Voiko vuokranantaja kieltää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Muumimamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
samaa mieltä itsekin olen, mutta vuokranantaja vetoaa vuokrasopimukseen, joka kieltää kotieläinten pidon. siihen kuulemma kuuluu myös vieraiden lemmikit. meillä käy paljon vieraita joilla koiria, ja saattavat tulla kauempaakin kyläilee, eivätkä raaski jättää koiraa yksin kotiin.

Naapurin mummo luultavasti kannellut vuokranantajalle, että meillä käy koiria.

Ei se voi kieltää asuntoon tulemasta eläimiä .... tai jos voisikin niin se pitäisi lukea sopimuksessa ;)

Eli sopimus kieltää teitä ottamasta lemmikkiä joten en näe estettä koiravieraille =)

Alkuperäinen kirjoittaja muumimamma:
samaa mieltä itsekin olen, mutta vuokranantaja vetoaa vuokrasopimukseen, joka kieltää kotieläinten pidon. siihen kuulemma kuuluu myös vieraiden lemmikit. meillä käy paljon vieraita joilla koiria, ja saattavat tulla kauempaakin kyläilee, eivätkä raaski jättää koiraa yksin kotiin.

Naapurin mummo luultavasti kannellut vuokranantajalle, että meillä käy koiria.

Eli koirat ja vieraat lähinnä asuvat teillä?

ei ne meillä asu, vaan poikkeavat kahville muutamaksi tunniksi. Joku on ollut yön yli, muttei kun kerran kaksi. Elukoista ei ole ollut harmia kenellekään, eivät ole haukkuneet tai juosseet vapaana pihassa. Asioilla ovat käyneet muualla kuin pihassa. Vieraita ei käy joka viikonloppu vaan harvakseltaan ja koirat eivät ole ikinä olleet meillä yksin.

Mulla lukee myös vuokrasopimuksessa että ei lemmieläimiä, mutta sanoin jo kun tätä asuntoa kävin katsomassa, että hoidan silloin tällöin (2-3 kertaa vuodessa) ystäväni koiraa. Tämä ei haitannut vuokranantajaa ollenkaan. Luulempa, että jos itse olisin lemmikkiä hankkimassa, saisin hänen kanssaan sovittua, että mahdolliset vahingot korvaan sitten minä, tietysti.

Uusimmat

Yhteistyössä