Voiko vauvan viedä heti...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti miettii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti miettii

Vieras
Eli tilanne se, että miehen pitää jäädä ylitöihin ja meillä keskimmäinen lapsi eskarissa. Mies vei pojan tarhaan mennessään töihin eli klo 7 jälkeen jo lähteneet. Jos mies hakee pojan niin menee puoli viiteen haku ja minusta tarhapäivän pituus on aivan liian pitkä siinä tapauksessa.

Meillä on vauva, joka on iältään nyt 2 viikkoa ja 2 päivää ja "ulkoilu" rajoittunut siihen, että on turvakaukalossa kannettu autoon ja takaisin sisälle. Ainoa vaitoehto hakea poika eskarista on vaunuttelu ja vaunuilla menisi matkaan kokonaisuudessaan n.20 minuuttia. "uskallanko" siis viedä vauvan heti noin pitkäksi aikaa vaunuilla ulos? Tietysti pukisin hyvin ja vaunuissa on ä-pakkauksen pussukka sekä jos laitan esim.harson vielä suojaksi.

Jos on normaalipainoisena eikä keskosena syntynyt, terve lapsi niin menisin. Tuskin teillä kauheita pakkasiakaan on? Itse liikuin reilun viikon ikäisen vauvan kanssa ihan normaalisti jo.

Eikös se pari viikkoisena ulkoilut kuuluis/voi aloittaa. Eka lyhyitä hetkiä ja sit pikkuhiljaa pidempään. 20 minuuttia voi ihan hyvin olla ulkona ja ensi viikolla jo tunnin. Meillä talvivauva aloitti ulkoilut pariviikkoisena ja kuukauden ikäisenä nukkui varmaan jo useamman tunnin ulkona. Kesävauvat on aloittanut ulkoilun varmaan viikon ikäisenä.

Ai miks ei vois viedä? Ei mulle tullu edes esikoisen kanssa mieleen ettenkö olis melkein saman tien lähteny vaunulenkille. Hulluksihan sitä tulee jos ei edes ulos pääse, siis ainakin mä olisin tullu.
Mun esikoinen syntyi 22.9. eli ei oo edes kevätvauva.

Viimeksi muokattu:
Vauva oli reilu 4kg syntyessään eli sen puolesta ei huolta :) Täällä mittari nollassa. Silläpä juuri kyselin, kun ohjeistus on tuo "aloitetaan 5 minuutista jne" ja nyt menisi kerralla heti reilummasti eli tuo n.20 minuuttia... Ei ole siis ollut vaunuissa ulkona kertaakaan vielä tätä ennen, vain auton turvakaukalossa nuo pienet matkat kun on kannettu autoon ja autosta takaisin sisälle.

voit viedä.. kyl ne totuttelut on alettu jo silloin ku autoon on siirrytty. Eikä sinne rattaisiin näillä keleillä ny tartte ihan hirveästi laittaa vaatetta. Toki riittävästi, mut rattaissa vauva on hyvin suojassa, varsinki ku laittaa vielä harson kopan eteen. Ite oon totuttanu et eka kerralla on oltu se 15-20min toka kerralla 30min ja sit rajattomasti.

No, minä ainakin ottaisin vauvan mukaan.

Huomasin juuri sopineeni esikoisesta kuntoutuspalaverin viikon päähän tulevan kuopuksen suunnitellusta sektiosta. Tuonne olisi matkaa reilu 5km joka mentäisiin vaunutellen ja julkisilla, mitkä säät sitten joulukuun alkupuolella lieneekään.

jos olisi kova pakkanen,niin miettisin.. eihän tuossa ole nyt mitään ongelmaa...Itellä nuorin nyt 2vkoo ja 4päivää, ja ollaan ulkoitu jo viikon ikäisestä,,,kuhan ei nyt lunta ja vettä sada suoraan vaunuihin..

Mä jouduin menemään sairaalaan 5vrk ikäisen vauvan kans maaliskuussa ja julkisilla + kävellen jouduttiin menemään. Mulle sanottiin, et kunhan ei oo yli 10 astetta pakkasta, niin hyvin voi alkaa ulkoilla.

Minulla on la joulukuun puolivälissä, ja jos silloin on nollakelit, niin en varmasti aloita jostain 5min. sitä ulkoilua, vaan puolesta tunnista, mitä nyt itse jaksan aluksi kävellä.

mulla on poika syntyny marraskuun lopulla ja sanottiin jo synnärillä, että heti saa alkaa ulkoileen pojan kanssa... ja silloin mittarit näytti 0-kelejä :) että ihan hyvällä omallatunnolla menisin hakemaan pojan hoidosta vauvan kanssa :)

Me mentiin ulos kunnolla käveleen alle viikon vanhana :) eikä totuteltu eka 5 min, sit 10 min. jne.. suoraan oltiin reilu puol tuntia ulkona :)

[QUOTE="jep";22458898]Ajattelit siis olla itse hyvin toipunut sektiostasi viikossa. :)[/QUOTE]

Juu, toivon todella näin. :D Kahden edellisen sektion kohdalla tuo olisi onnistunut hyvin, tietty varaudun myös siihen etten ole tällä kertaa yhtä onnekas ja jos näin käy niin sitten vaan mies saa mennä yksin tuonne palaveriin ja jään itse vauvan kanssa kotiin.

(mielummin olisin ottanut tuolle palaverille myöhemmän ajankohdan mutta sitten olisi veynyt jo pidemmälle tammikuun puolelle ja päiväkodista toivovat että saisi tun mahdollisimman pian hoidettua ja treenit käyntiin)

Yhteistyössä