Voiko vauvan ylisyöttää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uusi äiti

Vieras
Imetys ei ollut mahdollista joten korvikkeella mennään ja nyt on alkanut tuntumaan että vauva syö ihan hirveästi!
Vauva on 3vko ja korviketta menee yli puoli litraa päivässä. Usein huutaa naama punaisena ja rauhoittuu vasta kun saa ruokaa.

Voiko olla mahdollista että syötän vauvaa liikaa kun annan korviketta lähes joka huutoon?
Onko totta että vauva syö vain kun on nälkä?

Minusta puoli litraa ei kuulosta paljolta, eihän se ole kuin 2,5 purkkia!!! Meillä veti tuossa iässä 4-5 prk korviketta, syntyessään tyttö 3,3 kg ja 50 cm. Ylensyönnin huomaa runsaista pulautteluista yleensä.

Alkuperäinen kirjoittaja uusi äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja spip80:
Vauva voi myös huutaa muuta kuin nälkää..

mutta rauhoittuu kun saa pullon ja syö siitä hyvän määränkin.

No kai nyt, jos olette säännöstelleet määriä ja toista nälässä pitäneet. Yksi hyvä tapa katsoa saako vauva tarpeeksi ruokaa, on laskea märkiä vaippoja. Niitä pitäisi kuitenkin tulla useampia päivittäin, ainakin 6 kpl.

meillä myös ns. pullovauva ollut alusta asti. oon yrittänyt aina kokeilla et jos hyssyttely tai muu auttaisi kitinään, jos edellisestä syömisestä on vähän aikaa. tai sit annan vaan pienen määrän maitoa, jos on just syönyt isommin.. eikös sitä sanota, että pari tuntia pitäisi olla syöttöjen väli? mutta pienen tipan tietysti voi varmaan aina antaa, ja taitaa toi pari tuntiakin olla vain sellainen noin-aika.. masuvaivoja vaan meillä joskus tullut, kun on syönyt liikaa. nyt isompana tuntuis että paremmin osaa lopettaa syömisen ajoissa eikä juuri pulauttelekaan kun syöttämisen lopettaa silloin kun huomaa ettei vauvan enää ole nälkä.

tutti on myös ollut molemmilla pullovauvoillani alusta asti käytössä, kun pienillä on kuitenkin se imemisen tarvekin suuri, eikä se välttämättä ole sit aina nälkää..

Mä olen sitä vastaan, että tungetaan koko ajan pientä tippaa! Annetaan kunnon annos silloin kun on nälkä ja pidetään sitten muutaman tunnin tauko, antaa ruoan sulaa. Muistakaa röyhtäytys. Vauvan syöntimäärät voivat vaihdella päivästä toiseen, mutta mieluummin itse laitan korviketta lavuaariin kuin annan vauvan olla nälässä.

Meillä ihmeteltiin kun huutaa ja huutaa ja maitoa ottaa jonkun verran..
Vaihdoin sitten vaipan vaiks ei ollut kun 1pissa.. ja sieltä löytyi pienen pieni "ryyni" "pakaroiden" välissä.. huuto loppui siihen.. Eli ei meillä ainakaan voi luottaa siihen et kurkkaa vaippaan kun ei se sieltä välistä näy :/
muoks
neiti on aika tarkka tuon vaipan suhteen, 1pienikin pissa ja het on vaihdettava :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Mä olen sitä vastaan, että tungetaan koko ajan pientä tippaa! Annetaan kunnon annos silloin kun on nälkä ja pidetään sitten muutaman tunnin tauko, antaa ruoan sulaa. Muistakaa röyhtäytys. Vauvan syöntimäärät voivat vaihdella päivästä toiseen, mutta mieluummin itse laitan korviketta lavuaariin kuin annan vauvan olla nälässä.

noista ihan pikkuisista on vaan vähän vaikea tietää koska se nälkä on ja koska muuta.. ja kun ne annokset on vielä niin pieniä nekin. kaksi lasta täysin korvikkeilla isoksi kasvanut täällä, ja siltikään ei vielä osaa mitään kaikkeenkäyvää nyrkkisääntöä sanoa. ;)

mutta toki vatsan täytyy antaa levätäkin, eli se pari tuntia on varmaan ihan ok väli jos vauva on edellisellä syötöllä syönyt hyvän annoksen..

Yhteistyössä