Voiko vauva olla mielestäsi ruma?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Fakta juttu
Miksi vauva ja lapsi eivät voisi olla rumia siinä kuin aikuisetkin? Tiedän lapsia jotka ovat syntisen rumia, suorastaan ällöttävän näköisiä. Ja en tietenkään sano sitä ääneen mutta omassa päässäni saan ajatella rehellisesti niin kun asia on.
 
äiti26w
KUINKA MONTA KAUNISTA LASTA SAATTE NYT LASKETTUA KUN MINULLAKIN ON KAUNIIT LAPSET JA 3KAPPALETTA VIEL!!!

OOTTEKO KOSKAAN AJATELLEET ETTÄ LAPSELLA TAI VAUVALLA VOI OLLA VAIKKA JOKIN SAIRAUS JA TE MEETTE ARVOSTELEE TOISTEN LAPSIA...LAPSELLISTA...AJATELKAA OMALLE KOHDALLE.!
 
vieras
siis mä aikanaan esikoisen saatuani hormonihuuruissa ihan tosissani itkin et miten vauva oli niin ruman näköinen. *nolo* en ollut vastasyntynyttä ikinä nähnyt ja mielikuvissa odotin sellaista söpöä tyttöä...ja sit syliin iskettiin se kurttuinen, punainen käärö jolla oli mittasuhteetkin jotenkin ihan pielessä. :D:D:D kaunis neitonen siitä tuli mut ei se tosiaan sillä tavalla kaunis ollut aluksi. muuten ihana tietysti..

mutjoo, ei ne vauvat aina niin kauniita ole. ehkä joskus 2-3veenä näkee vähän miltä lapsi tulee sit isona näyttämään.
 
äiti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Johanna Rusanen-Kartanon poika.
Kerran mietin juuri tätä... meniköhän se niin, että JR-Kn vauva autettiin imukupilla ulos? Kun vauvan pää oli aikalailla suippo...muta sehän muotoutuu siitä ajankuluessa ihan normaaliksi. Eikö vaan?

 
tosta Johanna Rusasen vauvasta..

Tää varmaan on tosi törkeetä,mutta kun keskustelin äitini kanssa tästä että voiko vauvat olla rumia..ni lehdessä oli ko. ihmisen vauva ni äitini huuhdahti "voi luoja miten ruma lapsi" mä sit siihen "mutta äiti,eihän vauvat voi olla rumia" ni äiti totes vaan "kyllä ne vaan voi"

Muutaman vauvan oon nähny jotka on ollu todella susirumia,lapsia jotka on ollu susirumia ni montakin,kerran käännyn kattomaan prismassa että oliko näillä tytöillä jotkut vappunaamarit päässä. En tosiaan tuijottaakseni vaan kattoakseni että näyttikö naama todella sille..näytti ja äitillä oli samanlainen naama. Mutta kauneus on katsojan silmässä.. itse en jaksa "hehkuttaa" vauvoja ne vaan on..ei ne kauniita oo ryppysiä ja lytyssä.
 
hmm
pikkusen voi jotkut olla ruttunaamasia ja läskiposkia mut onko ne sitten rumia, ei kai.
itse sain kauniin tytön jolla oli ylisöpöt pulisongit ja poikani oli kuin sammakko pitkine raajoineen ja silmien väri oli musta :-/
 
vieras
Minä oon ollu ruma vauva! Syöksysynnytyksellä tähän maailmaan tullut, naama ihan verenpurkaumilla. Mutta äkkiäkös minäkin sitten söpöydyin, nykyään mua sanotaan jopa kauniiksi :)
 
Nii
"Makuasioista ei voi kiistellä"

Mutta vastaan että on vähemmän kauniita/söpöjäkin mutta on oikeesti rumiakin (vaikka ei olis sairaskaan).

Minusta voi olla rumia vauvoja ja lapsia. Jos ne vaan ei mun silmää miellytä millään tavalla vaan päin vastoin niin voi olla minusta rumia. Toki joku toinen voi olla toista mieltä.
 
tietenkin voi
Alkuperäinen kirjoittaja äiti26w:
KUINKA MONTA KAUNISTA LASTA SAATTE NYT LASKETTUA KUN MINULLAKIN ON KAUNIIT LAPSET JA 3KAPPALETTA VIEL!!!

OOTTEKO KOSKAAN AJATELLEET ETTÄ LAPSELLA TAI VAUVALLA VOI OLLA VAIKKA JOKIN SAIRAUS JA TE MEETTE ARVOSTELEE TOISTEN LAPSIA...LAPSELLISTA...AJATELKAA OMALLE KOHDALLE.!
Tietenkin lapsella voi olla sairaus mikä tekee hänestä erilaisemman näköisen. Jokainen ajattelee päässään mitä haluaa, mutta kuinkahan moni sitä ääneen on mennyt sanomaan että onpas sulla ruma lapsi. Täällä niistä ajatuksista voi keskustella, kun pysyy vielä tuntemattomana. Joillekin nämä asiat koskettavat henkilökohtaisesti vaikka kommentteja ei kenellekään henkilökohtaisesti tarkoiteta, paitsi ehkä muutamalle julkkikselle. Jos lapsen tuo julkisuuteen niin tietysti on vaarana että mielipiteitä vaikka ulkonäöstä kuulee. Sen he varmasti tiedostavat vanhempina ja ottavat riskin siitäkin huolimatta.
Kyllä siinä saisi hävetäkin, jos menisi terveelle tai sairaalle lapselle/vanhemmalle ääneen sanomaan ulkonäöstä. Kavereiden ja omista varmasti voi sanoa ja jutella, silloin tietoinen myös muista asioista. Minun lapsellani oli ei niin nätti kausi, mutta sulonen tyttö tullut.
 
voi
Voi olla. Jopa oma näytti vastasyntyneenä rumalta :ashamed:. Toinen oli suloinen synnyttyäänkin ja varsinkin pikkuvauvana. Mutta sisarus ei ainakaan synnyttyä ollut suloinen. Siihen oli ihan oma syynsäkin.

 

Yhteistyössä