voiko yksityistä lääkäriä tekemään lähetteen kunnalliselle puolelle jatkotutkimuksiin?

  • Viestiketjun aloittaja "a.p"
  • Ensimmäinen viesti
"a.p"
Kunnallisella sitä lähetettä ei heru, seuraillaan vaan vuosia ja vuosia, vaikka on todettu jotain vikaa olevan. Aina vaan yleislääkäri tutkii, vaikka gynekologille olisi tarvetta.


Varaa ei ole rampata yksityisellä tiuhaan tahtiin, joten voiko mennä yksityiselle, ja pyytää tekemään lähetettä kunnalliselle puolelle jatkotutkimuksiin?
 
"vieras"
Ei pelkkä lähete riitä. Tottakai julkinen terveydenhoito päätää tise ketä hoitaa ja kuinka. Yksityisen lähete voi kelvata yksityiseen sairaalaan tai lisätutkimuksiin, jos suostuu maksamaan Kela korvauksen ja laskun erotuksen itse.
 
Mene ihmeessä yksityiselle gynekologille, Kela-korvausten jälkeen se ei ihan mahdottoman kallista touhua ole.

Ja kyllä, tarvittaessa yksityispuolen lääkäri voi kirjoittaa lähetteen julkispuolella tehtäviin jatkotutkimuksiin mutta todennäköisesti gynekologilla käynti riittää ongelman selvittämiseksi ja sitten teette yhdessä päätöksen jatkohoidosta ja jatkohoitopaikasta.
 
Kyllä saa lähetteen jos yksityisen puolen lääkäri on sitä mieltä, että se on tarpeen.

Me saimme pojalle lähetteen silmäpolille, kun julkisen puolen lääkäri oli sitä mieltä että mitään ongelmaa ei ole. No ongelmaahan oli ja olen tyytyväinen etten tyytynyt julkisen lääkärin tunarointiin.
 
[QUOTE="vieras";26311094]Ei pelkkä lähete riitä. Tottakai julkinen terveydenhoito päätää tise ketä hoitaa ja kuinka. Yksityisen lähete voi kelvata yksityiseen sairaalaan tai lisätutkimuksiin, jos suostuu maksamaan Kela korvauksen ja laskun erotuksen itse.[/QUOTE]

Häh?!
 
"vieras"
Minä ainakin pääsin leikausjonoon yksityisellä käytyä, vielä aika kiireellisessä luokassa eli sellaisessa, joka pitää parin kuukauden sisään ottaa. Eikä se yksityien tullut juurikaan kalliimmaksi kuin että olisin ensin maksanut terveyskeskusmaksun tavallisella lääkärillä käynnistä, sen jälkeen polimaksun, mihin olisin todennäköisesti päässyt suhteellisen äkkiä myös, mutta usein sinnekin saa odotella aikaa tosi kauan. Ja sain ajan tuolle yksityiselle ihan itselleni parhaiten sopivaan aikaan ihan muutaman päivän päähän silloin.

Kahdesti olen ollut leikattavana ja molemmat reitit on tullut niiden myötä testattua.
 

Yhteistyössä