voiko verikammosta koskaan päästä eroon?

  • Viestiketjun aloittaja ihmeellistä
  • Ensimmäinen viesti
"eee"
Ehkä olen tyly tai ymmärtämätön, mutta mun mielestä kyse on vain huomionhausta ja dramaqueeneilystä. En ole kyllä ikinä kuullut tai nähnyt yhdenkään "hirveästi verta kammoavan" naisen todellisuudessa pyörtyvän veritippaa nähdessään. Suurin osa naisistahan vuotaa joka tapauksessa kerran kuussa verta ja joutuu siinä tekemisiin asian kanssa...
 
"röyhkeä koira"
Lapsellani on verikammo ja piikkikammo. Terveydenhoitaja sanoi, että ei varmaan tule menemään ohi vanhemmiten, kuten toivoin. En tiedä mistä johtuu. Meillä ainakin homma tuli ilmi kun lapsi oli vasta muutaman vuoden ikäinen, eikä varmaan ollut voinut oppia kyseistä käytöstä mistään mallista.
 
b[QUOTE="eee";28956664]Ehkä olen tyly tai ymmärtämätön, mutta mun mielestä kyse on vain huomionhausta ja dramaqueeneilystä. En ole kyllä ikinä kuullut tai nähnyt yhdenkään "hirveästi verta kammoavan" naisen todellisuudessa pyörtyvän veritippaa nähdessään. Suurin osa naisistahan vuotaa joka tapauksessa kerran kuussa verta ja joutuu siinä tekemisiin asian kanssa...[/QUOTE]

Mä tiedän yhden verikammosen ja huomasi että ei se teeskennelly kun näki lapsessa verijäljen. Se meni oikeasti aivan valkoseksi ja joutu poistumaan paikalta. Vaikkei haava hänessä ollut ja minä hoidin lapsen. Ilman mitään huomion hakua. Jällkeenpäin sano että hän kammoaa verta.
 
.....
[QUOTE="röyhkeä koira";28956665]Lapsellani on verikammo ja piikkikammo. Terveydenhoitaja sanoi, että ei varmaan tule menemään ohi vanhemmiten, kuten toivoin. En tiedä mistä johtuu. Meillä ainakin homma tuli ilmi kun lapsi oli vasta muutaman vuoden ikäinen, eikä varmaan ollut voinut oppia kyseistä käytöstä mistään mallista.[/QUOTE]

Mä otin kerran lapseni 3v mukaan äitiysneuvolaan missä sitten näki kun multa otettiin sormesta verta hemoglobiinin mittausta varten. Yhtäkkiä lapsi vain kaatui maahan, pyörtyi siis.. Kertoi jälkeen päin että alkoi tuntumaan pahalta kun näki sitä verta.. eli ei ollut voinut oppia mistään kammoamaan verta enkä ole omaa veri kammoani mainostanut tai näyttänyt lapselleni.

itsekään en siis hyvin kestä veren näkemistä. sormesta otettu verinäyte vielä menee jos katson pois sen aikaa. mutta sen enempää sen kestä. Ihanko oikeasti joku on niin tollo että luulee kyseessä olevan joku huomion haku??? Arvaa onko tuo vaiva kauhea taakka elämässä. Olis todella ihanaa jos kestäis verta vaikka kuinka ilman että pyörtyy.

Kuukautisia ei mun mielestä voi siihen verrata. Kuukautiset ei kuitenkaan ole mikään varsinainen verta vuotava haava tai mistään suonesta tuleva veri. kuukautisveri kun on paljon muutakin kun verta.
 
....
ja minä ainakin häpeän sitä etten kestä verta. todella noloa jos on jossain isommassa porukassa ja joillain tulee joku ei niin iso haava mutta sen verran että verta tulee... sitten yhtäkkiä minä muutun vaaleksi lakanaksi ja hups pyörryn... todella noloa. :/
 
Mulla on veitsikammo ja verikammo, johtuen menneisyyden tapahtumista.
En pyörry, mutta hikoilen, tärisen, vapisen ja saatan oksentaa.
Inhoan leikata veitsellä ja vielä enemmän jos tulee haava ja verta
valuu.
 
[QUOTE="eee";28956664]Ehkä olen tyly tai ymmärtämätön, mutta mun mielestä kyse on vain huomionhausta ja dramaqueeneilystä. En ole kyllä ikinä kuullut tai nähnyt yhdenkään "hirveästi verta kammoavan" naisen todellisuudessa pyörtyvän veritippaa nähdessään. Suurin osa naisistahan vuotaa joka tapauksessa kerran kuussa verta ja joutuu siinä tekemisiin asian kanssa...[/QUOTE]

Uskon, että verikammo on totta.
Ihminen (nainen! :) ), joka tästä kärsii, on kertonut että verentulo aiheuttaa pahanolon (ja usein myös pyörtymisreaktion) silloin kun se on tahallisesti aiheutettua: esimerkiksi verinäytteenotto.
Sen sijaan luonnollisesti purkautuva veri, kuten nenäverenvuoto tai kuukautisvuoto, ei aiheuta samanlaista reaktiota, koska se on tahattomasti tapahtuvaa.
 
vierailija
Ehkä olen tyly tai ymmärtämätön, mutta mun mielestä kyse on vain huomionhausta ja dramaqueeneilystä. En ole kyllä ikinä kuullut tai nähnyt yhdenkään "hirveästi verta kammoavan" naisen todellisuudessa pyörtyvän veritippaa nähdessään. Suurin osa naisistahan vuotaa joka tapauksessa kerran kuussa verta ja joutuu siinä tekemisiin asian kanssa...
Kuinka pyörrytään tietoisesti huomionhausta? Itsellä riippuu hieman miten vereen reagoin. Ei aiheuta ongelmaa jos näen verisen kuukautissuojan tai olen vaikka polviin asti eläimen veressä mutta neulalla otettu verikoe tai veisellä aiheutettu haava niin pyörryn varmasti.
 

Yhteistyössä