Voiko yht'äkkiä nelikymppisenä tulla allergiseksi syötävälle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Simba"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Simba"

Vieras
Söin mansikoita eilen, ja turposin päästä varpaisiin. En osannut yhdistää mansikoihin. Söin tännään mansikoita, turpos taas naama, vatsa yms. ja sitten rupes kurkussa ja suussa tuntumaan pahalta. Äkkiä Ataraxia naamaan. Ihan selkeästi mansikoista.
Voikohan olla syynä itse mansikat, vai olisko ennemmin tuupattu säilyvyyden kannalta(virolaisia)jotain kivaa myrkkyä joka sitten aiheuttaa moista? Ennen ei mitään ongelmia mansikoista. Paitsi ripuli jos tosi paljon syö. En taida uskaltaa edes suomalaisiin koskea...

mullakin on tullut aikuisena sellasta,että jos syön tomaattia(tuoretta,ei kypsennettyjä)mulla tulee kieleen rakkuloita.Kokeile luomumansikoita?Mutta ihan vaan yhdellä aloittaen.

Yksi ystäväni tuli yli 40-vuotiaana allergiseksi pähkinöille, persikoille, aprikooseille, omenoille ja mitähän muita hedelmiä niitä olikaan. Koko elämänsä niitä syönyt ja sitten alkoi herkistyä. Ei kuulema ikää katso allergian "puhkeaminen".

Okei. Omena rupes mulla pistää kans tänä kesänä ihan tukkoisen/turvonneen/kipeän olon. Jouduin jättämään pois. Parani kyllä paljon sillä. Miten näitä nyt tulee? Pentuna en ollut millekään allerginen. Tomaatti aukasee suun mulla, peruna tekee niin kauheat ilmakuplat suolistoon, että tuntuu räjähtävän.

Yhteistyössä