voiko vesirokko tarttua kahteen kertaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apua"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"apua"

Vieras
apua, olen raskaana ja rupesin murehtimaan että voiko vesirokko tarttua uudelleen? jostain luin että voi. minulta otettiin neuvolassa testi ja siinä näkyi että olen sairastanut,mutta nyt pelottaa.

Jos tauti on ollut lievänä, silloin voi minun käsittääkseni tulla uudelleen. Mutta tuskin siltikään aikuiselle enää, jos kerran vasta-aineet kumminkin näkyy. Mun siskolla on pienenä ollut kaksi kertaa, toisella kerralla muutama näppy, toisella kerralla aivan kauttaaltaan näpyissä.

Tiedän pari lasta, jotka ovat sairastaneet vesirokon kahdesti, ekan tosi lievänä ja alle vuoden ikäisenä. En minäkään usko, että aikuiselle, jolla vasta-aineita löytyy, tulisi vesirokko uudestaan. Vyöruusu voi kyllä tulla.

Voi tulla! Nimimerkillä itse olen sairastanut lapsena kunnolla ja uudelleen aikuisena kunnolla. Ja vasta-aineet löytyivät mutta tauti tuli silti. On kyllä todella harvinaista.

Jos on ollut vesirokko, on myohemmin mahdollista saada vyoruusu, joka on saman viruksen aiheuttama. Mulla oli viime vuonna. Ystavallani oli myos raskaana ollessaan, mutta ei haitannut vauvaa, joten ala turhaan panikoidu...

Yhteistyössä