Voiko viinistä oppia tykkäämään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
En oo hirveesti viiniä juonu elämäni aikana, maistuu musta niin pahalle et en millään saa alas. Koskaan en oo maistanu hyvän makuista viiniä. Jos haluaisin oppia tykkäämään mistä viinistä kannattaisi aloittaa? Suositelkaa jotain hyvänmakuista!

voi oppia. pitää vaan pullo tolkulla ostaa pahan makuisia viinejä ennenkuin löytyy se itselle sopiva merkki/maku. Itse tykkään hannibal punaviinistä ja nahe valkoviinistä. muita en juo.

Miksi turhaan pakottaa itsensä oppimaan juomaan viiniä? SIvistyksen merkkikö? Aina kaikkialla saa kuitenkin vettä sen viinin tilalle, eikä viinin terveysvaikutuksetkaan niin isot ole että sitä sen vuoksi pitäisi lipitellä.

Alussa sitä kannattaa juoda makeita viinejä ja sitten siirtyä puolimakeisiin.. ja hetken päästä huomaa, ettei voi mitenkä enää juoda niitä makeita ja siirtyy vähän kuivempiin viineihin :)
Rakastan viinejä, mutta migreenin takia en juo punaviinejä, ainoastaan valkoviinejä.

No itse en sitten millään siedä punaviinejä ja aina kun on tarjottu olen maistellut vaan ei niin ei, mutta opin pitämään valkoviineistä, makeista en niinkään, ehkä jonkun happaman jälkiruoan kanssa korkeintaan, kuivemmat valkoviinit on nykyään hyviä.
Mutta kyllä niistä varmaan oppii pitämään, tai edes jotenkuten sietämään, mutta eipä sitä ole pakko tietenkään.

Frizzantino Zonin on hyvä valkkari jolla aloitella.
Ja kyllä viininjuomisesta voi joskus olla ns. hyötyäkin. Ainakin bisnesmaailmassa jossa mä pyörin on kohteliasta että asiakasillallisella illan isänta/emäntä valitsee viinin ja hyvä viini kruunaa ruuan.

Kyllä voi. En ole osannut itsekään juoda kunnes joskus tuossa ehkä 3-4v sitten ostin pullon BlackToweria (valkkari) ja jäin koukkuun. Pian opin juomaan punaviiniäkin. BlackTowerista on molemmat edelleen suosikkejani, sekä punkku että valkkari. Eli voisin suositella niitä sullekin. :)

Yhteistyössä