Alle voi sitten laittaa kankaan peittämään sitä nyörityksen alla olevaa aukkoa tai sitten jättää avoimeksi jos haluat että nyöritys paljastaa selän.

Eli siis näin
3643644454_9a65eb3e7f.jpg

Tai näin
914948.jpg

Suosittelen, että käyt näyttämässä pukua ammattiompelijalle joka varmasti osaa kertoa, mitä puvulle voi tehdä ja mitä se kustantaa. Ei välttämättä maksa maltaita ja saat siistin jäljen.

Yhteistyössä