Voikohan City-Markettiin palauttaa / vaihtaa pari lahjaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
Kuitti mulla on tallessa.
Ostin itse kuopukselle FisherPricen puhelimen ja sellaiset tornipurkit, ja muualta saaduissa paketeissa oli ihan samanlaiset lelut.
Voiskohan nuo mun ostamat palauttaa, ottaakohan ne ne vastaan kun ne eivät ole viallisia?
Siis tarkoitan, että uusina viallisilla / rikkiolevilla on aina palautusoikeus, mutta entäs kun noissa ei siis sinänsä ole mitään vikaa...

En nyt mene varmaa aikaa sanomaan vaihdolle, mutta yleensä se on noin 2viikkoa ja useimmat vähän joustaa näin joulun aikaan. Jos on kuitti, niin vaihdettua ainakin saat, uskoisin, että myös saat rahat takaisin. Jos vaan paketeissa vielä tuotteet.

Mulle tuli tässä yhtäkkiä mieleen, että miten paljon teillä lapset saa paketteja isovanhemmilta tai tädeiltä ja sediltä? Teillä kun nuota lapsia on useampi ja muistelisin että sinulla ja miehelläsikin on useita sisaruksia joilla ehkä lapsia. Eli siis hommaavatko isovanhemmat kaikille lapsenlapsilleen lahjat?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En nyt mene varmaa aikaa sanomaan vaihdolle, mutta yleensä se on noin 2viikkoa ja useimmat vähän joustaa näin joulun aikaan. Jos on kuitti, niin vaihdettua ainakin saat, uskoisin, että myös saat rahat takaisin. Jos vaan paketeissa vielä tuotteet.

Siis mie oisin tyytyväinen, jos sais vaikka vaihtaa johonkin muuhun leluun... vaikka vähän kalliimpaan, että maksaisin sit erotuksen rahalla. Esim. Duplo-pakkiin tai johonkin.
Noita ei ole edes avattu niistä pahvipaketeista, laitoin ne syrjään samantien kääreestä ottamisen jälkeen kun huomasin, että samanlaisia tuli tuplaten.,

Kauppiaan hyvä tahto ratkaisee lahjan palautuksen

Eli lahjan palautusoikeus onkin kiinni liikkeen tai kauppiaan hyvästä tahdosta. Isoimmat liikkeet ottavat lahjat yleensä takaisin, mutta tietyin rajoituksin.

- Palautusoikeus saattaa koskea tiettyjä tuoteryhmiä tiettyinä aikoina. Esimerkiksi dvd-levyissä sinettien on oltava ehjät, Sario muistuttaa.

http://www.taloussanomat.fi/omatalous/2009/12/23/kauppiaan-hyva-tahto-ratkaisee-lahjan-palautuksen/200925969/139?offset=10

Alkuperäinen kirjoittaja Rötväles:
Mulle tuli tässä yhtäkkiä mieleen, että miten paljon teillä lapset saa paketteja isovanhemmilta tai tädeiltä ja sediltä? Teillä kun nuota lapsia on useampi ja muistelisin että sinulla ja miehelläsikin on useita sisaruksia joilla ehkä lapsia. Eli siis hommaavatko isovanhemmat kaikille lapsenlapsilleen lahjat?

Yleensä 1 paketti / lapsi isovanhemmilta... villasukkia, lapasia, joku pyjama, nippu sukkia tai yleensäkin jotain käyttötavaraa tulee molemmista mummoloista se paketti / lapsi.
Mun ja miehen sisarukset ostaa välillä kukin myös jotain meidän lapsille, yleensä joitain pelejä ym. joita laittavat sit yhteispaketiksi useammalle lapselle.

Ja siis mitään ei ois pakko hankkia, en loukkaantuisi vaikkei paketteja tulisikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Kuitti mulla on tallessa.
Ostin itse kuopukselle FisherPricen puhelimen ja sellaiset tornipurkit, ja muualta saaduissa paketeissa oli ihan samanlaiset lelut.
Voiskohan nuo mun ostamat palauttaa, ottaakohan ne ne vastaan kun ne eivät ole viallisia?
Siis tarkoitan, että uusina viallisilla / rikkiolevilla on aina palautusoikeus, mutta entäs kun noissa ei siis sinänsä ole mitään vikaa...

Citymarketista en tiedä.
Prisma vastaanotti mikron kuittia vastaan ja palautti rahat =).
Tämä tapahtu viikko sitten.

Uskoisin, että saa palauttaa.

Ostin Prismasta miehelle puseron pukinkonttiin jo marraskuussa ja silloin myyjä sanoi, että saa palauttaa vielä joulun jälkeen jos on käyttämätön ja kuitti tallessa.

Alkuperäinen kirjoittaja kanelisokeri77:
Ostin Prismasta miehelle puseron pukinkonttiin jo marraskuussa ja silloin myyjä sanoi, että saa palauttaa vielä joulun jälkeen jos on käyttämätön ja kuitti tallessa.

Niin ap kysyi Cittarista, mutta uskon, että kyllä niillä on varmaan sama toimintatapa.

Niin ap kysyi Cittarista, mutta uskon, että kyllä niillä on varmaan sama toimintatapa.

Eipä muuten ooo.... :whistle:

mä en saanut palautettua Prismaan pojan kenkiä vaikka laput oli kiinni,kuitti tallessa ja ostopäivä edellinen päivä.
Myyjä väitti kivenkovaan ettei voi olla varma että on Prisman tuote. Ja popot olivat vaan niiden kuvastossa! :laugh:

Tuloksena lahjakortti ko. kauppaan ja sellanen ciesti ylemmälle taholle että...

Ihan yleisesti kaikille, että ne vaihdot hoidetaan muuten kauppaan mentäessä kassalla/infopisteellä. Älkää menkö sinne kauppaan etsimään vapaata myyjää, kun se ohjaa teidät kuitenkin sinne kassalle! Toisekseen, eihän se myyjä sitten tiedä haitko tuotteen hyllystä vai oliks se sulla kauppaan tullessas, joudut pian epäillyksi näpistyksestä :O

Ihan yleisesti kaikille, että ne vaihdot hoidetaan muuten kauppaan mentäessä kassalla/infopisteellä. Älkää menkö sinne kauppaan etsimään vapaata myyjää, kun se ohjaa teidät kuitenkin sinne kassalle! Toisekseen, eihän se myyjä sitten tiedä haitko tuotteen hyllystä vai oliks se sulla kauppaan tullessas, joudut pian epäillyksi näpistyksestä :O

PEEESI!!!!

mä en saanut palautettua Prismaan pojan kenkiä vaikka laput oli kiinni,kuitti tallessa ja ostopäivä edellinen päivä.
Myyjä väitti kivenkovaan ettei voi olla varma että on Prisman tuote. Ja popot olivat vaan niiden kuvastossa! :laugh:

:o no onpas outoa... Ei meillä ole ikinä ollut ongelmia vaikka on joskus palautettu jotain. Olikohan sillä myyjällä muuten vaan sitruuna piirakassa? :saint:

Lahjakortin saa antaa vaihdossa.

Meidän cittarissa on isot laput sisääntulossa, että joululahjojen vaihto-oikeus on 7.1. saakka. Pitää olla myyntikuntoinen pakkaus, sitten oli rajattu perinteiset alusvaatteet ja kirjat pois, samaten sinetittömät levyt.

Virheettömällä tuotteella ei ole lain mukaan minkäänlaista vaihto/palautusoikeutta. Se on kauppojen ylimääräistä palvelua, jos sellaista tarjotaan.

Yhteistyössä