Voiko vauvanvaatteita pestä kloritilla??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pyykkäri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pyykkäri

Vieras
Mua harmittaa, ku vauvan valkoiset bodyt ja paidat ovat ihan harmaita ja likatahroja täynnä. Tavallinen pyykinpesuaine ei niistä valkoisia tee. Voiko vauvanvaatteita valkaista kloritilla vai onko se liian ytyä aineitta? Onko joku käyttänyt? Muita konsteja saada valkoisesta taas valkoista?

Mä ainakin valkaisin. Pesin ne kyllä sitten koneessa vielä sen jälkeen.
Eli pistin siis ämpäriin likoamaan päiväksi ne ja huuhtelin ne käsin kunnolla ennen kun pistin ne koneeseen. Ja sitten ku olin pessy ne koneessa ni pesin sit koneen vielä tyhjilteen ettei jää sitä kloriittia seuraaviin vaatteisiin.

Miksei voisi? Vaatteitahan nekin. Ite pesin ensin normipesun ilman huuhtista, sitten valkaisin(ilman pesuainetta, 40C) ja sitten normipesun pesuaineen ja huuhtiksen kanssa lisä huuhtelulla. En sillä että olisin jotenkin neuroottinen... Vaan sillä että poikani reagoi vauva aikana kloriitille herkästi ja tuon koko pesuruljanssin koin parhaaksi..

Muoks. Niin ja tuon valkaisun tein koneessa. Jätin pesuaineen pois ja kun kone otti vettä, niin valutin kloorin sinne sekaan. Ja puhdasta tuli.

No kyllä mäkin nyt kokeilen. Oon vaan aatellut, että se on niin ytyä ainetta, että jättää vaatteisiin jotain ihoa ärsyttävää. Mut jos pyörittää ylimääräisen huuhtelunkin ni kaipa kaikki lähtee. Kiitos vastauksista!

Yhteistyössä